• Anonym (Förhu­den spruck­en)
    Mon 11 May 2020 04:53
    3570 visningar
    13 svar
    13
    3570

    Sprucken förhud.

    Fler som varit med om att förhuden spruckit och inte går att dra tillbaka. Har varit till läkaren och fått kostisonkräm men tycker inte det hjälper och vill kunna ha sex normalt men har som hård förhud där den är sprucken. Försöker onanera men det gör ont. Någon som har tips på vad man kan göra för att få bort detta. Alla tips mottages tacksamt

  • Svar på tråden Sprucken förhud.
  • Anonym (Chill­et)
    Mon 11 May 2020 07:57
    #1
    +4

    Ja tipset är att vänta med att dra i pillesnoppen tills den är helt läkt.

  • Anonym (ssk)
    Mon 11 May 2020 08:25
    #2
    Anonym (Chillet) skrev 2020-05-11 07:57:36 följande:
    Ja tipset är att vänta med att dra i pillesnoppen tills den är helt läkt.
    Ja, låt bli den lilla minst en månad så den får läka helt.
  • Anonym (Hade samma)
    Mon 11 May 2020 08:33
    #3

    Jag opererade mig för det. Fanns ingen annan utväg, allt blev bra efter det! Det är rätt vanligt att den blir för tight runt ollonet. Jag kunde i alla fall skämta om det med min fru och säga att snoppen måste växt. :)

  • Mon 11 May 2020 09:25
    #4

    Hade samma problem i ungdomen. Men jag runkade helt enkelt bort det. Sprickorna försvann undan för undan också när jag mjukade upp huden så pass.

  • Anonym (Chill­et)
    Mon 11 May 2020 10:08
    #5
    Tukt skrev 2020-05-11 09:25:54 följande:

    Hade samma problem i ungdomen. Men jag runkade helt enkelt bort det. Sprickorna försvann undan för undan också när jag mjukade upp huden så pass.


    Tur för dig. I de flesta fall när hud spricker så brukar det läka ihop, dvs det blir tightare.
  • Mon 11 May 2020 11:07
    #6
    Anonym (Chillet) skrev 2020-05-11 10:08:35 följande:
    Tur för dig. I de flesta fall när hud spricker så brukar det läka ihop, dvs det blir tightare.
    Ja, precis. Men i och med att jag var så där tonårskåt och inte kunde låta bli, så läkte det aldrig i hop i "tajt läge". Huden där är ju också så elastisk att om man bearbetar den så mjukar man snarare upp den. Sprickorna sitter ju i huden också...är ju liksom inga köttsår.
  • Anonym (Förhu­den spruck­en) Trådstartaren
    Fri 15 May 2020 02:06
    #7

    Har som sagt varit till läkaren och där fått bedömningen att det inte behöver opereras utan räcker att smörja. Men har smörjt länge nu och tycker inte det blir bättre kan inte dra bak helt och det gör det trixigt att få på en kondom

  • Anonym (ssk)
    Fri 15 May 2020 09:56
    #8
    Anonym (Förhuden sprucken) skrev 2020-05-15 02:06:17 följande:
    Har som sagt varit till läkaren och där fått bedömningen att det inte behöver opereras utan räcker att smörja. Men har smörjt länge nu och tycker inte det blir bättre kan inte dra bak helt och det gör det trixigt att få på en kondom
    Då får du gå tillbaka och visa att det inte räckte.
  • t1000
    Fri 15 May 2020 10:50
    #9

    Jag använder Locobase Repair innan jag drar i förhuden annars brukar den spricka.

  • Anonym (Hade samma)
    Tue 19 May 2020 17:06
    #10
    Anonym (Förhuden sprucken) skrev 2020-05-15 02:06:17 följande:

    Har som sagt varit till läkaren och där fått bedömningen att det inte behöver opereras utan räcker att smörja. Men har smörjt länge nu och tycker inte det blir bättre kan inte dra bak helt och det gör det trixigt att få på en kondom


    Fick jag med... Vart ingen skillnad. Jag gick det och förklarade att jag känner min kropp, och det här funkade inte. Inget snack alls därifrån. Mindre kul i dessa tider med operationer, men urologen och Corona är inte så starkt besläktade som du är.
  • Anonym (Anony­m man)
    Tue 4 Jan 2022 10:58
    #11

    Jag ha dragits med torr förhud som spricker i många år. Kommit fram till att daglig smörjning med en mjukgörare som är läkemedel är det som fungerar bäst. På apotek finns Canoderm och Miniderm som bygger upp huden istället för att bara tillföra fett. Canoderm kan svida lite men om man håller sig till förhuden har det gått bra.
    De går även att använda vid tvätt, man smörjer in och tvättar sen sköljer man med ljummet vatten så sliter man inte när man gnuggar. Sen klappar man torrt och smörjer in som får vara kvar.
    Enträgen vinner, till slut ger det med sig och den blir mjuk och följsam.

    När förhuden är skadad kan man lättare få svamp och då får man behandla för det men som daglig rutin så se till att tvätta den enligt ovan efter sex/onani och smörj in två gånger om dagen.

  • Anonym (Greg)
    Tue 4 Jan 2022 11:47
    #12

    Jag har samma problem och tycker det funkar hyfsat med kortisonkräm plus att jag motionerar förhuden. Låter jag den vara några dagar så liksom torkar den och spricker upp när man ska dra den över ollonet.

  • Anonym (Pelle­)
    Tue 4 Jan 2022 12:45
    #13

    Locobase repair fungerar för mig om man märker att det är torrt.

Svar på tråden Sprucken förhud.