• Sat 2 May 2020 20:53
    9700 visningar
    33 svar
    33
    9700

    Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?

    Dejtingsidor, hur ska jag som kille/man på drygt 50 år bete mig för att lyckas hitta en jämnårig tjej där? Är van vid hur det gick till förr med att skriva brev och vänta 1-2 veckor på svar. Funkar ju rätt annorlunda nu?


     


    Hur får jag bäst kontakt med de få tjejer som verkar intressanta? Känns som om killar sällan blir kontaktade av tjejer men att däremot tjejerna blir överösta av meddelanden, är det så?


     


    Vad ska jag skriva i meddelanden för att väcka ett första intresse? Kort och opersonligt eller långt och utlämnande? Ska jag ge komplimanger och skriva om vad jag uppskattar hos den jag skriver till eller ska jag skriva mer om mig och vem jag är? Eller ska jag bara vänta på att någon hör av sig till mig?


     


    Sedan är det väl en fördel med en bra profiltext också. Vad är bäst där, att beskriva sig själv så mycket som möjligt eller är det bättre att skriva om egenskaper hos den man vill träffa? Risken är ju också att man skrämmer iväg många om man är för detaljerad om sig själv och vad man letar efter, men samtidigt har i alla fall jag rätt specifika önskemål om vem jag vill leva med. Men det är kanske fel med för mycket krav?


     


    Jag gillar själv att vara ute i naturen året runt och vill vara det mycket mer än jag är nu som ensamstående. Vill leva ett aktivt liv med den jag träffar, träna ihop, kanske köra vasaloppet 45 ihop, paddla kajak, tälta i skogen, fjällvandring m.m. Jag har ett bra jobb och bra ekonomi, även om jag är rätt sparsam av mig. Är lagom social och ser väl rätt okey ut tror jag.


     


    Men sedan har man ju sina dåliga sidor också. Jag är rätt smal med smala armar, väger bara 63 kg och är 180 cm lång. Tål inte gluten, är väldigt känslig. Har haft cancer och opererat bort delar av tjocktarmen vilket gör att jag är känslig för magproblem och därmed inte längre vill resa till alltför avlägsna platser på jorden, håller mig helst i Norden. Har inte heller många vänner jag umgås med utanför jobbet. Sedan hade jag nog rätt tydliga drag av Aspergers syndrom när jag var yngre men känner inte att jag har stora problem av det nu som vuxen även om det säkert fortfarande skiner igenom ibland. Är ju ingen av dessa dåliga sidor jag direkt vill skylta med men som ändå har stor betydelse i hur jag uppfattas.


     


    Någon som har några bra tips om hur jag ska lyckas hitta någon? Vad ska jag göra och vad ska jag absolut inte göra? Eller är det rätt kört för mig?

  • Svar på tråden Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?
  • Anonym (tips till dig)
    Sat 2 May 2020 21:07
    #1
    duanto skrev 2020-05-02 20:53:44 följande:

     


     


    Sedan är det väl en fördel med en bra profiltext också. Vad är bäst där, att beskriva sig själv så mycket som möjligt eller är det bättre att skriva om egenskaper hos den man vill träffa? Risken är ju också att man skrämmer iväg många om man är för detaljerad om sig själv och vad man letar efter, men samtidigt har i alla fall jag rätt specifika önskemål om vem jag vill leva med. Men det är kanske fel med för mycket krav?


     


     


    This!
    Tycker absolut man ska säga en hel del om sig själv och även vad man söker. Finns ingen anledning att skriva så luddigt så att man passar "alla", för det gör man så klart inte på riktigt. Hellre ett brev från någon som verkligen tror på att du kan passa, utifrån en noggrann beskrivning, än att du får 100 svar där 99 bara är "skräp" (vilket du inte kan veta förrän du gått igenom alla, valt bort vissa, kontaktat andra, kanske dejtat några osv, tills du inser att de alla var fel pga din alltför försiktiga text. Då har du lagt en massa onödig tid. Bättre då att vara ärlig om det som är viktigt för en, och därmed kan man förhoppningsvis pricka lite mer rätt.

    Nej det är inte fel med krav - det är ju den du ska leva tillsammans med! Klart man ska ha krav, vore konstigt annars. 

    Träffade själv min nya man på nätet som 40+-are. Han såg min rätt så detaljerade profiltext och var bara tvungen att skriva till mig. Jag hade dejtat en del innan (med en mindre nogräknad profiltext) och inte hittat rätt. Nu, när jag finslipat texten dök han upp, han var helt klockren för mig och han sa senare att allt i texten var bara så rätt. Hans text var lika bra, i mina ögon. 
     Vi är idag gifta. Inget av detta hade troligen hänt om inte jag hade skrivit en text som så totalt passade honom. 

    Det räcker att en är rätt, eller hur Flört
  • Boobie­sarepo­etryin­motion
    Sun 3 May 2020 09:41
    #2

    Ett tips är att inte skriva för mycket i sin presentation. Var lite mystisk, Det brukar fånga kvinnornas intresse.

  • Jonnyn­ilsson
    Sun 3 May 2020 11:19
    #3
    Boobiesarepoetryinmotion skrev 2020-05-03 09:41:08 följande:

    Ett tips är att inte skriva för mycket i sin presentation. Var lite mystisk, Det brukar fånga kvinnornas intresse.


    Helt rätt. En kollega på jobbet (55+) som skiljde sig för 3-4 år sedan skrev en väldigt kort presentation där han mer eller mindre beskrev sina intressen med få ord. Inga romaner alltså.

    Han fick många svar och har varit på någon dejt. Jag tror han har gått vidare med en av de som svarade.
  • Sun 3 May 2020 11:38
    #4

    Kort om intressen och att du söker likasinnad. Kort om hur du är som person.

    Inga spaltmeter, inga smileys !. Det är kvinnor som gör det.

    Ta några kort där du utövar dina intressen.

  • Sun 3 May 2020 14:30
    #5

    En del killar på dejting sidor brukar fejka och skriva de är 36 år . Sedan när man får veta sanningen är de 56 år istället med förklaringen att han kände sig som 36 år.

  • Sun 3 May 2020 14:47
    #6
    Tjej35 skrev 2020-05-03 14:30:25 följande:

    En del killar på dejting sidor brukar fejka och skriva de är 36 år . Sedan när man får veta sanningen är de 56 år istället med förklaringen att han kände sig som 36 år.


    haha !  va pinsamt
  • Anonym (Linda­)
    Sun 3 May 2020 16:06
    #7
    +1

    Jag tycker att du ska skriva med de intressen du berättar om, och att du hoppas på att träffa en trevlig tjej som gillar skogspromenader och en aktiv fritid, eller liknande. Det är i alla fall sådana texter som jag gillar! 
    Det är också viktigt att du har med flera kort på dig, någon närbild där du ler och några bilder på lite längre håll när du tex. är ute i skogen.

  • Sun 3 May 2020 21:00
    #8

    Har nog provat det mesta de senaste 18 månaderna på olika dejtingsidor.

    Har inte haft en seriös ?onverastion med någon sen aug.

    Kanske låter meningslöst att jag fortsätter.

    Har lovat mig själv att sluta försöka, men när ensamheten är där och flaskan är tom så är man tillbaka igen.

    Men det jag vill komma till är att om man inte har utseendet med sig så är man körd hur man än gör.

  • Sun 3 May 2020 21:13
    #9

    Tack för flera bra svar! Får nog se till att justera min profil lite och lägga in några fler bilder på mig, där jag dessutom är lite mer glad.. Sedan ska jag nog framhäva fler av mina bra egenskaper som jag vet nog uppskattas av de flesta. Dom dåliga sidorna väntar jag med tills lite senare, menar vem har inte några dåliga sidor. Jag tror på detta!
    Gäller bara inte att ge upp och deppa ihop vilket helt klar är lätt att göra när man inte lyckas så bra. Men då tänker jag att får man väl försöka prova andra vägar också och inte bara nätdejtning. 

  • Sun 3 May 2020 21:13
    #10

    Tack för flera bra svar! Får nog se till att justera min profil lite och lägga in några fler bilder på mig, där jag dessutom är lite mer glad.. Sedan ska jag nog framhäva fler av mina bra egenskaper som jag vet nog uppskattas av de flesta. Dom dåliga sidorna väntar jag med tills lite senare, menar vem har inte några dåliga sidor. Jag tror på detta!
    Gäller bara inte att ge upp och deppa ihop vilket helt klar är lätt att göra när man inte lyckas så bra. Men då tänker jag att får man väl försöka prova andra vägar också och inte bara nätdejtning. 

Svar på tråden Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?