• Sat 2 May 2020 20:35
    3438 visningar
    43 svar
    43
    3438

    Åtta månaders bebis - Otrogen fru

    Hej!

    För 8 månader sedan fick min fru och jag en liten pojke och sedan dess så har våra relation surnat en del, vilket inte är något ovanligt såklart. Jag hamnade i en ganska djup depression efter födseln och började få väldigt svårt att hantera min ilska, vilket såklart försämrade äktenskapet ytterligare. För några månader sedan orkade min fru inte med min ilska och deppighet längre och bestämde sig för att vi skulle ha en paus i vår relation och började dessutom umgås med kompisar och festa nästan varje helg. 


    Vi bestämde oss dock för att bo kvar tillsammans eftersom hon sa att hon älskade mig och ville ha en framtid med mig när jag mår bättre trots allt. Det har känts väldigt jobbigt att hon varit ute och festat hela tiden och dessutom sovit borta titt som. Tätt, men hon har försäkrat mig om att hon inte träffat någon annan och att hon bara sovit hos sina tjejkompisar. Idag fick jag ett meddelande på Instagram. En för mig okänd person skrev och ville informera mig om att min fru har träffat denna tjejens killkompis i över två månader nu och att det är där hon sovit över alla gånger hon varit borta, det har inte alls varit fest med tjejkompisarna. Jag konfronterade min fru om detta och hon erkände att de träffats och haft samlag osv. Nu sitter jag här och vet inte var jag ska ta vägen.. Jag vet att vi officiellt haft paus i väntan på att jag ska må bättre men jag känner samtidigt att detta är världens svek och något jag absolut inte kan acceptera eller komma över.


    Nu till problemet: Överallt när jag sökt så har jag läst att det kan vara enormt skadligt för en sådan liten bebis att föräldrarna separerar och att delad vårdnad är otänkbart vid denna ålder, så vad gör man i en sådan här situation? Jag känner verkligen att vårt förhållande är extremt destruktivt och att det inte finns någon räddning samt att det bara kommer att förvärras ifall vi fortsätter bo ihop, men jag vill göra det som är bäst för vår bebis så att han inte ska påverkas eller traumatiseras. Är det någon som har varit med om en liknande situation eller har något tips på vilken lösning som är bäst för barnet?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Åtta månaders bebis - Otrogen fru
  • Anonym (Rita)
    Sat 2 May 2020 20:43
    #1

    Beklagar situationen :(

    Ang din ilska, får du hjälp? Min sambo gick också förlossningsdepression och det tog nog ett år i terapi innan han lugnade ner sig.

    Det var Skitjobbigt att behöva tassa på tå för att inte väcka sambons ilska.

    Vad blir du irriterad över?

    Ett barn mår bättre med en förälder om inte föräldrarna kommer överens. För barnet känner av stämningen...

  • Sat 2 May 2020 20:51
    #2

    Tack så mycket..


    Ja jag går till psykolog två gånger i månaden och har gjort i sju månader nu, jag har fått flera bra övningar och jag tycker de hjälper mot det jag sökte hjälp för; att jag blev irriterad på bebisen och allt skrik, att gå upp på nätterna och allt vad bebislivet innebär. Nuförtiden tar sig ilskan dock mest utlopp i bråk med frun på grund av försämrad relation, bristande respekt och tappade känslor.

  • Anonym (Rita)
    Sat 2 May 2020 22:27
    #3

    Vi blev välsignade med en bebis som hade kolik i 3 månader och fram till han var 2,5 år sov han aldrig mer än max 3 timmar i sträck.

    Min man behöver sin sömn, så mellan 22 och 07 fick vi inte störa honom, han fick sova i gästrummet i 3 år, för det funkade inte på något annat sätt. Sedan tog han bebisen mellan 7 till 11 så fick jag sova ostört då, men mer än så klarade han inte.

    Hur funkar det för dig nu att ha bebisen när din tjej är ute och festar? Går det bra eller är det jobbigt?

    Sambon fick en anknytningskurs som var 2 ggr i veckan med sonen där de övervakade hans reaktion till barnet och stöttade honom i att bli en pappa för han kände inget för sonen när han föddes. Han var mer svartsjuk på att bebisen tog all min tid som han tidigare fått, även om han inte ville känna så, så kunde han inte hjälpa det.

    Hur tänker du göra med din tjej om hon vill försöka kämpa?

  • Sat 2 May 2020 22:54
    #4

     


    Usch, det lät absolut inte roligt med en kolikbebis och speciellt inte att tvingas ta fullt ansvar själv, här är det snarare jag som fått ta nästan varje natt sedan han föddes (Han flaskmatas). Vår bebis sover oftast fint och somnar om snabbt när han vaknar på nätterna så det är inga problem, därmed är det inte jobbigt med bebisen när hon är ute då han oftast redan somnat när hon åker iväg!


    Jag känner igen mig mycket i din sambos upplevelser, speciellt under första månaderna, men jag känner att jag gradvis fått mer och mer anknytning så det är inte huvudproblemet längre utan där har relationen tagit överhand..

  • Anonym (FYI)
    Sat 2 May 2020 23:45
    #5
    Johnekblad132 skrev 2020-05-02 20:35:55 följande:

    Hej!

    För 8 månader sedan fick min fru och jag en liten pojke och sedan dess så har våra relation surnat en del, vilket inte är något ovanligt såklart. Jag hamnade i en ganska djup depression efter födseln och började få väldigt svårt att hantera min ilska, vilket såklart försämrade äktenskapet ytterligare. För några månader sedan orkade min fru inte med min ilska och deppighet längre och bestämde sig för att vi skulle ha en paus i vår relation och började dessutom umgås med kompisar och festa nästan varje helg. 


    Vi bestämde oss dock för att bo kvar tillsammans eftersom hon sa att hon älskade mig och ville ha en framtid med mig när jag mår bättre trots allt. Det har känts väldigt jobbigt att hon varit ute och festat hela tiden och dessutom sovit borta titt som. Tätt, men hon har försäkrat mig om att hon inte träffat någon annan och att hon bara sovit hos sina tjejkompisar. Idag fick jag ett meddelande på Instagram. En för mig okänd person skrev och ville informera mig om att min fru har träffat denna tjejens killkompis i över två månader nu och att det är där hon sovit över alla gånger hon varit borta, det har inte alls varit fest med tjejkompisarna. Jag konfronterade min fru om detta och hon erkände att de träffats och haft samlag osv. Nu sitter jag här och vet inte var jag ska ta vägen.. Jag vet att vi officiellt haft paus i väntan på att jag ska må bättre men jag känner samtidigt att detta är världens svek och något jag absolut inte kan acceptera eller komma över.


    Nu till problemet: Överallt när jag sökt så har jag läst att det kan vara enormt skadligt för en sådan liten bebis att föräldrarna separerar och att delad vårdnad är otänkbart vid denna ålder, så vad gör man i en sådan här situation? Jag känner verkligen att vårt förhållande är extremt destruktivt och att det inte finns någon räddning samt att det bara kommer att förvärras ifall vi fortsätter bo ihop, men jag vill göra det som är bäst för vår bebis så att han inte ska påverkas eller traumatiseras. Är det någon som har varit med om en liknande situation eller har något tips på vilken lösning som är bäst för barnet?

    Tacksam för svar!


    Vad är frågan egentligen...??
    Om det är skadligt för ett litet barn om föräldrarna går skilda vägar, eller om du skall tugga i dig din frus svek för barnets skull..?

    Hon har under flera månader ljugit och bedragit dig, fött ert barn, och efter några månader inte stått ut med din depression/sjukdom, lämnat barnet till dig att ta hand om (trots detta) och sedan gått ut och knullat med en annan man under förespegling att hon är med någon tjejkompis???

    Skämtar du...? Jag skulle aldrig kunna leva med en sådan människa.
    Tror du att barnet skulle må bättre av att leva i en så dysfunktionell familj?

    Vad vill din fru?
    Säg inget...Det var ett misstag, och det skall aldrig hända igen. Hon älskar dig och vill bli gammal med dig.
    Gå inte på den!!
  • Gameof­throne­s
    Sun 3 May 2020 00:12
    #6

    Låter som serien Friends,Vänner.

    We were on a break!

    Men pause är inte ett skäl för knulla runt andra. Pause i förhållande betyder att man tar pause ifrån varandra men r fortfarande tillsammans. Göra slut är slut då kan man knulla vem som helst.

    Hon fick en smak på livet igen Som hon har saknat förmodligen.

    Jag tycker inte att man ska hålla ihop för barnet skull. Ni ska inte lägga det arvet på barnet kärlekslöst förhållanden. Med inga riktiga leenden, umgås på riktigt. Barn är fullkomligt medvetna om just detta. Det är nån slags radar barn har. Dem är smarta det märker t man speciellt när barnet blir äldre och tvätt kanske fått ärva Kramlösa kvällar inte se sina föräldrar älska varandra genuint.

    Sök en egen lgh är det din lgh nu du bor i kasta ut henne och behåll barnet tills mamman har ngn stanns och bo. Sen kan ni dela på vårdnaden om ni vill.

  • Anonym (Sorry­)
    Sun 3 May 2020 09:15
    #7

    Din fd detta så kallad fru är inget att satsa på släng ut henne kort och gott hon har visat vilken personlighet hon är du kommer bara att få en olycklig framtid med henne. Varför jo hon har ju toklurat dig på ett dét finaste som finns kärlek inte fan älskar man någon och samtidigt drar sådana lögner....nej ut med ...... sen skaffar du dig en framtid med någon ny kvinna inom en snar tid och förhoppningsvis är det rätt person för dig.

  • Anonym (Bättr­e)
    Mon 4 May 2020 12:57
    #8

    Nä fyfan vad ledsen jag blir när jag läser det här. När du behövde henne som mest iom din depression så tar hon paus o lämnar över barnet på dig o går ut o ligger med andra killar?! Nä fyfaaan. Tänkt om det vore tvärtom?! Man lämnar inte den, som behöver hjälp och stöd om man älskar den personen, då tar man sig igenom det tillsammans.... Min partner gick in i väggen för 4 år sedan och jag skulle aldrig drömma om att lämna honom då, det måste ju vara rent fruktansvärt. Hur tycker hon att du ska gå upp ur depressionen om hon gör att du får en till sak att oroa dig för å må dåligt över? Hon verkar ju ha gjort de väldigt tätt inpå att du fick diagnosen depression, hade väl varit en sak om ni kämpat flera år o inget blir bättre men att lämna o ta paus o sen va otrogen mot dig nästan omgående är ju För jävligt... Lämna henne o ta sonen med dig. Du förtjänar så mycket bättre <3

  • Anonym (Arsel­berg)
    Mon 4 May 2020 13:16
    #9

    Ännu en troll-tråd...

    Är det uttråkade gymnasieelever som roar sig? (Eller är det FL som försöker få upp statistiken?)

  • Anonym (FYI)
    Mon 4 May 2020 13:31
    #10
    Anonym (Arselberg) skrev 2020-05-04 13:16:34 följande:

    Ännu en troll-tråd...

    Är det uttråkade gymnasieelever som roar sig? (Eller är det FL som försöker få upp statistiken?)


    Det kan säkert vara så, men vad är det som gör att du kategoriserar den som trolltråd?
Svar på tråden Åtta månaders bebis - Otrogen fru