• Wolfclaw

    Betalkort för online-betalning

    I dagsläget använder jag mitt MasterCard för betalningar online. Kortet är direkt kopplat till mitt konto och det känns lite osäkert. Jag skulle vilja ha ett kort som jag bara använder för betalning online som jag kan fylla på med lämplig summa inför en transaktion. Om det kortet på något sätt skulle bli hackat så skulle det inte göra så mycket.

    Jag har Handelsbanken så jag funderar på att öppna ytterligare ett konto som jag bara använder online. Finns det en smartare lösning?

  • Svar på tråden Betalkort för online-betalning
  • Kjell2
    Wolfclaw skrev 2020-05-11 10:59:54 följande:

    I dagsläget använder jag mitt MasterCard för betalningar online. Kortet är direkt kopplat till mitt konto och det känns lite osäkert. Jag skulle vilja ha ett kort som jag bara använder för betalning online som jag kan fylla på med lämplig summa inför en transaktion. Om det kortet på något sätt skulle bli hackat så skulle det inte göra så mycket.

    Jag har Handelsbanken så jag funderar på att öppna ytterligare ett konto som jag bara använder online. Finns det en smartare lösning?


    Fråga din bank
  • Aniiee

    Jag har handelsbanken. Mitt kort ät kopplat till ett annat konto än där pengarna trillar in, så när jag ska använda kortet måste jag föra över pengar till kort-kontot. Inga problem alls att enkelt fixa själv online. Bara öppna ett nytt konto, vilket är gratis och görs med typ 3 klick, och flytta över inkommande pengar dit istället.


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Betalkort för online-betalning