• Anonym (Sexue­ll)
    Sun 26 Apr 2020 00:19
    1581 visningar
    18 svar
    18
    1581

    Hur ska jag kunna visa mig kåt?

    Jag har under flera år känt att jag inte får visa att jag är kåt för killar. För att de kan tycka att jag är lätt fotad, inte ?fin? nog, samt är jag rädd för att bli avvisad och sedan får skämmas för mitt beteende. Detta kommer ifrån att andra tjejer och killar klankat ner på mig och stämplat mig som horig, och har efter det tryckt ner min sexuella sida för att jag skäms. Men nu när jag blivit äldre har jag förstått hur det förstört min passionerade sida och tycker absolut inte det är fel att visa sig kåt, uppmuntrar alltid tjejer till att släppa loss om dom känner att det är rätt. Men jag har fortfarande svårt att få bort mitt tankemönster och få tillbaka min sexuella sida. Har någon nått tips på hur jag ska kunna jobba bort detta??

  • Svar på tråden Hur ska jag kunna visa mig kåt?
  • Sun 26 Apr 2020 00:29
    #1

    Jag tänker det är bäst att prata om det och sen att hitta rätt kille. Jag dömer inga tjejer och du verkar som en helt underbar tjej som man vill lära känna

  • Sun 26 Apr 2020 06:56
    #2

    Ja, tyvärr är vi så olika uppfostrade, män och kvinnor. Jag vill vara gränsöverskridande och lekfull. Underbart med en kvinna som bejaka sin kåthet, så länge det inte går till överdrift. Om du har tappat det, träna så kommer det nog tillbaka. Prata med honom, berätta om ditt "problem"´. Han kommer att tända på alla åtta cylindrarna.

  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Sun 26 Apr 2020 10:24
    #3
    thee1221 skrev 2020-04-26 00:29:26 följande:

    Jag tänker det är bäst att prata om det och sen att hitta rätt kille. Jag dömer inga tjejer och du verkar som en helt underbar tjej som man vill lära känna


    Tack va fint skrivet av dig!
  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Sun 26 Apr 2020 10:26
    #4
    KimLinnefeldt skrev 2020-04-26 06:56:01 följande:

    Ja, tyvärr är vi så olika uppfostrade, män och kvinnor. Jag vill vara gränsöverskridande och lekfull. Underbart med en kvinna som bejaka sin kåthet, så länge det inte går till överdrift. Om du har tappat det, träna så kommer det nog tillbaka. Prata med honom, berätta om ditt "problem"´. Han kommer att tända på alla åtta cylindrarna.


    Okej jag ska försöka träna på det, berättade för min nuvarande partner för någon vecka sen.
  • Sun 26 Apr 2020 10:55
    #5
    Anonym (Sexuell) skrev 2020-04-26 10:26:55 följande:

    Okej jag ska försöka träna på det, berättade för min nuvarande partner för någon vecka sen.


    Jag vet att detta kanske inte tillhör hit men tror du att du skulle kunna hjälpa mig med tips på hur man lär känna en tjej på bästa sätt? :)
  • Sun 26 Apr 2020 15:42
    #6
    Anonym (Sexuell) skrev 2020-04-26 10:26:55 följande:
    Okej jag ska försöka träna på det, berättade för min nuvarande partner för någon vecka sen.
    Det räcker väl? Om du kan visa din nuvarande partner att du är kåt behöver du väl inte visa det för andra? Träna med din nuvarande och ta med dig det till nästa, om ni nu mot förmodan inte förblir ett par för all framtid.
  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Sun 26 Apr 2020 16:14
    #7
    ManiLund skrev 2020-04-26 15:42:25 följande:

    Det räcker väl? Om du kan visa din nuvarande partner att du är kåt behöver du väl inte visa det för andra? Träna med din nuvarande och ta med dig det till nästa, om ni nu mot förmodan inte förblir ett par för all framtid.


    Jag har lite svårt att släppa loss ändå mot min partner även om jag berättat det för honom. Det sitter i huvudet och vill kolla om det finns någon annan som kan ge tips på hur jag kan få bort tankarna och spärren.
  • Anonym (Meh)
    Sun 26 Apr 2020 17:37
    #8
    Anonym (Sexuell) skrev 2020-04-26 00:19:08 följande:

    Jag har under flera år känt att jag inte får visa att jag är kåt för killar. För att de kan tycka att jag är lätt fotad, inte ?fin? nog, samt är jag rädd för att bli avvisad och sedan får skämmas för mitt beteende. Detta kommer ifrån att andra tjejer och killar klankat ner på mig och stämplat mig som horig, och har efter det tryckt ner min sexuella sida för att jag skäms. Men nu när jag blivit äldre har jag förstått hur det förstört min passionerade sida och tycker absolut inte det är fel att visa sig kåt, uppmuntrar alltid tjejer till att släppa loss om dom känner att det är rätt. Men jag har fortfarande svårt att få bort mitt tankemönster och få tillbaka min sexuella sida. Har någon nått tips på hur jag ska kunna jobba bort detta??


    Släpp lös bara, en tjej som är öppen med kåthet ör super hett.
  • Anonym (Sam)
    Mon 27 Apr 2020 14:28
    #9
    +1

    En kvinna som bejakar sin lust och som vågar ta för sig är nog det mest atraktiva som många män kan tänka sig!!!

    Lycka till att leva ut!

    / Sam

  • Mon 27 Apr 2020 14:59
    #10

    Tyvärr existerar slut-shaming fortfarande. Nu för tiden ser jag dock detta mer mellan tjejer och inte så mycket mellan kille/tjej.

    Är du i ett seriöst förhållande så borde du med tiden bli bekväm nog att våga visa dig kåt. Terapi är väl annars sådant som folk håller på med när de vill ändra tankemönster eller beteende.

  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Tue 28 Apr 2020 19:11
    #11
    Anonym (Meh) skrev 2020-04-26 17:37:07 följande:
    Släpp lös bara, en tjej som är öppen med kåthet ör super hett.
    Tack ska försöka! :)
  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Tue 28 Apr 2020 19:12
    #12
    Anonym (Meh) skrev 2020-04-26 17:37:07 följande:
    Släpp lös bara, en tjej som är öppen med kåthet ör super hett.
    Tack ska försöka! :)
  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Tue 28 Apr 2020 19:13
    #13
    Anonym (Sam) skrev 2020-04-27 14:28:30 följande:

    En kvinna som bejakar sin lust och som vågar ta för sig är nog det mest atraktiva som många män kan tänka sig!!!

    Lycka till att leva ut!

    / Sam


    Tack för peppen! :)
  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Tue 28 Apr 2020 19:14
    #14
    MrFlex skrev 2020-04-27 14:59:09 följande:

    Tyvärr existerar slut-shaming fortfarande. Nu för tiden ser jag dock detta mer mellan tjejer och inte så mycket mellan kille/tjej.

    Är du i ett seriöst förhållande så borde du med tiden bli bekväm nog att våga visa dig kåt. Terapi är väl annars sådant som folk håller på med när de vill ändra tankemönster eller beteende.


    Jag vet och det är så otroligt tråkigt!! 
    Nu när han vet så känns det lite lättare. Får se om jag kommer behöva gå till någon och prata.
  • Anonym (Sexue­ll) Trådstartaren
    Tue 28 Apr 2020 19:17
    #15
    thee1221 skrev 2020-04-26 10:55:32 följande:
    Jag vet att detta kanske inte tillhör hit men tror du att du skulle kunna hjälpa mig med tips på hur man lär känna en tjej på bästa sätt? :)
    Beror på när och vart ni ses!? Men va alltid dig själv, försök att va öppen och visa att du är intresserad av den andra personen har att säga är en bra början :)
  • Tue 28 Apr 2020 19:28
    #16
    +1

    Jag tror inte det finns något du kan göra för att förändra detta, annat än att umgås, hänga med personer som är mer openminded.
    Tror inte man kan resonera med människor som ser ned på andra människors sexualitet. Däremot kan man byta ut dom mot personer man förmodligen trivs bättre med.

  • Tue 28 Apr 2020 19:37
    #17
    Anonym (Sexuell) skrev 2020-04-28 19:17:16 följande:

    Beror på när och vart ni ses!? Men va alltid dig själv, försök att va öppen och visa att du är intresserad av den andra personen har att säga är en bra början :)


    Hur menar du? :)
  • t1000
    Tue 28 Apr 2020 20:11
    #18
    Anonym (Sam) skrev 2020-04-27 14:28:30 följande:

    En kvinna som bejakar sin lust och som vågar ta för sig är nog det mest atraktiva som många män kan tänka sig!!!

    Lycka till att leva ut!

    / Sam


    Agree :)
Svar på tråden Hur ska jag kunna visa mig kåt?