• Madrilj

    Nedfrysta embryon på grund av Covid-19

    Hej!

    Som rubriken avslöjar så har min och min sambos embryon blivit nedfrysta och vi får vänta på återföring på grund av covid-19.
    Vi har ett datum för återföring planerat i juni men om det blir av eller ej hänger helt på hur coronaläget ser ut just då och det känns väldigt jobbigt att veta att de ligger och väntar på oss men vi inte vet när vi får sätta in dem..

    Är det någon mer som sitter i samma sits, och hur känns det för er med dessa omständigheter? 
    Eller är det någon som vet något om när det kan tänkas starta upp igen?

    Vore kul om det finns någon mer där ute som vill dela sina funderingar ihop med mig :D

  • Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19
  • Blomman2020
    Madrilj skrev 2020-06-04 19:57:38 följande:

    Wow vad kul för er båda att vara ruvare!

    Håller tummarna för att allt ska gå bra och att ni får ett plus på stickan :)

    Blomman2020: det du skriver om dina blastocyster var jag heller inte medveten om. Hoppas det är ovanligt att det är så. Annars är jag orolig för att det inte kommer räcka med mina blastocyster.

    Men med tanke på att de inte sagt något om det borde det väl inte vara så vanligt?

    Trädet91: jag har också hört att det ska gå jättesnabbt vid återföringen, men det är väl skönt för då hinner de förhoppningsvis med många återföringar :D

    Jag har lite dålig koll på när man ska testa då jag inte varit i det skedet än men det måste vara svårt att vänta på det.

    Ni får gärna berätta när ni börjar känna symtom. Jag är supertaggad på återföring för min egen del och glädjs verkligen åt att ni fått göra det!


    Tack för peppen :)

    vad roligt att du också fick tillbaka trädet91! Jag fick information att dag 12 kan man testa, förstod det också som att dag 1 är dagen efter återföringen!Men jag ska ha mens på dag 9 så då borde man väl märka i allafall på dag 10.. meander är jag också osäker på! Fick ingen information om mens borde komma som vanligt eller ej... Skönt att det gick så smidigt Med återföringen :) För mig gick det inte det, det var den värsta delen i hela behandlingen! Jag hoppas verkligen att denna kommer överleva för jag vill inte sätta in igen! Bävar redan för om det skulle bli fallet! Tror vi var två som hade samma tid och sådan tur var tog den andra patienten först och Sedan hade vi en paus och då körde dem nog på med några fler patienter!! Men fick så dåligt samvete när det tog sådan tid och när man vet hur många som troligen väntar, men jag kunde ju varken veta eller hjälpa det.

    Förmodligen så är allt normalt med 80% överlevande celler, vi har ägg kvar i frysen så vore den inte vore bra antar jag att dem skulle tinat ett nytt! Men jag tycker det är konstigt att dem inte informerar när det står i journalen senare, det uppstår ju förvirring!
  • Trädet91

    Ja, jag blev glatt överraskad över att det gick så fort för då kunde jag gå och kissa sen, var så himla kissnödig :)

    Jobbigt att återföringen blev så långdragen för dig Blomman2020. Det är ju verkligen inget som du kan styra! Har läst att det för vissa kan vara svårare att placera ägget rätt och då kan det ta lite längre tid, viktigaste är ju att det blir bra!

    Tack Madrilj! Håller alla tummar och tår för att det skall ta sig för oss alla :D

    Min mens borde komma mellan rd 7-9 så jag tänkte kanske börja tjuvtesta nästa fredag. Tyckte att jag kände lite molvärk i magen igår men ingenting idag. Känns som att jag kommer att leta efter varje symptom nu fram tills jag testar.

  • Clemmentina
    Trädet91 skrev 2020-06-04 19:13:35 följande:

    Hej!

    Igår hade vi vårt första fet av en blastocyst i naturlig cykel. Blev lite paff över hur fort allting gick, tror att jag gick ifrån kliniken redan efter 15min! Allt gick bra men fick knapp någon information. Om jag minns rätt är det dags att testa dag 12, kan det stämma? För på Sahlgrenskas hemsid står det dag 17.

    Känns konstigt att ruva, jag som alltid är så pessimistisk förväntar mig ingenting så försöker leva på som om ingenting har hänt. Om det inte går vägen har vi två djupfrysta blastisar kvar.


    Så roligt! Håller tummarna! :) Står 12 dagar efter återföring i mina papper.
  • Trädet91
    Clemmentina skrev 2020-06-04 22:34:54 följande:

    Så roligt! Håller tummarna! :) Står 12 dagar efter återföring i mina papper.


    Då stämmer det med 12 dagar! Tror att jag missuppfattade personalen vid återföringen och trodde att dagen för återföringen räknades som rd1 men det är ju först dagen efter som är rd1.

    Hoppas att din blödning kommer igång snart så att ni får börja med återföringen så snart som möjligt :)
  • Clemmentina
    Trädet91 skrev 2020-06-05 17:54:09 följande:

    Då stämmer det med 12 dagar! Tror att jag missuppfattade personalen vid återföringen och trodde att dagen för återföringen räknades som rd1 men det är ju först dagen efter som är rd1.

    Hoppas att din blödning kommer igång snart så att ni får börja med återföringen så snart som möjligt :)


    Ja precis, rd1 är dagen efter återföringen.

    Nu är min blödning här och jag började med Progynon igår. Den kom lite tidigare än jag trodde men hoppas vi får tid för återföring ändå.
  • Blomman2020
    Clemmentina skrev 2020-06-06 18:42:06 följande:

    Ja precis, rd1 är dagen efter återföringen.

    Nu är min blödning här och jag började med Progynon igår. Den kom lite tidigare än jag trodde men hoppas vi får tid för återföring ändå.


    Vad spännande, jag tror det kommer gå som planerat! Jag är på ruvardag 6 nu och sedan ruvardag 4 har det spännt väldigt i högra delen av magen! Det känns verkligen och jag kan inte sluta tänka på det! Jag tror jag håller på att bli tokig eller skengravid! Jag brukar få ömma bröst ca en vecka innan mens och det har jag inte, det borde ha kommit för länge sedan! Jag sa till mig själv att jag inte ska analysera eller tänka på symptom under dessa dagar, vilket var lätt de tre första dagarna, men inte nu! Igår tänkte jag att eftersom återföringen var problematisk så kanske jag har fått en infektion, men då borde jag fått feber! Idag har jag gjort tre tyngre lyft och då har det huggt till så nu är jag rädd att jag kanske förstört något! Men man skulle ju leva som vanligt och då ingår Trädgårdsarbete för mig! ska bli skönt att det blir vanlig arbetsvecka i morgon så man inte hinner tänka lika mycket! Trädet hur går det för dig?
  • Trädet91
    Blomman2020 skrev 2020-06-07 21:31:35 följande:

    Vad spännande, jag tror det kommer gå som planerat! Jag är på ruvardag 6 nu och sedan ruvardag 4 har det spännt väldigt i högra delen av magen! Det känns verkligen och jag kan inte sluta tänka på det! Jag tror jag håller på att bli tokig eller skengravid! Jag brukar få ömma bröst ca en vecka innan mens och det har jag inte, det borde ha kommit för länge sedan! Jag sa till mig själv att jag inte ska analysera eller tänka på symptom under dessa dagar, vilket var lätt de tre första dagarna, men inte nu! Igår tänkte jag att eftersom återföringen var problematisk så kanske jag har fått en infektion, men då borde jag fått feber! Idag har jag gjort tre tyngre lyft och då har det huggt till så nu är jag rädd att jag kanske förstört något! Men man skulle ju leva som vanligt och då ingår Trädgårdsarbete för mig! ska bli skönt att det blir vanlig arbetsvecka i morgon så man inte hinner tänka lika mycket! Trädet hur går det för dig?


    Åhh vad spännande!! Det låter ju lovande! Har du testat något än? Tunga lyft skall väl egentligen inte påverka och som du säger skall man ju leva på som vanligt förutom att skippa alkoholen ;)

    Förstår verkligen den känslan! Jag var ganska lugn de första dagarna efter fet men sedan under helgen har jag känt efter konstant, man blir ju helt knäpp! Nu under veckodagarna har jag inte känt av något alls, kanske för att det har varit fullt ös på jobbet och annat att fokusera på. Jag tog faktiskt ett test på rd 5 som visade negativt. Gjorde en chansning idag på rd 7 och kunde då se en liten skugga då. Jag vågar inte ta ut något i förskott ännu.

  • Trädet91

    Denna bilden syns skuggan nog lite tydligare på eller så är det bara önsketänkande! Har dock aldrig fått någon skugga tidigare när jag brukade testa febrilt.

  • lillalillas
    Trädet91 skrev 2020-06-10 18:52:08 följande:

    Denna bilden syns skuggan nog lite tydligare på eller så är det bara önsketänkande! Har dock aldrig fått någon skugga tidigare när jag brukade testa febrilt.


    Det ser positivt ut! :) Håller tummarna!!
  • Blomman2020
    lillalillas skrev 2020-06-10 18:57:29 följande:

    Det ser positivt ut! :) Håller tummarna!!


    Får hoppas att strecket blir tydligare och tydligare för dig nu, det ser lovande ut! ! Jag har Bim idag och ville vara lite förberedd på eventuell mens, man ser ett tydligt streck men det är svagt och jag är nu på rd9. det rör runt i magen, men inga spänningar längre in det inte är så har jag vant mig! Kännt mig väldigt nere idag trotts positiva vibbar så jag antar något händer med mina hormoner just nu! Håller tummar och tår för oss alla, man vill bara se in några dagar i framtiden nu :)
Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19