• Mon 27 Apr 2020 10:30
    3702 visningar
    111 svar
    111
    3702

    Nedfrysta embryon på grund av Covid-19

    Hej!

    Som rubriken avslöjar så har min och min sambos embryon blivit nedfrysta och vi får vänta på återföring på grund av covid-19.
    Vi har ett datum för återföring planerat i juni men om det blir av eller ej hänger helt på hur coronaläget ser ut just då och det känns väldigt jobbigt att veta att de ligger och väntar på oss men vi inte vet när vi får sätta in dem..

    Är det någon mer som sitter i samma sits, och hur känns det för er med dessa omständigheter? 
    Eller är det någon som vet något om när det kan tänkas starta upp igen?

    Vore kul om det finns någon mer där ute som vill dela sina funderingar ihop med mig :D

  • Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19
  • Tue 16 Jun 2020 22:20
    #71

    Blomman2020, vad spännande det måste vara att få komma på ultraljud, hoppas allt ser fint ut! Är det sista besöket man gör på Sahlgrenska? Eller ska man återkomma något mer under samma graviditet? :)

    Clemmentina, jag förstår att du är nervös men det kommer säkert gå jättebra. Jag var nog mer nervös över att de skulle avboka än själva återföringen. Men du har ju varit stimulerad så då borde de väl inte avboka :)

    Trädet91, jag kommer nog också tjuvtesta! Ja det kan jag tänka mig att det är svårt att förstå, tyckte det var svårt att ta in att man fått göra återföringen men graviditet är ju ännu större :D

    Min testdag är den 23e juni och längtar så. Vågar knappt tänka på symtom för man blir ju bara tokig av det. Dock har det varit lite ljusbrunt på toapappret efter återföringen, är idag på ruvardag 5 men hoppas det är efter besöket eller eventuellt nidblödning kanske?

    Har ni haft något liknande? :)

  • Wed 17 Jun 2020 10:07
    #72
    Madrilj skrev 2020-06-16 22:20:51 följande:

    Blomman2020, vad spännande det måste vara att få komma på ultraljud, hoppas allt ser fint ut! Är det sista besöket man gör på Sahlgrenska? Eller ska man återkomma något mer under samma graviditet? :)

    Clemmentina, jag förstår att du är nervös men det kommer säkert gå jättebra. Jag var nog mer nervös över att de skulle avboka än själva återföringen. Men du har ju varit stimulerad så då borde de väl inte avboka :)

    Trädet91, jag kommer nog också tjuvtesta! Ja det kan jag tänka mig att det är svårt att förstå, tyckte det var svårt att ta in att man fått göra återföringen men graviditet är ju ännu större :D

    Min testdag är den 23e juni och längtar så. Vågar knappt tänka på symtom för man blir ju bara tokig av det. Dock har det varit lite ljusbrunt på toapappret efter återföringen, är idag på ruvardag 5 men hoppas det är efter besöket eller eventuellt nidblödning kanske?

    Har ni haft något liknande? :)


    Nej jag tror inte heller de avbokar. Det jag är nervös för är om blastocysten/erna ska klara upptining!

    Spännande! Låter som om det kan vara en nidblödning. Uppdatera hur det går!
  • Fri 19 Jun 2020 14:16
    #73

    Glad midsommar på er!

    Tjuvtestade i morses och fick äntligen ett positivt test!! :D Aldrig sett två streck på den lilla stickan under dessa åren som blivit så det känns helt sjukt men samtidigt svårt att ta in.

    Fortfarande lite ljusbrunt ibland på toapappret men det ska jag tydligen inte vara orolig för men jag får försöka ta en dag i taget, är ju trots allt fortfarande bara på ruvardag 8 :)

  • Sun 21 Jun 2020 10:00
    #74
    Madrilj skrev 2020-06-19 14:16:52 följande:

    Glad midsommar på er!

    Tjuvtestade i morses och fick äntligen ett positivt test!! :D Aldrig sett två streck på den lilla stickan under dessa åren som blivit så det känns helt sjukt men samtidigt svårt att ta in.

    Fortfarande lite ljusbrunt ibland på toapappret men det ska jag tydligen inte vara orolig för men jag får försöka ta en dag i taget, är ju trots allt fortfarande bara på ruvardag 8 :)


    Så himla roligt!! Stort grattis!!

    Man får verkligen ta en dag i taget. Känns som att tiden går så långsamt tills det är dags för ultraljudet.
    Clemmentina skrev 2020-06-17 10:07:01 följande:

    Nej jag tror inte heller de avbokar. Det jag är nervös för är om blastocysten/erna ska klara upptining!

    Spännande! Låter som om det kan vara en nidblödning. Uppdatera hur det går!


    Vad skönt att ni också fick tid för återföring innan semestern! Håller tummarna för att allt skall gå bra!
  • Sun 21 Jun 2020 10:32
    #75
    Madrilj skrev 2020-06-19 14:16:52 följande:

    Glad midsommar på er!

    Tjuvtestade i morses och fick äntligen ett positivt test!! :D Aldrig sett två streck på den lilla stickan under dessa åren som blivit så det känns helt sjukt men samtidigt svårt att ta in.

    Fortfarande lite ljusbrunt ibland på toapappret men det ska jag tydligen inte vara orolig för men jag får försöka ta en dag i taget, är ju trots allt fortfarande bara på ruvardag 8 :)


    Wow, grattis! Så roligt :) Många pluss nu!
    Trädet91 skrev 2020-06-21 10:00:43 följande:

    Så himla roligt!! Stort grattis!!

    Man får verkligen ta en dag i taget. Känns som att tiden går så långsamt tills det är dags för ultraljudet.Vad skönt att ni också fick tid för återföring innan semestern! Håller tummarna för att allt skall gå bra!


    Tack! Imorgon är det dags. Hur går det för dig?
  • Sun 21 Jun 2020 15:05
    #76
    Clemmentina skrev 2020-06-21 10:32:50 följande:

    Wow, grattis! Så roligt :) Många pluss nu!Tack! Imorgon är det dags. Hur går det för dig?


    Hittills har det gått bra, är i v. 5+4. Känner inte av jättemycket symptom förutom ömma bröst, mer hunger och trötthet. Inget illamående ännu, nästan så att jag vill att det ska komma bara för att vara säker på att allt fortskrider som det skall ;) Är så nojig hela tiden för att det skall vara blod i trosorna varje gång jag tittar efter. Antar att oroligheten hör till när man så gärna vill att det skall gå vägen.

    Åh så spännande!! Var riktigt häftigt att se på skärmen när de för in ägget i livmodern och lämnar det där.
  • Mon 22 Jun 2020 15:53
    #77

    Nu ruvar jag också! Allt såg fint ut. Testdag blir den 4/7. :)


    Trädet91 skrev 2020-06-21 15:05:30 följande:

    Hittills har det gått bra, är i v. 5+4. Känner inte av jättemycket symptom förutom ömma bröst, mer hunger och trötthet. Inget illamående ännu, nästan så att jag vill att det ska komma bara för att vara säker på att allt fortskrider som det skall ;) Är så nojig hela tiden för att det skall vara blod i trosorna varje gång jag tittar efter. Antar att oroligheten hör till när man så gärna vill att det skall gå vägen.

    Åh så spännande!! Var riktigt häftigt att se på skärmen när de för in ägget i livmodern och lämnar det där.


    Åh det förstår jag! Inte det minsta konstigt att känna en massa oro. Håller tummarna!
  • Mon 22 Jun 2020 17:44
    #78
    Clemmentina skrev 2020-06-22 15:53:51 följande:

    Nu ruvar jag också! Allt såg fint ut. Testdag blir den 4/7. :)

    Åh det förstår jag! Inte det minsta konstigt att känna en massa oro. Håller tummarna!


    Vad härligt att det gick bra! Nu hoppas vi på det bästa!! :)

    Jag började få bruna flytningar idag, känner att ömheten i brösten börjar minska men det är bara att vänta och se hur det utvecklar sig.
  • Mon 22 Jun 2020 19:51
    #79
    Trädet91 skrev 2020-06-22 17:44:00 följande:

    Vad härligt att det gick bra! Nu hoppas vi på det bästa!! :)

    Jag började få bruna flytningar idag, känner att ömheten i brösten börjar minska men det är bara att vänta och se hur det utvecklar sig.


    Tack! Hoppas det utvecklar sig bra för dig. Ömhet kommer och går och flytningar behöver inte vara något. Du får uppdatera hur det går. Håller tummarna!
  • Tue 23 Jun 2020 18:13
    #80
    Clemmentina skrev 2020-06-22 15:53:51 följande:

    Nu ruvar jag också! Allt såg fint ut. Testdag blir den 4/7. :)

    Åh det förstår jag! Inte det minsta konstigt att känna en massa oro. Håller tummarna!


    Vad kul att du också är ruvare, önskar dig lycka till! :D

    Jag har min testdag idag och testade positivt med både clearblue digital och en liten sticka, känns helt overkligt!

    Jag fick till mig att eftersom mitt UL kommer under Sahlgrenskas semesterstängning ska jag dit först vecka 32 då de börjar med UL igen och då kommer jag förhoppningsvis vara i v 11, men jag ska kontakta MVC i min hemkommun för kontroll innan det :)
Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19