• Thu 14 May 2020 17:46
    822 visningar
    9 svar
    9
    822

    Inga symtom alls nästan?

    Hej!

    Jag är i v.6 (5+1), och har i stort sätt noll symtom. Eventuellt lite ömma bröst som är något fylligare än normalt, men absolut inget jag hade reagerat på om jag inte visste om att jag var gravid. Behöver gå upp en gång per natt för att kissa, men det är verkligen allt. Alltså inget illamående, ingen extrem trötthet, ingen molvärk eller annat. 

    Känner mig inte alls sådär gravid som de flesta andra gör.
    Finns det någon mer där ute som känt/känner lika dant???

  • Svar på tråden Inga symtom alls nästan?
  • Anonym (Gravi­d)
    Thu 14 May 2020 18:04
    #1

    Vi är ungefär lika långt gångna då, jag är i vecka 5 (4+6), och jag har inte mycket till symptom heller. Lite ömma bröst, tillfällig ryggvärk men kan lika gärna vara samma som jag annars har ibland. Jaha, det var väl allt det haha :D

  • Barbro­45
    Thu 14 May 2020 18:04
    #2

    Många mår alldeles utmärkt under sin graviditet. Jag är en av dessa. Men man hör inte så mycket om dem. De som berättar om sin graviditet är de som haft problem av något slag. Såna som jag har ju inget att berätta.

  • Anonym (Kände ingent­ing heller­)
    Thu 14 May 2020 18:07
    #3

    Det är ju väldigt tidigt, så då kan det vara rätt lite symtom. Vissa får inga symtom på hela graviditeten (lycko dem).

    Själv gjorde jag en abort för tre veckor sedan. Jag var i vecka 7 och det var bara sista veckan som jag hade börjat bli illamående.var väldigt trött också. I mina tidigare graviditeter har jag inte känt något alls förrän i runt vecka 9-10.

  • Fri 15 May 2020 21:02
    #4

    Precis samma för mig! Också i vecka 6 och enda symptomet är vagt ont i brösten... Skönt på ett sätt men man glömmer ju typ bort att man är gravid!

  • Fri 15 May 2020 21:12
    #5

    Samma här! Jag är i vecka 5+0 och känner inte av någonting. Brösten är kanske liiite fylligare men inte alls ömma. Jag är såklart tacksam över att jag inte mår illa eller har ont, men det är på något sätt svårt att verkligen ta in att man är gravid när man inte märker någon skillnad alls.. Ska försöka boka in ett tidigt vul så att jag får se att det faktiskt finns en liten därinne!

  • Anonym (Gravi­d)
    Fri 22 May 2020 15:54
    #6

    Den här veckan (slutet av v. 6) har jag börjat märka av en stark trötthet. Glömde säga i mitt första inlägg att jag haft yrsel då och då, det har jag fortfarande ibland. Lite större bröst, de ömmar när de släpps ur BH:n. Byxorna sitter obekvämt så det är dags att börja med tights istället tror jag.

    Hur går det för er andra, några symptom än?

  • Fri 22 May 2020 18:56
    #7

    Hej,

    Jag gick in i graviditetsvecka 15 dag och och har inga direkta symtom. Har varit på extra kontroller då jag trott att graviditeten hade avstannat. Kan känna lite i livmodern ibland. Men kände absolut inget förrän i vecka 9 eller något och då inte alls mkt. Är en ständig oro.

  • Wed 27 May 2020 11:01
    #8
    +2

    Vecka 7 nu och fortfarande inga syntom. Var på tidigt ultraljud igår och såg ett hjärta som slog, så nu är jag betydligt lugnare :)

  • Thu 28 May 2020 09:24
    #9
    Anni89 skrev 2020-05-27 11:01:21 följande:

    Vecka 7 nu och fortfarande inga syntom. Var på tidigt ultraljud igår och såg ett hjärta som slog, så nu är jag betydligt lugnare :)


    Vad härligt!! Jag ska gå imorgon, hoppas på samma positiva resultat :)
Svar på tråden Inga symtom alls nästan?