• marie4598

    Lära sig sminka sig

    Finns det kurser/privatpersoner som lär ut som rekommenderas? Vill lära mig för egen del, alltså inte som arbete.

  • Svar på tråden Lära sig sminka sig
  • BuoBä

    Både Makeup Store och Face har kurser man kan boka. Andra butiker som säljer makeup kan säkert också ha det. Kolla på nätet eller fråga.

  • Barbro45
    marie4598 skrev 2020-05-07 11:30:21 följande:

    Finns det kurser/privatpersoner som lär ut som rekommenderas? Vill lära mig för egen del, alltså inte som arbete.


    Jag gav min 15-åriga brorsdotter en kurs på Make Up Store, kostade ca 600 kr.
  • marie4598

    Jag har provat dem och de är duktiga, men för kort tid för att jag ska lära mig. Tillbaka lårhöga ett när jag kommer hem ????.

  • marie4598

    Jag har provat dem och de är duktiga, men för kort tid för att jag ska lära mig. Tillbaka lårhöga ett när jag kommer hem ????.

  • erikaABC
    BuoBä skrev 2020-05-07 11:40:21 följande:

    Både Makeup Store och Face har kurser man kan boka. Andra butiker som säljer makeup kan säkert också ha det. Kolla på nätet eller fråga.


    sitter man i butiken så att alla kan se?
  • tinus

    Ett tips är att kolla sminkvideos på youtube och sen testa själv. Att bli bra på sminkning är en övningssak.

  • Kexsmula

    Håller med tinus om Youtube! Sök på make up tutorial eller neutral make up tutorial så kommer du få upp massor! Jag var skitdålig på att sminka mig men efter X-antal Youtubevideos anser jag att jag blivit väldigt bra.

Svar på tråden Lära sig sminka sig