• Thu 14 May 2020 15:26
    2287 visningar
    52 svar
    -1
    52
    2287

    Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?

    Vilka förslag finns det för att uppmuntra män till få bättre hygienrutiner? Jag vet att vissa kvinnor också har de bristerna. Men det är ändå många fler män som slarvar med hygienen än kvinnor.

    Det har blivit bättre nu under Covid-19 särskilt när magsjuka och vinterkräkinfluensan har försvunnit från samhället. Fast kommer männen och vissa av kvinnorna gå tillbaka till samma dåliga hygien efter Corona är över?

    Fakta från en undersökning;

    I samma undersökning uppgav 99 procent att de tvättade händerna men endast 32 procent av männen och 64 procent av kvinnorna hade faktiskt tvättat sina händer efter sitt toalettbesök. Och av de som tvättade sina händer så slarvade hela 80% med sin handtvätt. För att händerna ska bli "rena" krävs minst 20 sekunders handtvätt, men genomsnittet tvättar bara sina händer i 6 sekunder.

  • Svar på tråden Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?
  • Anonym (Det spelar mindre roll för oss.)
    Thu 14 May 2020 19:21
    #21
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 19:11:32 följande:
    Åh, va bra att du sköter om din hygien!

    Jag tänkte också i de banorna att de flesta männen kanske inte bryr sig om att göra sitt yttersta om det inte leder till sex. Men hur resonerar de männen som faller i otroligt dålig hygien? De 68% av männen (i den ena studien) som inte tvättade sina händer kan väl inte alla vara missbrukare, hemlösa eller män som lever i utanför samhället? Tänker också de männen att hygien inte spelar någon roll om det inte påverkar sexlivet eller inkomsterna/ jobbet? Men varför håller de sig inte till din högre nivå i så fall?
    Det är nog vad jag skrev som orsak fast även med en stor portion lathet ovanpå det.
  • Thu 14 May 2020 19:23
    #22
    Gameofthrones skrev 2020-05-14 15:44:33 följande:

    Jag duschar på kvällarna, går upp tar en snabbtvätt under armarna ansikte på morgonen. 


    Det var du som nämnde dina äckliga rutiner! Jag ville inte läsa det eller ens tänka på det utan att vilja spy!!! ???? ???? ???? Fortsätt du med din regular hoe baths, men skäm inte ut dig nästa gång och håll det för dig själv!! Haha seriöst, vilken respektabel kvinna tvättar sig i tvättstället efter sex som någon prostituerad? Usch! ???? ????
  • Anonym (Det spelar mindre roll för oss.)
    Thu 14 May 2020 19:44
    #24
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 19:26:23 följande:
    Det var du som nämnde dina äckliga rutiner! Jag ville inte läsa det eller ens tänka på det utan att vilja spy!!! Fortsätt du med din regular hoe baths, men skäm inte ut dig nästa gång och håll det för dig själv!! Haha seriöst, vilken respektabel kvinna tvättar sig i tvättstället efter sex som någon prostituerad? Usch!
    Bara för att äckla dig vill jag berätta om min ex. Hon hade fått för sig att sperma fungerade mot hennes hudutslag, så hon hade det i sina knäveck många kvällar och sov med det. Hon hävdade bestämt att det hjälpte med (Jag såg ingen skillnad)

    Det var inte så värst romantiskt att bli onanerad på två stora plåster som skulle placeras i knävecken och sedan fästas runt knät så de inte trillade av... men vad gör man inte för någon man älskar.
  • Thu 14 May 2020 19:45
    #25
    Anonym (Orvar) skrev 2020-05-14 19:15:20 följande:

    Vart har du fått denna undersökning ifrån? Länka gärna. Jag tror faktiskt inte det stämmer.


    Jag hittar inte den igen men du kan ju söka själv. Det är inte svårt att använda Google och det finns flera olika nationella och skandinaviska undersökningar. Bland de bästa sägs det att 87% av svenskarna tvättar händerna på offentliga toaletter. Det är nog säkert för att andra inte ska se de. Om det är fullt med folk som går ut och in genom de olika båsen och med tanke på allt folk står framför speglarna etc. De allra äckligast undersökningarna är de som visar allt slarv inom sjukvården (inklusive tandvården), restaurang och livsmedelsindustrin.
  • Thu 14 May 2020 19:49
    #26
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 19:26:23 följande:

    Det var du som nämnde dina äckliga rutiner! Jag ville inte läsa det eller ens tänka på det utan att vilja spy!!! Fortsätt du med din regular hoe baths, men skäm inte ut dig nästa gång och håll det för dig själv!! Haha seriöst, vilken respektabel kvinna tvättar sig i tvättstället efter sex som någon prostituerad? Usch!


    Hur ska man tvätta sig efter sex? Spelar det någon roll om man innan sexet har duschat noga?
  • Anonym (Orvar­)
    Thu 14 May 2020 19:52
    #27
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 19:45:19 följande:
    Jag hittar inte den igen men du kan ju söka själv. Det är inte svårt att använda Google och det finns flera olika nationella och skandinaviska undersökningar. Bland de bästa sägs det att 87% av svenskarna tvättar händerna på offentliga toaletter. Det är nog säkert för att andra inte ska se de. Om det är fullt med folk som går ut och in genom de olika båsen och med tanke på allt folk står framför speglarna etc. De allra äckligast undersökningarna är de som visar allt slarv inom sjukvården (inklusive tandvården), restaurang och livsmedelsindustrin.
    Nej det är du som säger att det är så då får du också bevisa vart du har hittat den informationen. Ska man kunna bemöta dina argument seriöst får du också visa varifrån du har tagit dom.


  • Thu 14 May 2020 20:00
    #28
    Anonym (Det spelar mindre roll för oss.) skrev 2020-05-14 19:44:56 följande:

    Bara för att äckla dig vill jag berätta om min ex. Hon hade fått för sig att sperma fungerade mot hennes hudutslag, så hon hade det i sina knäveck många kvällar och sov med det. Hon hävdade bestämt att det hjälpte med (Jag såg ingen skillnad)

    Det var inte så värst romantiskt att bli onanerad på två stora plåster som skulle placeras i knävecken och sedan fästas runt knät så de inte trillade av... men vad gör man inte för någon man älskar.


    Oj, inte så fräscht. Huden är kroppens största och första skyddsorgan och skyddar typ mot allt. Det verkar meningslöst för henne att tro något utanför huden skulle hjälpa henne. Och det hade nästan varit bättre för henne om du kom inuti henne i så fall. (Med risk för graviditet och könssjukdomar för er båda.) Om hon nu tror att spermier förbättrar hennes hud? Det påminner mig om en kille som påstod att hans ex. hade jätte mycket akne och finnar. Som försvann när de började ligga och hon även blev gravid. Han hade verkligen en konstig teori.
  • Thu 14 May 2020 20:10
    #29
    Räkan77 skrev 2020-05-14 19:49:24 följande:

    Hur ska man tvätta sig efter sex? Spelar det någon roll om man innan sexet har duschat noga?


    Men det e väl bara prostituerade som tar hoe baths mellan torskarna. Eftersom de inte har något hem eller dusch och de är ute på gatan.

    Jag läste en rolig historia om hur Brad Pitt luktade på inspelningen av en zombiefilm. Och alla skådespelarna och personalen klagade på hans kroppslukt/ armsvett. När de frågade varför så sa han att han inte hade tid med alla barnen och de 2-3 yngsta barnen var riktigt små då. Men en annan man som också var skådespelare visade honom hur han skulle ta en hoe bath om han inte hade tid med vanlig dusch.

    Fast jag tvivlar på att Brad Pitt tar hoe baths efter sex. Usch det är skit äckligt och han verkar ändå mycket smartare än så!
  • Anonym (Det spelar mindre roll för oss.)
    Thu 14 May 2020 20:54
    #29
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 20:00:20 följande:
    Oj, inte så fräscht. Huden är kroppens största och första skyddsorgan och skyddar typ mot allt. Det verkar meningslöst för henne att tro något utanför huden skulle hjälpa henne. Och det hade nästan varit bättre för henne om du kom inuti henne i så fall. (Med risk för graviditet och könssjukdomar för er båda.) Om hon nu tror att spermier förbättrar hennes hud? Det påminner mig om en kille som påstod att hans ex. hade jätte mycket akne och finnar. Som försvann när de började ligga och hon även blev gravid. Han hade verkligen en konstig teori.
    Det var mer som en slags hudkräm där hon hade sprickor, utslag och var torr. Någon slags psoriasis, som inte var psoriasis utan hette något annat och satt i knävecken. Hon hade andra salvor som inte hjälpte tyckte hon och när det var värre så hade hon plåster med salva på i knävecken. Så sperman skulle då funka som salva enligt henne och verka under natten.

    Detta var 5 år sedan så hon var väl lite efter sin tid, ett par år innan det så gick det en massa skrönor? eller teorier om sperma. Sperma som hudkräm mot acne, sperma i proteinshake för immunförsvaret, sperma i hårbotten mot skorv eller vad det var. Massa sådant. Det lät vetenskapligt på något sätt men gissar att någon riktigt barnslig men smart typ kokade ihop saker som lät vettiga, skrattade och tyckte det var hysteriskt roligt att kvinnor jagade sperma för lite allt möjligt annat än att bli gravid. 
  • Fri 15 May 2020 01:49
    #30

    I andra trådar har man ju läst hur många kvinnor bara skoljer av underliv med vatten, och lika med håret som tvättas (med typ kokosolja) en gång i månaden.....

Svar på tråden Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?