• Thu 14 May 2020 15:26
    2343 visningar
    52 svar
    -1
    52
    2343

    Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?

    Vilka förslag finns det för att uppmuntra män till få bättre hygienrutiner? Jag vet att vissa kvinnor också har de bristerna. Men det är ändå många fler män som slarvar med hygienen än kvinnor.

    Det har blivit bättre nu under Covid-19 särskilt när magsjuka och vinterkräkinfluensan har försvunnit från samhället. Fast kommer männen och vissa av kvinnorna gå tillbaka till samma dåliga hygien efter Corona är över?

    Fakta från en undersökning;

    I samma undersökning uppgav 99 procent att de tvättade händerna men endast 32 procent av männen och 64 procent av kvinnorna hade faktiskt tvättat sina händer efter sitt toalettbesök. Och av de som tvättade sina händer så slarvade hela 80% med sin handtvätt. För att händerna ska bli "rena" krävs minst 20 sekunders handtvätt, men genomsnittet tvättar bara sina händer i 6 sekunder.

  • Svar på tråden Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?
  • Anonym (Yikes­)
    Thu 14 May 2020 15:28
    #1

    Bara 48% av människorna tvättar händerna efter toalettbesök? Trevligt...

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 14 May 2020 15:29
    #2

    För män tror att det inte behövs.

  • Thu 14 May 2020 15:30
    #3
    Anonym (Yikes) skrev 2020-05-14 15:28:01 följande:

    Bara 48% av människorna tvättar händerna efter toalettbesök? Trevligt...


    Verkligen!
  • Thu 14 May 2020 15:31
    #4
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-14 15:29:35 följande:

    För män tror att det inte behövs.


    Haha!
  • Anonym (Yikes­)
    Thu 14 May 2020 15:32
    #5

    Jag tror det finns en god chans att de nya hygienrutinerna under Covid kommer kvarstå, speciellt om det blir långvarigt.

  • Gameof­throne­s
    Thu 14 May 2020 15:44
    #6

    Det där är nog bullshit, tror att det är ganska hyfsat lika. Kvinnor kan nog komma hem svettiga efter sin joggning byta om och bara vara, lika mkt som en man. 

    Min man duschar mer än vanligt, träningar, före och efter jobbet, (varje dag)

    Jag duschar på kvällarna, går upp tar en snabbtvätt under armarna ansikte på morgonen. 

  • Thu 14 May 2020 15:46
    #7
    Anonym (Yikes) skrev 2020-05-14 15:32:36 följande:

    Jag tror det finns en god chans att de nya hygienrutinerna under Covid kommer kvarstå, speciellt om det blir långvarigt.


    Förhoppningsvis!
  • Thu 14 May 2020 15:48
    #8
    +1
    Gameofthrones skrev 2020-05-14 15:44:33 följande:

    Det där är nog bullshit, tror att det är ganska hyfsat lika. Kvinnor kan nog komma hem svettiga efter sin joggning byta om och bara vara, lika mkt som en man. 

    Min man duschar mer än vanligt, träningar, före och efter jobbet, (varje dag)

    Jag duschar på kvällarna, går upp tar en snabbtvätt under armarna ansikte på morgonen. 


    Du kan inte jämföra med dig själv och tro att alla kvinnor är som dig. Eller att alla män är som din man som verkar vara väldigt noggrann med att duscha.
  • Gameof­throne­s
    Thu 14 May 2020 16:18
    #9
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 15:48:12 följande:
    Du kan inte jämföra med dig själv och tro att alla kvinnor är som dig. Eller att alla män är som din man som verkar vara väldigt noggrann med att duscha.
    Har jag skrivit en jämförelse jag tog som exempel, Fan läs, gnäll inte. Är du en person som inte gillar män? eller ? du skattar åt # 4 Du vet väl att det finns bra män där ute, du har nog träffat fel person. Kvinnor kan dem också inte fixa sin hygien.
  • Thu 14 May 2020 16:30
    #10
    Gameofthrones skrev 2020-05-14 16:18:25 följande:

    Har jag skrivit en jämförelse jag tog som exempel, Fan läs, gnäll inte. Är du en person som inte gillar män? eller ? du skattar åt # 4 Du vet väl att det finns bra män där ute, du har nog träffat fel person. Kvinnor kan dem också inte fixa sin hygien.


    Du behöver inte anta att jag ogillar män när jag inte gör det. Jag äcklas av bakterier och virus oavsett vem det än sitter på!

    Och du dina enda exempel är på bara du och din man. Istället för att nämna flera olika kvinnors och mäns vanor. Vad är det som jag ska tro då när du bara nämner er två och ingen annan människa överhuvudtaget?

    Vet du bättre än trovärdiga studier med riktiga forskare. Som dessutom har observerat med sina egna ögon att väldigt få män tvättar sina händer efter toabesök?
Svar på tråden Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?