• Mon 27 Apr 2020 10:30
    3697 visningar
    111 svar
    111
    3697

    Nedfrysta embryon på grund av Covid-19

    Hej!

    Som rubriken avslöjar så har min och min sambos embryon blivit nedfrysta och vi får vänta på återföring på grund av covid-19.
    Vi har ett datum för återföring planerat i juni men om det blir av eller ej hänger helt på hur coronaläget ser ut just då och det känns väldigt jobbigt att veta att de ligger och väntar på oss men vi inte vet när vi får sätta in dem..

    Är det någon mer som sitter i samma sits, och hur känns det för er med dessa omständigheter? 
    Eller är det någon som vet något om när det kan tänkas starta upp igen?

    Vore kul om det finns någon mer där ute som vill dela sina funderingar ihop med mig :D

  • Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19
  • Wed 10 Jun 2020 21:36
    #61
    Trädet91 skrev 2020-06-10 18:52:08 följande:

    Denna bilden syns skuggan nog lite tydligare på eller så är det bara önsketänkande! Har dock aldrig fått någon skugga tidigare när jag brukade testa febrilt.


    Det tycker jag också ser positivt ut! Läste någon gång att fotar man sitt test och sedan höjer kontrasten på bilden så hjälper det att urskilja om det är ett streck eller inte, så det är ett tips!

    Vad kul för er att det verkar gå bra :D

    Jag väntar på återföring i veckan nu och hoppas verkligen att det inte blir avbokat i sista sekund!
  • Sat 13 Jun 2020 10:44
    #62

    Idag är min officiella testdag på ruvardag 12, det visade positivt och gravid 2-3 veckor! Ser också ut som hcg nivån ökar sakta men säkert! Känns verkligen overkligt! Jag var helt inställd på att första inte skullle funka och att det är ett test! Det är ju en lång väg kvar och jag tror nog inte jag kommer inse förrän vi ser om första Ultraljudet är ok! Men detta är ju ett steg i rätt riktning :)

  • Sat 13 Jun 2020 10:55
    #63
    Blomman2020 skrev 2020-06-13 10:44:08 följande:

    Idag är min officiella testdag på ruvardag 12, det visade positivt och gravid 2-3 veckor! Ser också ut som hcg nivån ökar sakta men säkert! Känns verkligen overkligt! Jag var helt inställd på att första inte skullle funka och att det är ett test! Det är ju en lång väg kvar och jag tror nog inte jag kommer inse förrän vi ser om första Ultraljudet är ok! Men detta är ju ett steg i rätt riktning :)


    Stort grattis!! :D
  • Sat 13 Jun 2020 13:57
    #64
    Blomman2020 skrev 2020-06-13 10:44:08 följande:

    Idag är min officiella testdag på ruvardag 12, det visade positivt och gravid 2-3 veckor! Ser också ut som hcg nivån ökar sakta men säkert! Känns verkligen overkligt! Jag var helt inställd på att första inte skullle funka och att det är ett test! Det är ju en lång väg kvar och jag tror nog inte jag kommer inse förrän vi ser om första Ultraljudet är ok! Men detta är ju ett steg i rätt riktning :)


    Jättestort grattis! Vilken fantastisk känsla det måste vara :D hoppas allt kommer gå bra för er!

    Jag är jätteglad för jag fick göra min återföring så jag är nu ruvare för första gången och längtar tills jag får testa också. Helt plötsligt går ju tiden hur långsamt som helst!
  • Sun 14 Jun 2020 17:47
    #65
    Blomman2020 skrev 2020-06-13 10:44:08 följande:

    Idag är min officiella testdag på ruvardag 12, det visade positivt och gravid 2-3 veckor! Ser också ut som hcg nivån ökar sakta men säkert! Känns verkligen overkligt! Jag var helt inställd på att första inte skullle funka och att det är ett test! Det är ju en lång väg kvar och jag tror nog inte jag kommer inse förrän vi ser om första Ultraljudet är ok! Men detta är ju ett steg i rätt riktning :)


    Åh!! Vilken glädje! Stort grattis!! :D

    Det låter lovande med hcg stegring! Håller mina tummar för att allt går bra! Tror du att ni kommer hinna med det tidiga ultraljudet innan Sahlgrenska stänger för sommaren? För visst är det u v. 8 som det skall göras?
  • Sun 14 Jun 2020 17:55
    #66
    Madrilj skrev 2020-06-13 13:57:04 följande:

    Jättestort grattis! Vilken fantastisk känsla det måste vara :D hoppas allt kommer gå bra för er!

    Jag är jätteglad för jag fick göra min återföring så jag är nu ruvare för första gången och längtar tills jag får testa också. Helt plötsligt går ju tiden hur långsamt som helst!


    Vad skönt att ni också hann med återföringen innan sommarstängningen! Visst går tiden långsamt?!

    Jag har testdag imorgon, har tjuvtestat lite under veckan och fått svaga plus, har dock inte kunnat se någon stegring av hcg men jag försöker tänka att ett plus är ett plus, kan inte gå runt och noja hur mkt som helst så får vi ta det som det kommer! Har fortfarande svårt att ta in att det finns en liten krabat inne i magen :)
  • Mon 15 Jun 2020 22:54
    #67
    Madrilj skrev 2020-06-13 13:57:04 följande:

    Jättestort grattis! Vilken fantastisk känsla det måste vara :D hoppas allt kommer gå bra för er!

    Jag är jätteglad för jag fick göra min återföring så jag är nu ruvare för första gången och längtar tills jag får testa också. Helt plötsligt går ju tiden hur långsamt som helst!


    Tack :) ja ruvartiden var lång och utdragen, dessvärre känns det som fram till Första ultraljudet Så kommer det vara lika långrandigt och att man känner efter extra mycket! När är din testdag?
  • Mon 15 Jun 2020 23:00
    #68
    Trädet91 skrev 2020-06-14 17:47:28 följande:

    Åh!! Vilken glädje! Stort grattis!! :D

    Det låter lovande med hcg stegring! Håller mina tummar för att allt går bra! Tror du att ni kommer hinna med det tidiga ultraljudet innan Sahlgrenska stänger för sommaren? För visst är det u v. 8 som det skall göras?


    Ja vi fick tid den 3 juli, så det är med 3 dagars marginal vi hinner med! Men jag tänker att dem säkerligen måste göra ultraljud ändå under semestern? Eller så kanske dem göra ultraljud i vecka 7 på endel också! Hur har det gått med testet på testdagen? Dem sa till mig att jag inte skulle göra något mer test nu! Jag planerade att göra ett för att se så det går till 3+, men det sa hon Nej till då man inte kunde lita på indikatorn på testerna!
  • Tue 16 Jun 2020 09:26
    #69
    Blomman2020 skrev 2020-06-13 10:44:08 följande:

    Idag är min officiella testdag på ruvardag 12, det visade positivt och gravid 2-3 veckor! Ser också ut som hcg nivån ökar sakta men säkert! Känns verkligen overkligt! Jag var helt inställd på att första inte skullle funka och att det är ett test! Det är ju en lång väg kvar och jag tror nog inte jag kommer inse förrän vi ser om första Ultraljudet är ok! Men detta är ju ett steg i rätt riktning :)


    Åh vad roligt! Grattis :)
    Madrilj skrev 2020-06-13 13:57:04 följande:

    Jättestort grattis! Vilken fantastisk känsla det måste vara :D hoppas allt kommer gå bra för er!

    Jag är jätteglad för jag fick göra min återföring så jag är nu ruvare för första gången och längtar tills jag får testa också. Helt plötsligt går ju tiden hur långsamt som helst!


    Spännande! När är din testdag? :) Håller tummarna!

    Jag har tid bokad för återföring nästa vecka. Så nervös!
  • Tue 16 Jun 2020 09:30
    #70
    Blomman2020 skrev 2020-06-15 23:00:55 följande:

    Ja vi fick tid den 3 juli, så det är med 3 dagars marginal vi hinner med! Men jag tänker att dem säkerligen måste göra ultraljud ändå under semestern? Eller så kanske dem göra ultraljud i vecka 7 på endel också! Hur har det gått med testet på testdagen? Dem sa till mig att jag inte skulle göra något mer test nu! Jag planerade att göra ett för att se så det går till 3+, men det sa hon Nej till då man inte kunde lita på indikatorn på testerna!


    Precis så! Kommer aldrig våga lita på CB med veckoindikator. Fick iofs missfall när vi gjorde vårt första ivf-försök men mådde så otroligt dåligt när jag inte fick ökning på CB-testen. Det finns så mycket att oroa sig för ändå! Skönt att ni hinner med första ultraljudet innan semestern.
Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19