• Mon 18 May 2020 22:10
    2145 visningar
    6 svar
    6
    2145

    Svullen och vätskefylld efter förlossning

    Jag fick barn förra söndagen. Jag var lite svullen under graviditeten men inte så farligt. Men nu är jag så sjukt svullen och vätskefylld! Jag får inte på mig några skor, trots att jag har kunnat ha skorna hela graviditeten. Samma med mina ringar, de går inte på och jag har kunnat ha dem hela graviditeten.

    Någon som haft samma, när försvinner svullnaden? Det är så jobbigt!

  • Svar på tråden Svullen och vätskefylld efter förlossning
  • Mon 18 May 2020 22:33
    #1

    Japp! Jättevanligt tydligen men ingen hade så mycket som hintat om det så jag blev lika förvånad som du. Fötterna var gigantiska! Det gick över på ett par veckor.

  • Mon 18 May 2020 22:39
    #2
    BuoBä skrev 2020-05-18 22:33:14 följande:

    Japp! Jättevanligt tydligen men ingen hade så mycket som hintat om det så jag blev lika förvånad som du. Fötterna var gigantiska! Det gick över på ett par veckor.


    Okej. Ja jag blev jätteförvånad när vi skulle på återbesök på BB och jag kunde inte få ner fötterna i några av mina skor. Skönt att höra det gick över hyfsat fort.
  • Anonym (Jess)
    Mon 18 May 2020 22:44
    #3

    Upplevde samma när jag fick mitt tredje barn i somras. Frågade när vi var på återbesök på bb och då sa barnmorskan att det var jättevanligt men jag hade heller aldrig hört talas om det. Värsta svullnaden gick ner på ett par veckor.

  • Sincer­e
    Mon 18 May 2020 22:49
    #4

    Det var samma för mig, kändes som om fötterna skulle sprängas av svullnaden. Gick över efter ca 4 veckor.

  • Mon 18 May 2020 23:06
    #5
    Brommatjej skrev 2020-05-18 22:39:04 följande:

    Okej. Ja jag blev jätteförvånad när vi skulle på återbesök på BB och jag kunde inte få ner fötterna i några av mina skor. Skönt att höra det gick över hyfsat fort.


    Ja det, och att man kan svettas som en gris av amningshormonerna, är saker som jag önskar någon åtminstone hade nämnt i förväg.
  • R84
    Tue 19 May 2020 01:25
    #6

    Jag lade inte på mig något vatten under graviditeten och blev därför smått chockad när fötter och händer helt plötsligt svullnade upp efter förlossningen. Svettades också som tusan när mjölken rann till! Bytte lakan två dagar i rad och sen gav jag upp och bytte först när svettningarna hade lagt sig efter en vecka

Svar på tråden Svullen och vätskefylld efter förlossning