• Fri 1 May 2020 09:29
    16134 visningar
    1284 svar
    1284
    16134

    Bim juni 2020

    Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

    Bim 1/6

  • Svar på tråden Bim juni 2020
  • Fri 1 May 2020 10:17
    #1
    Majja92 skrev 2020-05-01 09:29:50 följande:

    Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

    Bim 1/6


    Ni har inte funderat på att söka hjälp då ni försökt hemma så länge?:)
  • Fri 1 May 2020 11:26
    #2
    amandakollb skrev 2020-05-01 10:17:53 följande:

    Ni har inte funderat på att söka hjälp då ni försökt hemma så länge?:)


    Vi har fått hjälp :) Vi har haft några missfall så att gravida kan vi bli <3 Har gjort en missfallsutredning och fått hjälp med detta, så det är bara att kämpa på :) Hadd det senaste missfallet i september så har det inte hänt något då så får vi söka hjälp igen.
  • Fri 1 May 2020 12:47
    #3
    Majja92 skrev 2020-05-01 11:26:30 följande:

    Vi har fått hjälp :) Vi har haft några missfall så att gravida kan vi bli <3 Har gjort en missfallsutredning och fått hjälp med detta, så det är bara att kämpa på :) Hadd det senaste missfallet i september så har det inte hänt något då så får vi söka hjälp igen.


    Åh okej jag förstår! Måste kännas himla skönt att veta att ni kan bli gravida <3 snart är det vår tur!

    Blev lite nyfiken, hur ser en sådan utredning ut? :)
  • Fri 1 May 2020 12:58
    #4
    amandakollb skrev 2020-05-01 12:47:42 följande:

    Åh okej jag förstår! Måste kännas himla skönt att veta att ni kan bli gravida <3 snart är det vår tur!

    Blev lite nyfiken, hur ser en sådan utredning ut? :)


    Ja det är en enorm lättnad! :D Jag har en bra känsla inför juni, hoppas den stämmer!

    Mannen fick lämna spermaprov, jag fick lämna blodprov och göra ett ultraljud. Man kollar efter avvikelser som gör att ett foster inte vill stanna. Jag var APC resistent vilket gör att blodet koagulerar lite för mycket, så ska ta blodförtunnande sprutor och Lutinus så fort jag blir gravid :)

    Hur länge har ni försökt?
  • Fri 1 May 2020 13:24
    #5
    Majja92 skrev 2020-05-01 12:58:41 följande:

    Ja det är en enorm lättnad! :D Jag har en bra känsla inför juni, hoppas den stämmer!

    Mannen fick lämna spermaprov, jag fick lämna blodprov och göra ett ultraljud. Man kollar efter avvikelser som gör att ett foster inte vill stanna. Jag var APC resistent vilket gör att blodet koagulerar lite för mycket, så ska ta blodförtunnande sprutor och Lutinus så fort jag blir gravid :)

    Hur länge har ni försökt?


    Förstår det :D jaa vad skönt att känna så! Jag är också optimistiskt till denna cykel!

    Vi har försökt sen i somras så inte så länge men jag har pco med jättelånga oregelbundna cykler så hade sällan äl och då sökte vi hjälp lite innan de gått ett år. Är på första cykeln nu med letrozol så hoppas verkligen att det ska funka!:)
  • Fri 1 May 2020 13:53
    #6
    amandakollb skrev 2020-05-01 13:24:01 följande:

    Förstår det :D jaa vad skönt att känna så! Jag är också optimistiskt till denna cykel!

    Vi har försökt sen i somras så inte så länge men jag har pco med jättelånga oregelbundna cykler så hade sällan äl och då sökte vi hjälp lite innan de gått ett år. Är på första cykeln nu med letrozol så hoppas verkligen att det ska funka!:)


    Åh svar skönt att ni fått hjälp! :) Håller verkligen tummarna för oss denna månad <3 Vet du när din bim är eller det kanske är svårt att säga på grund av pco?
  • Fri 1 May 2020 14:10
    #7
    Majja92 skrev 2020-05-01 13:53:10 följande:

    Åh svar skönt att ni fått hjälp! :) Håller verkligen tummarna för oss denna månad <3 Vet du när din bim är eller det kanske är svårt att säga på grund av pco?


    Verkligen! Så tacksam! Jag med, tror detta är bådas månad :D

    Nu när jag ätit letrozol och fått ovitrelle så vet jag att jag haft ägglossning i veckan (tempar också och har fått tempökning vilket tyder på att äl har skett) så räknar jag med bim 14 maj :) lång väntan kvar!

    Föresten, jag ska också ta lutinus denna cykel, såg att du också gör de! Vad har du fått för instruktion när du ska börja ta och hur länge och hur många osv?:)
  • Sat 2 May 2020 00:31
    #8

    Jag tänkte fråga om någon här vet hur lågt blodvärde kan påverka chansen att bli gravid? Jag har ett hb på 99. Vad jag förstår så är referensvärdet enligt de papper jag fick på provsvaren mellan 117-150.

    Kan detta vara en anledning till att ha svårt att bli gravid? Eller svårt.. vi är på sjätte försöket nu.

    Tacksam för svar!

  • Sat 2 May 2020 08:39
    #9
    Malllin skrev 2020-05-02 00:31:40 följande:

    Jag tänkte fråga om någon här vet hur lågt blodvärde kan påverka chansen att bli gravid? Jag har ett hb på 99. Vad jag förstår så är referensvärdet enligt de papper jag fick på provsvaren mellan 117-150.

    Kan detta vara en anledning till att ha svårt att bli gravid? Eller svårt.. vi är på sjätte försöket nu.

    Tacksam för svar!


    Oj dessvärre har jag ingen aning :/ Kommer du ha något uppföljningsmöte så ni kan gå igenom provsvaren?
  • Sat 2 May 2020 13:15
    #10
    Majja92 skrev 2020-05-02 08:39:10 följande:

    Oj dessvärre har jag ingen aning :/ Kommer du ha något uppföljningsmöte så ni kan gå igenom provsvaren?


    Vi har tagit fler prover för att utreda vartifrån detta kommer. Men tänkte att det nog löser sig med tiden. Är nyfiken om det påverkar :)
Svar på tråden Bim juni 2020