• Wed 20 May 2020 16:42
    3664 visningar
    13 svar
    13
    3664

    Bästa namnlapparna till förskola?

    Hej alla glada, undrar lite över detta med namnlappar till att märka kläder (och saker eventuellt)  vilka upplever ni som bäst?
    Förr var det ju tyglappar som syddes, nu finnsäven i plast/vinyl som man klistrar eller stryker. Men det finns massa fabrikörer.

    Vilka upplever ni som bäst?

  • Svar på tråden Bästa namnlapparna till förskola?
  • Wed 20 May 2020 16:55
    #1
    +1

    En sån speciell märkpenna så att man skriver namnet i plagget istället för att klistra dit en lapp. Jag har dålig erfarenhet av klisterlappar som SKA kunna fästa på kläderna OCH tåla tvätt men det gjorde dom inte och dom trillade av så fort man rörde vid plagget.

  • Gameof­throne­s
    Wed 20 May 2020 17:02
    #2
    +1
    trollhona skrev 2020-05-20 16:42:06 följande:

    Hej alla glada, undrar lite över detta med namnlappar till att märka kläder (och saker eventuellt)  vilka upplever ni som bäst?

    Förr var det ju tyglappar som syddes, nu finnsäven i plast/vinyl som man klistrar eller stryker. Men det finns massa fabrikörer.

    Vilka upplever ni som bäst?


    Jag tar det som finns hemma(märkpenna) och köper det materialet för passande plagg. Ibland är det skönt och slippa märkespenna.

    Brukar köpa Klisternamntags som ska strykas fast med strykjärn det tycker jag är bäst. Använder bara till min yngsta nu.
  • Anonym (Filur­)
    Wed 20 May 2020 17:10
    #3
    +1

    Jag har köpt av Filur. Jättenöjd med lapparna, snabb leverans och trevlig kundservice.

  • Anonym (Filur­)
    Wed 20 May 2020 17:11
    #4
    Anonym (Filur) skrev 2020-05-20 17:10:29 följande:

    Jag har köpt av Filur. Jättenöjd med lapparna, snabb leverans och trevlig kundservice.


    Tillägg, jag köper de strykfria lapparna.
  • Anonym (Mamma­)
    Wed 20 May 2020 18:42
    #5

    Jag har också köpt från filur, såna man bara klistrar på. De har hittills hållit hur bra som helst, de kan även sättas i skor eller på ägodelar.

  • Wed 20 May 2020 18:58
    #6

    Filur, alla dagar i veckan.

  • Anonym (F)
    Wed 20 May 2020 19:07
    #7

    Filur!

  • Anonym (Mia)
    Wed 20 May 2020 19:53
    #8
    +1

    Jag har valt vävda namnande som jag syr fast i plagget. Fördelen är att jag kan ta bort och flytta till ett nytt plagg utan problem. Lärt att sälja ge bort plagget till någon annan. Till skor har jag självhäftande etiketter som klistras fast i skon.

  • Anonym (Kass)
    Wed 20 May 2020 20:04
    #9

    I kläder tycker jag att klisterlapparna är kass oavsett märke. Mina trillar alltid av efter några tvättar. (Fattar inte hur de kan sitta kvar för vissa?) däremot funkar de bättre i skor, men kan behöva bytas då och då. Ytterkläder som man tvättar mer sällan funkar de också bra i. Använder annars mest märkpenna. För lat för stryklappar (eller för många barn med för mycket kläder kanske).

  • Wed 20 May 2020 20:11
    #10
    +1

    De strykfria från namnband.se. De är svartvita och inte lika gulliga som andra märken, men de är smalare på höjden (i brist på bättre beskrivning...) så de är lättare att få plats med. Sätter man dem på tvättlappen sitter de som berget.

  • Wed 20 May 2020 20:44
    #11
    +1

    Jag har använt klisterlappar från namnmärkning.se som fungerar jättebra, sätter dock bara i ytterplagg, skor och mössor/vantar dvs sådant som inte tvättas varje vecka så kan inte svara för hållbarheten där.

  • Sat 23 May 2020 23:23
    #12

    Tack alla för bra tips!

  • Anonym (Bland­at)
    Sat 23 May 2020 23:34
    #13
    +1

    Har provat vävda, de håller ju längre och kan användas om men är väldigt tidskrävande att fästa.

    Nu senast köpte jag från lappochliten, klister och stryklappar. Använder klisterlapparns på alla plagg med lapp i nacken eller byxlinningen, skor, vattenflaska, hjälm och ytterkläder. Sedan stryklappar på de plagg som saknar lapp eller synlig lapp. Till vantar och strumpor använder jag märkpenna för textil, det behöver dock oftast fyllas på åtminstone en gång. Tycker även märkpennor ofta läcker ut så texten blir otydlig.

Svar på tråden Bästa namnlapparna till förskola?