• Mon 27 Apr 2020 10:30
    3708 visningar
    111 svar
    111
    3708

    Nedfrysta embryon på grund av Covid-19

    Hej!

    Som rubriken avslöjar så har min och min sambos embryon blivit nedfrysta och vi får vänta på återföring på grund av covid-19.
    Vi har ett datum för återföring planerat i juni men om det blir av eller ej hänger helt på hur coronaläget ser ut just då och det känns väldigt jobbigt att veta att de ligger och väntar på oss men vi inte vet när vi får sätta in dem..

    Är det någon mer som sitter i samma sits, och hur känns det för er med dessa omständigheter? 
    Eller är det någon som vet något om när det kan tänkas starta upp igen?

    Vore kul om det finns någon mer där ute som vill dela sina funderingar ihop med mig :D

  • Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19
  • Tue 23 Jun 2020 19:36
    #81
    Madrilj skrev 2020-06-23 18:13:46 följande:

    Vad kul att du också är ruvare, önskar dig lycka till! :D

    Jag har min testdag idag och testade positivt med både clearblue digital och en liten sticka, känns helt overkligt!

    Jag fick till mig att eftersom mitt UL kommer under Sahlgrenskas semesterstängning ska jag dit först vecka 32 då de börjar med UL igen och då kommer jag förhoppningsvis vara i v 11, men jag ska kontakta MVC i min hemkommun för kontroll innan det :)


    Vad roligt! Stort grattis!! :D
  • Tue 23 Jun 2020 21:46
    #82
    Madrilj skrev 2020-06-23 18:13:46 följande:

    Vad kul att du också är ruvare, önskar dig lycka till! :D

    Jag har min testdag idag och testade positivt med både clearblue digital och en liten sticka, känns helt overkligt!

    Jag fick till mig att eftersom mitt UL kommer under Sahlgrenskas semesterstängning ska jag dit först vecka 32 då de börjar med UL igen och då kommer jag förhoppningsvis vara i v 11, men jag ska kontakta MVC i min hemkommun för kontroll innan det :)


    Åh vad roligt, grattis! :) Ja det blir lite konstigt med ultraljuden nu på sommaren kan jag tänka mig.

    Känns nervöst och spännande att ruva. Känner i princip ingenting idag men hoppas att det ändå är okej. Läser så mycket om många som känner en massa direkt efter fet.
  • Fri 26 Jun 2020 14:44
    #83
    Clemmentina skrev 2020-06-22 15:53:51 följande:

    Nu ruvar jag också! Allt såg fint ut. Testdag blir den 4/7. :)

    Åh det förstår jag! Inte det minsta konstigt att känna en massa oro. Håller tummarna!


    Vad roligt att allt gick bra och att det inte blev ändringar i sista sekund! Hur känns det hittills?
  • Fri 26 Jun 2020 14:49
    #84
    Madrilj skrev 2020-06-23 18:13:46 följande:

    Vad kul att du också är ruvare, önskar dig lycka till! :D

    Jag har min testdag idag och testade positivt med både clearblue digital och en liten sticka, känns helt overkligt!

    Jag fick till mig att eftersom mitt UL kommer under Sahlgrenskas semesterstängning ska jag dit först vecka 32 då de börjar med UL igen och då kommer jag förhoppningsvis vara i v 11, men jag ska kontakta MVC i min hemkommun för kontroll innan det :)


    Gud vad roligt, stort grattis! Har vart så trött denna veckan att det är först nu jag sett detta! Vad tråkigt att ultraljudet blir så sent, jag trodde faktiskt dem tog emot för ultraljud! Känns konstigt att dem verkligen stänger ner helt på sådana rutiner som bara kräver en läkare, speciellt när alla redan fått vänta längre än normalt på att sätta igång!
  • Fri 26 Jun 2020 15:00
    #85
    Trädet91 skrev 2020-06-22 17:44:00 följande:

    Vad härligt att det gick bra! Nu hoppas vi på det bästa!! :)

    Jag började få bruna flytningar idag, känner att ömheten i brösten börjar minska men det är bara att vänta och se hur det utvecklar sig.


    hur har det gått för dig? Det verkar vara normalt att ha det, men jag förstår din oro då man aldrig vet! Jag har haft en blödning i natt som avstannade 10 timmar senare! Det känns inget bra, men dem sa att det också var normalt! Trotts klarröd blödning varje gång jag gick på toa i natt! Har ont i magen också, men är så orolig att jag tror det är stress jag har ont av!
  • Fri 26 Jun 2020 18:34
    #86
    Blomman2020 skrev 2020-06-26 14:44:07 följande:

    Vad roligt att allt gick bra och att det inte blev ändringar i sista sekund! Hur känns det hittills?


    Har inte direkt några symptom eller så. Lite svag molvärk någon gång men känner överlag lite, vilket får mig att tänka att det nog inte tagit sig den här gången. Men vet ju att jag bara är på ruvardag 4 och att många inte får symptom så tidigt.

    Hade ni andra mycket symptom under ruvardagarna?
  • Fri 26 Jun 2020 18:55
    #87
    Blomman2020 skrev 2020-06-26 15:00:01 följande:

    hur har det gått för dig? Det verkar vara normalt att ha det, men jag förstår din oro då man aldrig vet! Jag har haft en blödning i natt som avstannade 10 timmar senare! Det känns inget bra, men dem sa att det också var normalt! Trotts klarröd blödning varje gång jag gick på toa i natt! Har ont i magen också, men är så orolig att jag tror det är stress jag har ont av!


    Håller tummarna för att allt är bra. Blödningar är ju verkligen vanligt. Har du något ultraljud inbokat snart?
  • Fri 26 Jun 2020 20:32
    #88
    Clemmentina skrev 2020-06-26 18:34:39 följande:

    Har inte direkt några symptom eller så. Lite svag molvärk någon gång men känner överlag lite, vilket får mig att tänka att det nog inte tagit sig den här gången. Men vet ju att jag bara är på ruvardag 4 och att många inte får symptom så tidigt.

    Hade ni andra mycket symptom under ruvardagarna?


    Nej det verkar vara få som får känner något så tidigt, jag var en av dem som kände men förstod inte! Hade tights jeans halva dagen och trodde dem satt åt så det molade, men den känslan höll i sig i 3 dagar! Jag kände jätteväl och trodde jag fått en infektion, men det hade jag inte! Men det är nog mer vanligt att inte känna något, jag kände pyttelite molande resterande dagarna! Håller tummarna för dig :)
  • Fri 26 Jun 2020 20:36
    #89
    Clemmentina skrev 2020-06-26 18:55:16 följande:

    Håller tummarna för att allt är bra. Blödningar är ju verkligen vanligt. Har du något ultraljud inbokat snart?


    Ja det är vanligt har jag förstått, nu har de kommit tillbaka igen så blödningarna verkar komma och gå lite! Har ultraljud om en vecka så det är ju skönt! Har en dålig magkänsla, vilket jag haft sen insättningen! Men kan tänka att det är vanligt trotts att man är en positiv person så tär ivf på psyket och man vågar inte hoppas något.
  • Fri 26 Jun 2020 22:22
    #90
    Blomman2020 skrev 2020-06-26 14:49:12 följande:

    Gud vad roligt, stort grattis! Har vart så trött denna veckan att det är först nu jag sett detta! Vad tråkigt att ultraljudet blir så sent, jag trodde faktiskt dem tog emot för ultraljud! Känns konstigt att dem verkligen stänger ner helt på sådana rutiner som bara kräver en läkare, speciellt när alla redan fått vänta längre än normalt på att sätta igång!


    Tack så mycket :D

    Ja jag håller med dig, trodde också att de gjorde ultraljud men jag ska inte klaga när jag fick göra återföring och bli gravid innan sommaruppehållet!

    Är du trött på grund av att du är gravid tror du? Jag upplever att jag har blivit mycket tröttare det sista dagarna, men det kan ju vara värmen också.
Svar på tråden Nedfrysta embryon på grund av Covid-19