• Wed 20 May 2020 11:58
    250 visningar
    4 svar
    4
    250

    Hcg men inte gravid

    Är det någon som vet orsaker till hcg trots att man inte är gravid?

    Kort historik: vart gravid men testerna ökade inte i styrka började sen blöda äl +15. Vi ville gärna försöka direkt igen och enligt temp, äl test, äl smärta och flytningar var äl i fredags så är nu äl +5. Men gravtest är fortfarande svagt positivt och har varit så hela tiden. Borde det inte gå ner till 0? Nån med erfarenhet, varit med om liknande eller har kloka tankar?

  • Svar på tråden Hcg men inte gravid
  • Thu 21 May 2020 18:14
    #1
    Frassex skrev 2020-05-20 11:58:13 följande:

    Är det någon som vet orsaker till hcg trots att man inte är gravid?

    Kort historik: vart gravid men testerna ökade inte i styrka började sen blöda äl +15. Vi ville gärna försöka direkt igen och enligt temp, äl test, äl smärta och flytningar var äl i fredags så är nu äl +5. Men gravtest är fortfarande svagt positivt och har varit så hela tiden. Borde det inte gå ner till 0? Nån med erfarenhet, varit med om liknande eller har kloka tankar?


    Vill börja med att säga att jag bleklagt ditt missfall! Vet hur de e tyvärr! Så massa styrka!

    Tyvärr kan de ta lite tid innan kroppen kommer ner med hcg ibland. För att kunna få igenom en ägglossning måste hcg vara under 5 vilket den tyvärr inte e ifall gravtestet visar positivt. Vanliga stickor visar vid 25. Å tidiga vid 10. Så verkar tyvärr som du fortfarande har för mycket hcg för att få igenom en ägglossning :(

    Alternativet e ju också att du inte fått ut missfallet helt å då betraktar din kropp dig fortfarande som gravid.... har du varit på någon kontroll?
  • Thu 21 May 2020 20:38
    #2

    Det konstiga är ju att jag har ägglossat iallafall. Enligt tempen var den i fredags och tempen ljuger ju inte, progestronet som frisätts vid äl höjer tempen. Dessutom hade jag äggviteflytningar i 3 dagar, tappen var öppen, positivt äl test och världens äl smärta samt äl blödning dagen efter. Kan bifoga min tempgraf. Har bim på måndag så blir intressant och se om den kommer då. Har inte varit på kontroll, mår ju bra men började undra varför hcg aldrig försvinner utan är kvar på samma svaga nivå.

  • Thu 21 May 2020 21:13
    #3

    Hmmm ja de e lite skumt! Tempen ska ju visa rätt som du säger. Men de kan inte vara fel på testerna då? Håller tummarna att du får ett starkt p tydligt plus om några dagar!


    Frassex skrev 2020-05-21 20:38:12 följande:

    Det konstiga är ju att jag har ägglossat iallafall. Enligt tempen var den i fredags och tempen ljuger ju inte, progestronet som frisätts vid äl höjer tempen. Dessutom hade jag äggviteflytningar i 3 dagar, tappen var öppen, positivt äl test och världens äl smärta samt äl blödning dagen efter. Kan bifoga min tempgraf. Har bim på måndag så blir intressant och se om den kommer då. Har inte varit på kontroll, mår ju bra men började undra varför hcg aldrig försvinner utan är kvar på samma svaga nivå.


  • Thu 21 May 2020 21:20
    #4
    Johanna1986 skrev 2020-05-21 21:13:56 följande:

    Hmmm ja de e lite skumt! Tempen ska ju visa rätt som du säger. Men de kan inte vara fel på testerna då? Håller tummarna att du får ett starkt p tydligt plus om några dagar!


    Tänkte samma tanke men får svaga även med clearblue, där syns det nästan tydligare än de billiga stickorna. Testade förra veckan ett par gånger samt i måndags, igår och idag, samma svaga pluss. Känns så himla märkligt. Fick ju extremt tidig äl denna cykeln så jag tänker att det kanske är kroppens sätt att försöka rensa ur och få igång en tidig mens. På måndag vet jag! Tack för tummarna!
Svar på tråden Hcg men inte gravid