• Anonym (Varfö­r)
    Fri 1 May 2020 19:21
    1707 visningar
    44 svar
    44
    1707

    Hur kan andra bli gravida så fort, men inte jag :(

    Läser om så många som plussar väldigt enkelt utan att ens behöva försöka.

    Jag är inne på 7 månaden utan plus! Vad gör jag för fel? :(

    Känner mig jätte ledsen. Kommer nog inte få hjälp om 1 år gått, då vi hade ett tidigt missfall i v.6 i slutet på förra året.

    Hur lång tid tog det för er andra att plussa, gjorde ni något speciellt?

  • Svar på tråden Hur kan andra bli gravida så fort, men inte jag :(
  • Fri 1 May 2020 19:47
    #1

    Hur många månader tog det för er att få till första plusset? Tyvärr kan det ju ta tid ibland. Om du ser det positiva så kan ni bevisligen blir gravida på egen hand. Nästa gång så hoppas jag att det går hela vägen. Här tog det 9 månaders försök till första plusset, och andra gången tog det 5 månader. Men upp till 1 år är helt normalt.

  • Fri 1 May 2020 19:48
    #2

    För oss tog det 12 månader att få pluss. 7 månader är helt normalt och upp till ett år. Har du koll på

    Ägglossningen?

  • Little­Sunshi­ne84
    Fri 1 May 2020 20:02
    #3

    För oss tog det 7 mån med första barnet. Första försöket på andra graviditeten (mf) och första försöket på tredje graviditeten.

    Jag tror att vi stirrade oss blinda på att ha sex vid ÄL vid första barnet. För gång nr 2 och 3 hade vi sex två dagar innan. Så i efterhand tror jag att man ibland behöver vidga sin vyer lite.

    Det blir er tur snart! :)

  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Fri 1 May 2020 21:23
    #4
    Zaxika skrev 2020-05-01 19:47:03 följande:

    Hur många månader tog det för er att få till första plusset? Tyvärr kan det ju ta tid ibland. Om du ser det positiva så kan ni bevisligen blir gravida på egen hand. Nästa gång så hoppas jag att det går hela vägen. Här tog det 9 månaders försök till första plusset, och andra gången tog det 5 månader. Men upp till 1 år är helt normalt.


    Missfallet blev till på första försöket :(

    Min man tog det hårt så vårat sexliv har tagit stryk så nu har vi sex max 2 ggr/veckan så jag vet inte ens om vi kommer lyckas :(
  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Fri 1 May 2020 21:24
    #5
    Lili158 skrev 2020-05-01 19:48:35 följande:

    För oss tog det 12 månader att få pluss. 7 månader är helt normalt och upp till ett år. Har du koll på

    Ägglossningen?


    Ja jag använder tester och första dagen jag får smiley på testet så har vi sex mrn det tar sig inte ändå :(
  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Fri 1 May 2020 21:26
    #6
    LittleSunshine84 skrev 2020-05-01 20:02:46 följande:

    För oss tog det 7 mån med första barnet. Första försöket på andra graviditeten (mf) och första försöket på tredje graviditeten.

    Jag tror att vi stirrade oss blinda på att ha sex vid ÄL vid första barnet. För gång nr 2 och 3 hade vi sex två dagar innan. Så i efterhand tror jag att man ibland behöver vidga sin vyer lite.

    Det blir er tur snart! :)


    Vi brukar ha sex ungefär 2 dagar innan ägglossning (så fort testerna visar smiley) men det har inte gått ändå :/

    Är rädd något hänt med min kropp sen missfallet. Fick både ta tabletter och även skrapas för att få ut allt :(
  • Fri 1 May 2020 21:30
    #7
    Anonym (Varför) skrev 2020-05-01 21:24:18 följande:

    Ja jag använder tester och första dagen jag får smiley på testet så har vi sex mrn det tar sig inte ändå :(


    Vi körde sex varannan dag vid ägglossning. Tog som sagt 12 månader. Helt normalt enligt bm.
  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Fri 1 May 2020 22:01
    #8
    Lili158 skrev 2020-05-01 21:30:17 följande:

    Vi körde sex varannan dag vid ägglossning. Tog som sagt 12 månader. Helt normalt enligt bm.


    Vi får oftast inte till lusten varannan dag, eller vi och vi, min man får inte det rättare sagt. :/
  • Anonym (När man minst anar det)
    Fri 1 May 2020 22:08
    #9

    Sen jag tog ut spiral denna gång- maj-19 så plussade jag i sep men började blöda strax efter. Har precis fått plus igen men återigen mf....

    Vid förra uttagningen av spiral så tog det 2 år innan gravid men då blev det bebis.

    Ta det lugnt o låt det ta tid även fast man vill nu

  • Anonym (KaekS­)
    Fri 1 May 2020 22:09
    #10

    Kände precis som dig, varför händer de inget. Är bara 24 så trodde i princip jag skulle bli gravid direkt men de tog 7 månader. Håll aldrig på med ägglossningtest men vi hade sex 3-4 ggr/v. Sen behöver man väl inte vara döds ärlig utan kan plussa på någon månad o säga att ni försökt längre så ni får hjälp i tid.

    Sen när man minst anar då händer de :)

Svar på tråden Hur kan andra bli gravida så fort, men inte jag :(