• Anonym (Anna)
    Mon 27 Apr 2020 12:06
    23456 visningar
    144 svar
    144
    23456

    Sex när man har barn

    Ni som har barn, hur ofta har ni sex? Och när har ni sex?

    Vi har 3 barn i åldrarna 10, 8 och 6 år. Vi får till det 1-2 ggr/veckan och oftast kvällarna när dom somnat, eller ytterst sällan nån gång på morgonen på helgerna. Jag börjar känna dels att 1-2 ggr/veckan är för lite och ibland är min sambo för trött på kvällarna för sex.

    Jag vill ha något nytt och mer om man säger så.

  • Svar på tråden Sex när man har barn
  • Anonym (MA)
    Mon 27 Apr 2020 12:13
    #1

    Eftersom du är kvinna kommer du uppmuntras att dumpa slöfocken, vara otrogen etc.

    En man som skriver motsvarande inlägg får skäll samt beordras visa hänsyn samt hjälpa till mer hemma.

  • Mon 27 Apr 2020 12:16
    #2

    Just så är det jag känner också vill ha något mer, spännande:)

  • Anonym (Johan­na)
    Mon 27 Apr 2020 12:25
    #3

    Bolibompasex ska inte underskattas. Kan barnen se efter varandra en stund på eftermiddagen/kvällen med popcornmuta och film så kan ni ju nån gång ibland ta en dusch tillsammans och ta en snabbis.

    Som förälder får man ibland kompromissa för att få ihop sexlivet. Snabbisar kan ju vara det som gör att man står ut tiden mellan dom vanliga samlagen.

  • Anonym (Mr BP)
    Mon 27 Apr 2020 12:29
    #4

    1-2ggr i veckan, då hade jag varit överlycklig. 2 barn här på 9 & 11 år, vi har sex på sin höjd 1 gång i månaden. Det är alltid jag som tar initiativ. När vi väl har sex så har vi bra sex och vi kommer båda två, frugan kommer oftast två ggr. Hon säger själv att hon skulle vilja ha mer sex så jag tycker att det borde ge mersmak och att hon kanske någon gång skulle ta initiativet men så är icke fallet tyvärr.

  • Jordfe­lsbryt­aren
    Mon 27 Apr 2020 12:29
    #5

    3-5 ggr i veckan.

    Snabbis icke att underskatta.

    Duscha ihop.

    Låter möjligen skevt men schemalägga minst 1 tillfälle.

    Tid finns alltid om man vill tillräckligt mycket.

    Som med allt annat i livet handlar det om prioriteringar.

  • Anonym (Sam)
    Mon 27 Apr 2020 13:36
    #6

    Vi har under 2020 haft samlag en gång (inga barn hemma då) samt att jag har slickat henne en gång (barnen upptagna med annat på annat ställe i huset). Thats it! Under 2019 sex uppskattningsvis ca 5 gånger.

    Har gemensamma barn på 10 och 13 år.

    Jag tycker det är för sällan, men framförallt är det att hon inte vill hitta lösning på situationen som oroar mig.

    Tar jag upp saken blir hon irriterad och uppger att hon inte kan slappna av om barnen är hemma.

    Hon tar i princip aldrig initiativ till sex. Jag är den som förväntas agera, men får numer (de senaste fyra åren) i princip aldrig någon antydan från henne om att hon skulle vilja ha sex.

    Om.vi har sex får hon alltid oralsex om hon så vill (nästan alltid) innan samlag, att hon skulle ge mig motsvarande sker mycket mycket sällan och så fall alltid enbart när jag signalerar att jag vill det.

    Frustrerad är bara förnamnet!

    / Sam

  • Mon 27 Apr 2020 13:43
    #7
    +2
    Anonym (Anna) skrev 2020-04-27 12:06:39 följande:

    Ni som har barn, hur ofta har ni sex? Och när har ni sex?

    Vi har 3 barn i åldrarna 10, 8 och 6 år. Vi får till det 1-2 ggr/veckan och oftast kvällarna när dom somnat, eller ytterst sällan nån gång på morgonen på helgerna. Jag börjar känna dels att 1-2 ggr/veckan är för lite och ibland är min sambo för trött på kvällarna för sex.

    Jag vill ha något nytt och mer om man säger så.


    1-2 ggr i veckan är inte illa. Sen att det blir på kvällen när båda är trötta och inte alltid orkar hör ju liksom till.

    Livet blir ju lite parkerat när man har barn och i ert fall fler barn.

    Tror man mår bättre av att ta ner förväntningarna och sen upskatta de gånger det verkligen sprakar till.

    Klassiskt är ju annars att se till att man håller sig pigg generellt eftersom trötthet och stress är lustdödare delux . Typ det klassiska; ge varandra egentid, sova 8h, äta bra och promenera regelbundet. Få till partid på kvällarna med mys och stunder att prata med varandra.
  • Anonym (Lina)
    Mon 27 Apr 2020 13:43
    #8

    Vi har sex 1-2 gånger i veckan vilket ofta känns som för lite. Vi har ett gemensamt barn på tre år och min sambo har ett barn sedan tidigare på 10 år som bor hos oss varannan långhelg. Vårt lilla barn somnar 19.00 så då är det ju lugnt men tyvärr så vill 10-åringen vara uppe längre numera...sen väcker treåringen oss kl.06.00...vi har löst det så att vi går ner i gästrummet i källaren och har en snabbis medan barnen ser på tv. Då hinner vi oftast bli nöjda båda två. Och det äldsta barnet får vara för sig själv sista timmen på kvällen och läsa, släcka själv. Så har vi en timme son par typ. Det gäller att vara uppfinningsrik! Duschen är en idé :)

  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Mon 27 Apr 2020 13:43
    #9
    Jordfelsbrytaren skrev 2020-04-27 12:29:45 följande:

    3-5 ggr i veckan.

    Snabbis icke att underskatta.

    Duscha ihop.

    Låter möjligen skevt men schemalägga minst 1 tillfälle.

    Tid finns alltid om man vill tillräckligt mycket.

    Som med allt annat i livet handlar det om prioriteringar.


    Jag har föreslagit schema sex, men sambon rynkar bara på näsan åt det. Han vill ha spontan sex och samtidigt variation i sexlivet. Han är inte mycket för snabbisar heller, till skillnad från mig. Så jag vet inte hur vi ska hitta lösning på dom problemen när han är så anti.
  • Jordfe­lsbryt­aren
    Mon 27 Apr 2020 13:44
    #10
    Anonym (Sam) skrev 2020-04-27 13:36:53 följande:

    Vi har under 2020 haft samlag en gång (inga barn hemma då) samt att jag har slickat henne en gång (barnen upptagna med annat på annat ställe i huset). Thats it! Under 2019 sex uppskattningsvis ca 5 gånger.

    Har gemensamma barn på 10 och 13 år.

    Jag tycker det är för sällan, men framförallt är det att hon inte vill hitta lösning på situationen som oroar mig.

    Tar jag upp saken blir hon irriterad och uppger att hon inte kan slappna av om barnen är hemma.

    Hon tar i princip aldrig initiativ till sex. Jag är den som förväntas agera, men får numer (de senaste fyra åren) i princip aldrig någon antydan från henne om att hon skulle vilja ha sex.

    Om.vi har sex får hon alltid oralsex om hon så vill (nästan alltid) innan samlag, att hon skulle ge mig motsvarande sker mycket mycket sällan och så fall alltid enbart när jag signalerar att jag vill det.

    Frustrerad är bara förnamnet!

    / Sam


    Tråkigt att höra.

    Jag tycker att det är klara varningssignaler på det du skriver. Irritationen från hennes sida känns märklig tycker jag.
Svar på tråden Sex när man har barn