• Tue 12 May 2020 23:10
    1242 visningar
    27 svar
    27
    1242

    Rökare i porten :/

    Hej! Jag undrar, vad tycker ni om rökare som röker precis vid porten, och har lagt en glasburk med äckliga fimpar i porten? Är det socialt acceptabelt eller inte? 
    Jag reagerar för att det luktar in i trapphuset och ser så WT ut att han en stor burk med fimpar i porten, 
    Med vänlig hälsning kluven granne. 

  • Svar på tråden Rökare i porten :/
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 13 May 2020 05:56
    #1
    +1

    Man får ju vara tacksam att han går ut utanför porten och inte röker på balkongen iaf. Sen kan jag ju tycka att ska man ändå ut kan man ju gå en bit bort istället för att stå precis utanför. Ser ju hellre än burk med fimpar i trapphuset än fimpar på marken utanför eller att burken står utanför och någon har sönder den så det både är glas och fimpar på marken.

    Är det tillåtet att röka utanför porten eller hur är reglerna?

  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Wed 13 May 2020 08:18
    #2

    Det är inte ok, där ska folk gå in och ut och personen ska verkligen inte göra det till sin privata rökhörna med fimpburk och allt! Prata med hyresvärden!

  • Anonym (urs!)
    Wed 13 May 2020 08:42
    #3
    -1

    Häll ut en spann med kallvatten över honom nästa gång...

  • Wed 13 May 2020 10:00
    #4
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-05-13 05:56:03 följande:

    Man får ju vara tacksam att han går ut utanför porten och inte röker på balkongen iaf. Sen kan jag ju tycka att ska man ändå ut kan man ju gå en bit bort istället för att stå precis utanför. Ser ju hellre än burk med fimpar i trapphuset än fimpar på marken utanför eller att burken står utanför och någon har sönder den så det både är glas och fimpar på marken.

    Är det tillåtet att röka utanför porten eller hur är reglerna?


    Nej nej det är ingen balkong till hans lägenhet och askkoppen står precis bakom dörren, jag och många grannar har hund och då känns det lite som en tidsbomb innan den spricker.

    Har ingen aning om reglerna, får kolla upp det!
  • Wed 13 May 2020 10:11
    #5
    +1

    Jag blir förbannad. I vårt hur så är funkar ventilationen så att står man och röker vid porten så lägger sig röken i hela trapphuset samt kommer in i min lägenhet... jag är astmatiker så har gått ut och skällt ut personer när jag känner av det!! 


    Respektlöst och egoistiskt att röka så det påverkar andra.....


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Wed 13 May 2020 10:16
    #6

    Har precis samma problem. Är någon som väldigt ofta sitter vid porten och röker. Och glasburken står bredvid full med cigg.

    Brukar vända om och ta en extra runda i hopp om att hen ska hinna röja klart, om jag ska in.

  • Gameof­throne­s
    Wed 13 May 2020 11:55
    #7

    Ärligt talat? Har ni inge mer sund förnuft och säga det till rökaren? Gå bakom ryggen på folk , gnälla om folk utan att dem vet det själva? Det tycker jag att det är taskigt. 

    Vad är det så svårt och be grannen stå lite längre ifrån porten?

    Ha lite stake i er människor säg till.

    Har ni inte parkbänkar utanför eller mysiga sittplaster?

  • Wed 13 May 2020 14:16
    #8
    Gameofthrones skrev 2020-05-13 11:55:01 följande:

    Ärligt talat? Har ni inge mer sund förnuft och säga det till rökaren? Gå bakom ryggen på folk , gnälla om folk utan att dem vet det själva? Det tycker jag att det är taskigt. 

    Vad är det så svårt och be grannen stå lite längre ifrån porten?

    Ha lite stake i er människor säg till.

    Har ni inte parkbänkar utanför eller mysiga sittplaster?


    Fast nu är det väl lika mycket rökarna som skall använda sitt sunda förnuft? De borde tänka på att deras rökande kan störa andra som vill in och ut ur porten om de inte fattar att ventilationen drar med det in i lägenheterna. 


    På min gård finns bänkar men de är vid lekplatsen och där för de ju inte röka heller. Dessutom så är de under tak vid porten och när vädret är typiskt svenskt vill de ju stå under tak... Jag hoppas faktiskt de förbjuder rökning helt snart.... Iallafall utomhus, vill de röka i sina egna hem så bryr jag mig inte så länge det inte är ventilation av typen som drar in det i min lägenhet men har en tant som bolmar hela dagen och halva natten på sin uteplats precis vid mitt sovrumsfönster... Jag kan ALDRIG vädra pga det eftersom hela min lägenhet stinker på två sekunder om min astma gör att att jag mår pyton. Sen de som står och röker i porten... De säger jag till men det är för att det är unga spinkiga tjejer.. Skulle nog inte våga om det var en stor karl för man vet inte hur det skulle sluta... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Gameof­throne­s
    Wed 13 May 2020 15:19
    #9
    Coccolina skrev 2020-05-13 14:16:46 följande:

    Fast nu är det väl lika mycket rökarna som skall använda sitt sunda förnuft? De borde tänka på att deras rökande kan störa andra som vill in och ut ur porten om de inte fattar att ventilationen drar med det in i lägenheterna. 

    På min gård finns bänkar men de är vid lekplatsen och där för de ju inte röka heller. Dessutom så är de under tak vid porten och när vädret är typiskt svenskt vill de ju stå under tak... Jag hoppas faktiskt de förbjuder rökning helt snart.... Iallafall utomhus, vill de röka i sina egna hem så bryr jag mig inte så länge det inte är ventilation av typen som drar in det i min lägenhet men har en tant som bolmar hela dagen och halva natten på sin uteplats precis vid mitt sovrumsfönster... Jag kan ALDRIG vädra pga det eftersom hela min lägenhet stinker på två sekunder om min astma gör att att jag mår pyton. Sen de som står och röker i porten... De säger jag till men det är för att det är unga spinkiga tjejer.. Skulle nog inte våga om det var en stor karl för man vet inte hur det skulle sluta... 


    Självklart att det är så. Men många tänker inte så. Då får ngn annan säga till.

    Har full förståelse för allergiker, astmatiker mm. Och att det går in i lgh. Gör en grannsamverkan tillsammans utan sura miner ex. Köp en bra fin billig askkopp, en skylt fimpa här tack.?
  • Gameof­throne­s
    Wed 13 May 2020 15:19
    #10

    Självklart att det är så. Men många tänker inte så. Då får ngn annan säga till.

    Har full förståelse för allergiker, astmatiker mm. Och att det går in i lgh. Gör en grannsamverkan tillsammans utan sura miner ex. Köp en bra fin billig askkopp, en skylt fimpa här tack.?

Svar på tråden Rökare i porten :/