• Anonym ("nya flickv­ännen"­)
    Wed 6 May 2020 13:38
    5816 visningar
    46 svar
    46
    5816

    "blueballs"

    Hej!


    Detta fenomen med blue-balls eller "blood balls" som andra kallar det. Detta fenomen var helt okänt för mig fram tills att jag träffade min nuvarande pojkvän. Jag har ändå haft lite drygt 25-30 sexpartners. Vissa i fasta relationer- andra inte men har aldrig hört om detta fenomen innan. Hur vanligt är det? Min nuvarande  är den enda av mina pojkvänner som faktiskt nämnt detta och att han har problem med det om han varit sexuellt upphetsad men inte fått komma till skott och fått tömma. 


    Berätta gärna om era upplevelser av det. Och hur känns det? Och har alla problem med detta?

  • Svar på tråden "blueballs"
  • Wagner
    Thu 7 May 2020 08:58
    #31
    Anonym (Ballerina) skrev 2020-05-07 08:50:23 följande:

    Läser svaren och undrar varför vissa har så svårt att inse att andras kroppar kanske funkar på annat sätt än deras egen. En del får migrän av rödvin, vissa kan vika ihop tungan, några kan få ont i testiklarna. Livet är en freak show. Häpp!


    Visst är det så.

    Men det kan finnas en poäng i att avfärda en del snusförnuftiga dumstrutar, som har fått för sig att allt det som inte beskrivs i läkarböcker & manualer, från Socialstyrelsen och andra myndigheter, är myt och påhitt.
  • Anonym (70-ta­list)
    Thu 7 May 2020 10:36
    #32

    Jag har fått sk ."Blue balls" många gånger, speciellt i yngre år, men även ibland som vuxen. Om jag blir mycket sexuellt upphetsad men av någon anledning inte får komma blir pungen väldigt öm, den blir naturligtvis inte blå men känns som ett stort blåmärke. Oerhört obehagligt!

    Att säga att det inte finns bara för man själv inte upplevt det verkar ju oerhört korkat!

  • Thu 7 May 2020 11:35
    #33
    Anonym (Ballerina) skrev 2020-05-07 08:50:23 följande:

    Läser svaren och undrar varför vissa har så svårt att inse att andras kroppar kanske funkar på annat sätt än deras egen. En del får migrän av rödvin, vissa kan vika ihop tungan, några kan få ont i testiklarna. Livet är en freak show. Häpp!


    Såklart det kan vara dom som känner så här men jag tror att det är många som missbrukar begreppet också för att försöka få till ett ligg, om det är ett verkligt problem och det verkligen krisar kan man ju alltid lösa det med en handtralla, problem solved.
  • Anonym (Hepp)
    Thu 7 May 2020 12:21
    #34

    Jag är man och vet vad man menar med blue balls.

    Kan ju vara så att inte annan drabbas likadant av det.

    För mig har det inget med hur länge sen jag hade utlösning att göra. Det handlar om att man befinner sig i en situation där man är väldigt upphetsad under längre tid (en hel kväll, under en dejt t.ex.). Kroppen gör sig liksom iordning och bygger upp för sex men inget händer. Jag får väldigt öm pung, känner mig nästan som om jag behöver göra nummer 2. Behöver inte nödvändigtvis vara i kombination med erektion. Det är liksom maskineriet bakom som jobbar.

    Har man väl hamnat där så är det inte skönt med onani men nödvändigt för att komma ur det hela. Jag kan onanera 2 ggr på raken men det är mer smärtsamt än skönt.

    Jag skulle aldrig använda detta för att tvinga till mig sex. Det är inte en njutning när jag väl hamnat i detta.

    Har jag varit på dejt så är det en befrielse att komma hem själv när detta inträffar.

  • Anonym (Amatö­rgissn­ing)
    Thu 7 May 2020 15:12
    #35

    Är kvinna men har en gissning. Vad jag förstår så brukar kroppen rensa ut gammal sperma med kisset. Så män som inte haft utlösning på ett tag ändå ska ha en färsk sats när det väl är dags. Kan det vara så att den funktionen inte riktigt fungerar problemfritt för alla män?

  • Anonym (Hepp)
    Thu 7 May 2020 15:34
    #36
    Anonym (Amatörgissning) skrev 2020-05-07 15:12:56 följande:

    Är kvinna men har en gissning. Vad jag förstår så brukar kroppen rensa ut gammal sperma med kisset. Så män som inte haft utlösning på ett tag ändå ska ha en färsk sats när det väl är dags. Kan det vara så att den funktionen inte riktigt fungerar problemfritt för alla män?


    Tveksamt, i så fall skulle jag känna av det oftare än jag gör nu. Men det är klart, det kan ju vara så för någon annan.
  • Thu 7 May 2020 17:33
    #37
    Anonym (Amatörgissning) skrev 2020-05-07 15:12:56 följande:

    Är kvinna men har en gissning. Vad jag förstår så brukar kroppen rensa ut gammal sperma med kisset. Så män som inte haft utlösning på ett tag ändå ska ha en färsk sats när det väl är dags. Kan det vara så att den funktionen inte riktigt fungerar problemfritt för alla män?


    Ja, det där var en amatörgissning. Det finns rätt tydligt beskrivet vad detta fenomen är. På flera ställen i tråden
  • Anonym (Blueb­alls)
    Thu 7 May 2020 18:04
    #38
    epididymal hypertension är den medicinska termen för detta tillstånd, där man inte sprutat, men vart upphetsad länge, och upplever ett slags obehag/lätt smärta i pungen som även kan ge magont.

    Även kvinnor kan få blue "balls", fast man får väl kalla det "blue clit". Av samma orsak, lång tids upphetsning, men ingen orgasm. Detta yttrar sig i svullen och smärtande klitoris, ont i magen (ja magont) och sexuell upphetsning samtidigt som det är svårt att göra något åt den sexuella upphetsningen eftersom klitoris gör så ont.

    Det får man lösa antingen genom att sluta vara sexuellt upphetsad, extremt försiktigt stimulera klitoris eller hitta något annat sätt än klitorisstimulans att tillfredställa sig med.
  • Fri 8 May 2020 15:35
    #39

    I unga år, om jag blev ordentligt upphetsad utan att komma så blev jag väldigt öm i pungen, ja. Långt innan jag hade någon flickvän, eller ens haft sex med någon, så inte var det för att försöka påverka någon.

    Sedan, under alla år, har fenomenet långsamt ebbat ut. Nuförtiden kan jag väl möjligen ana det någon gång, men inte mer. Men nog kände jag av det i kanske 30 år, då och då.

    Sen är det ju så här:
    Den som har upplevt något, den vet att upplevelsen finns.
    Den som inte upplevt en speciell sak, den vet inte mer än att den inte upplevt det, hittills. Att med det som enda argument påstå att alla andra ljuger, är faktiskt rätt korkat. Jag har tex aldrig sett ett flygplan krascha, och jag har aldrig sett en våg högre än ett par meter. Det har hänt och förekommit ändå.


  • Anonym (Fvbgf­g)
    Fri 8 May 2020 15:53
    #40

    Hur jävla svårt är det... om du har ?ont? av att du är så satans upphetsad är det väl bara runka för i helvete???

  • Fri 8 May 2020 17:09
    #41
    Anonym (Fvbgfg) skrev 2020-05-08 15:53:57 följande:

    Hur jävla svårt är det... om du har ?ont? av att du är så satans upphetsad är det väl bara runka för i helvete???


    Du kan inte få in några svärord till så vi alla förstår vad du menar?
  • Anonym (HH)
    Fri 8 May 2020 19:10
    #42
    Anonym (Amatörgissning) skrev 2020-05-07 15:12:56 följande:

    Är kvinna men har en gissning. Vad jag förstår så brukar kroppen rensa ut gammal sperma med kisset. Så män som inte haft utlösning på ett tag ändå ska ha en färsk sats när det väl är dags. Kan det vara så att den funktionen inte riktigt fungerar problemfritt för alla män?


    fel blue balls är när en kille får så mycket fjong på raken att det gör ont själv fått det många gånger
  • Anonym (Fvbgf­g)
    Sat 9 May 2020 06:05
    #43
    Tukt skrev 2020-05-08 17:09:21 följande:

    Du kan inte få in några svärord till så vi alla förstår vad du menar?


    Jora fifan det kan vi nog tamejfan fixa
  • Anonym (Pelle­)
    Thu 21 May 2020 01:00
    #44

    I den här tråden är det slående hur många riktigt korkade människor det är på FL. Intelligensnivån är långt under snittet i samhället.

    Många påstår här att Blue balls inte finns eftersom man själv aldrig haft det, eller bara är ett påhitt för att få sex i sympati, trotts att det är medicinsk belagt att det är ett medicinskt tillstånd. Hur korkade är ni egentligen?

    Ni är lika dumma som de som påstår att cancer inte finns eftersom de själva aldrig haft det, eller att cancer bara är ett påhitt för att få sympati.

  • Anonym (Pelle­)
    Thu 21 May 2020 01:01
    #45

    I den här tråden är det slående hur många riktigt korkade människor det är på FL. Intelligensnivån är långt under snittet i samhället.

    Många påstår här att Blue balls inte finns eftersom man själv aldrig haft det, eller bara är ett påhitt för att få sex i sympati, trotts att det är medicinsk belagt att det är ett medicinskt tillstånd. Hur korkade är ni egentligen?

    Ni är lika dumma som de som påstår att cancer inte finns eftersom de själva aldrig haft det, eller att cancer bara är ett påhitt för att få sympati.

  • Anonym (Pelle­)
    Thu 21 May 2020 01:01
    #46

    I den här tråden är det slående hur många riktigt korkade människor det är på FL. Intelligensnivån är långt under snittet i samhället.

    Många påstår här att Blue balls inte finns eftersom man själv aldrig haft det, eller bara är ett påhitt för att få sex i sympati, trotts att det är medicinsk belagt att det är ett medicinskt tillstånd. Hur korkade är ni egentligen?

    Ni är lika dumma som de som påstår att cancer inte finns eftersom de själva aldrig haft det, eller att cancer bara är ett påhitt för att få sympati.

Svar på tråden "blueballs"