• Thu 23 Apr 2020 21:04
    102885 visningar
    389 svar
    -1 +2
    389
    102885

    Någon mer som precis plussat

    Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Wed 9 Mar 2022 12:37
    #81
    Emma1b skrev 2022-03-07 21:39:26 följande:

    Vul gock jättebra  hjärtat slog och den hade växt ikapp 3 dagar sen sist! Och när läkaren såg attden rörde sig blev hon alldeles rörd själv.

    Och idagvar jag och lämnade nipt på vasamamman. Så homla underbar bm, som kallase mig UNG! ÄR 40 så känner mig allt annat än ung,men hon sa att på vasamamman är de flrsta förstföderskor över 43! Så nu blir det olidligväntan tills svaret, som skulle komma på fredag eller måndag. Hoppas såpå fredag, annars blir helgen jobbig....

    Och idag har illamåendet varit hemskt, kräkts två gånger... 


    Du får säkert svar innan helgen ! jag gjorde NIPT en torsdag eftermiddag nu i februari och fick svar på måndagen.Skrattande
  • Thu 10 Mar 2022 18:41
    #82

    Jag fick svar idag, inga avvikelser!! Och det blir en liten flicka,precis som jag hoppades. Min glädje vet onga gränser,!! Jagvar så orolig  att det skulle vara någoy fel...sån fantastiskt lättnad!

  • Thu 10 Mar 2022 20:47
    #83
    Emma1b skrev 2022-03-10 18:41:47 följande:

    Jag fick svar idag, inga avvikelser!! Och det blir en liten flicka,precis som jag hoppades. Min glädje vet onga gränser,!! Jagvar så orolig  att det skulle vara någoy fel...sån fantastiskt lättnad!



    Grattis!!! Vad roligt! Min kille vill ju absoluuuut inte veta kön så kollade inte på nipten. Jag har en av varje sen innan och blir lika glad för vilket som och eftersom det är hans första (och troligtvis enda) barn så är jag okej med att vänta. Även om jag är väldigt nyfiken!
    vilken v är du nu? Och har du barn sen innan?
  • Fri 11 Mar 2022 07:15
    #84

    Hej!
    Plussade för två dagar sen, har hunnit med att ta tre gravtest. Svårt att ta in att ta in att vi har ett litet frö på gångHjärta

    Jag är 40år o kommer hinna bli 41 om allt går vägen.
    Har 4 barn sen tidigare, födda 97, 03, 08 och vår ängel 21.

    Är överlycklig o totalt skräckslagen. 
    Vi förlorade vår son i vecka 33, dog i magen. Det värst jag varit med om. Håller fortfarande på att bearbeta den sorgen.
    Så just nu är det alla känslor på en o samma gång, glädje, lycka, rädsla, sorg o oro...
    Den här gravideteten kommer nog bli väldigt jobbigt rent känslomässigt men förhoppningsvis får vi äntligen en liten i vår famnHjärta

  • Fri 25 Mar 2022 18:09
    #85

    Hur går det för alla? :)

  • Tue 19 Apr 2022 20:15
    #86

    Hej hoppar in här med då jag är 42 och kommer fylla 43 när det är planerad bf med mitt första barn. Har nyss plussat så ska boka tid hos bm. 

    Har väl lite funderingar på varför missfall är vanligare i hög ålder, har det med kvaliteten på äggen att göra eller finns det andra faktorer?
    Jag har fått ett donerat ägg av en 19 åring. Känns lite konstigt men min enda väg till graviditet. 

  • Thu 21 Apr 2022 17:26
    #87

    Fått alla tider för kub ul, rul och något extra läkarbesök. Hämtade idag ut trombyl som jag ska äta..... 
    Känns som lång väntan till rul 23/6, när ska ni på era? 
    Funderar på nipt men kostar ju 5000kr.... men kanske värt det

  • Sat 23 Apr 2022 22:50
    #88

    Hej,
    Jag är 42 år och har nyss plussat med mitt tredje barn. Har en född -08 och en född -11, så det blir 11 år mellan tvåan och trean om allt går bra. Jag är såklart nu väldigt orolig för att det inte ska gå vägen, men hoppas verkligen att den lille får komma till oss i januari. Vi har bara hunnit försöka i sex veckor efter uttag av spiral, så det gick verkligen fortare än jag vågat hoppas. Jag har tidigare haft svår foglossning och känner av den igen redan nu i vecka 4, men det försöker jag se som ett gott tecken på att hormonerna ökar som de ska. Ska ta kontakt med en barnmorskeklinik nästa vecka och det lutar åt den som är närmast hemma, men jag skulle vilja göra ett tidigt ultraljud för att se om hjärtat slår om några veckor. Har ni några tips där?

  • Tue 10 May 2022 12:19
    #89
    Maira14 skrev 2022-04-23 22:50:45 följande:

    Hej,
    Jag är 42 år och har nyss plussat med mitt tredje barn. Har en född -08 och en född -11, så det blir 11 år mellan tvåan och trean om allt går bra. Jag är såklart nu väldigt orolig för att det inte ska gå vägen, men hoppas verkligen att den lille får komma till oss i januari. Vi har bara hunnit försöka i sex veckor efter uttag av spiral, så det gick verkligen fortare än jag vågat hoppas. Jag har tidigare haft svår foglossning och känner av den igen redan nu i vecka 4, men det försöker jag se som ett gott tecken på att hormonerna ökar som de ska. Ska ta kontakt med en barnmorskeklinik nästa vecka och det lutar åt den som är närmast hemma, men jag skulle vilja göra ett tidigt ultraljud för att se om hjärtat slår om några veckor. Har ni några tips där?


    Tidigt ultraljud och tips, det beror på var du bor? Jag gjorde på en privat klinik i Sthlm i vecka 8. Nu är jag i vecka 23. :)
  • Thu 12 May 2022 13:49
    #90

    Hur går det för er?
    Själv var jag på kub idag och såg en sprattlande hickande liten bebis. Allt såg bra ut och fick låg sannolikhet. 

Svar på tråden Någon mer som precis plussat