• Anonym (Pelle­)
    Thu 21 May 2020 15:13
    2612 visningar
    89 svar
    -3 +1
    89
    2612

    Kvinnor arga på Adele´s viktnedgång

    Det är otroligt vad en viktnedgång kan göra en kvinna attraktiv.
    Men att kvinnorna blir arga på att hon gått ned är ju bara löjligt.  Varje gång du hör kvinnor gnäller på att en annan kvinna är smal är för att hon själv är fet och vill att alla andra ska se ut som henne. Varför ska man hylla den feta kroppen med gnälla på den hälsosamma ?  Det finns liksom ingen logik i det.


    ">



    hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/adele-weight-loss-reaction-1588947346.png

  • Svar på tråden Kvinnor arga på Adele´s viktnedgång
  • Anonym (Mm)
    Thu 21 May 2020 15:16
    #1
    +1

    Jag tycker hon ser lyckligare ut, det är ju viktigast

  • Anonym (Jo)
    Thu 21 May 2020 15:20
    #2
    +1
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-21 15:13:56 följande:

    Det är otroligt vad en viktnedgång kan göra en kvinna attraktiv.

    Men att kvinnorna blir arga på att hon gått ned är ju bara löjligt.  Varje gång du hör kvinnor gnäller på att en annan kvinna är smal är för att hon själv är fet och vill att alla andra ska se ut som henne. Varför ska man hylla den feta kroppen med gnälla på den hälsosamma ?  Det finns liksom ingen logik i det.





    hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/adele-weight-loss-reaction-1588947346.png


    Adele har alltid varit svinsnygg, och duktig och rolig! Lär ju inte vara annorlunda nu.

    Ja, det är löjligt att vissa blir arga på viktnedgången, men nej det är inte för att de själva är feta. Och bara för att man är smal är man inte automatiskt hälsosam. Helst skulle vi bara låta var och ens kropp vara var och ens business.
  • Anonym (Fiffi­)
    Thu 21 May 2020 15:25
    #3
    -1

    De är nog arga för att hon måste nog ha fuskat med fettsugning och eller plastikoperationer. Hon verkar ju inte ha nån hängande hud alls vilket man ju har efter en större viktnedgång. Hon har nog stramat till sig lite här och där, även i ansiktet. Annars skulle hon ju ha en turkeyneck nu Tex.

    Och hon har ju stålar nog att operera sig hej vilt. 

    PS, jag är själv smal och ingen hater av Adele. Hon ser bra ut nu tycker jag. 

  • Thu 21 May 2020 15:29
    #4

    Hör detta en tid tillbaka, och det är sjukt att en person äter hälsosamt och uppnår en hälsosam vikt.
    Så ska hon få skit för detta vad är det för konstigt undrade jag då som nu.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (R)
    Thu 21 May 2020 15:34
    #5
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-21 15:13:56 följande:

    Det är otroligt vad en viktnedgång kan göra en kvinna attraktiv.


    När man inleder starkt...


  • Anonym (Pelle­) Trådstartaren
    Thu 21 May 2020 15:42
    #6
    -1
    Anonym (R) skrev 2020-05-21 15:34:33 följande:

    När man inleder starkt...


    Det är ju sant. Det gäller ju inte vara Adele.

    Varenda före/efter bild på kvinnor som har gått ned i vikt.
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Thu 21 May 2020 17:02
    #7

    Jag blir verkligen inte arg, så länge hon gått ner i vikt frivilligt och inte pga någon kroppshets. Däremot är hon inte lika fin längre.

    Samma med Renée Zellweger, jag kände knappt igen henne i tredje Bridget Jones-filmen, hon hade tappat rollfigurens charm med sina kilon.

  • Anonym (ooo)
    Thu 21 May 2020 17:05
    #8
    +1

    Om någon är "arg" så handlar det snarast om att vara arg på  samhället. Att en artist som Adele känner att hon måste gå ner i vikt och inte vara så rund som hon var, för att vi har de normer vi har. 

  • Anonym (Hehe)
    Thu 21 May 2020 17:23
    #9

    Kvinnor är avundsjuka på andra kvinnor. En snygg kvinna är ett hot.
    Det är bara så.
    Vad än kvinnor säger.
    Jag blir inte arg för att en kändisman tränat upp sig och har mer muskler.
    Hehe.

  • Anonym (F)
    Thu 21 May 2020 17:41
    #10

    Det har jag varit med om på ett privat plan när jag har gått ner i vikt men inte alls bara från överviktiga kvinnor.

    Jag har en smal väninna som är väldigt viktfixerad och som blev jättekonstig mot mig när jag gick ner. Hon kommenterade att jag började bli spinkig och nu räcker det, annars blir det inget kvar etc. Jag var inte spinkig utan bara smal.

    Det handlar om osäkra kvinnor som projicerar sitt dåliga självförtroende på andra. Även en smal kvinna kan alltså se ett hot i en kvinna som går ner i vikt.

    Just nu har jag några kilon för mycket och när kvinnor i min omgivning eller kända kvinnor går ner i vikt ser jag det som inspiration. Jag gick t.ex. direkt in och läste vilken metod Adele hade använt.

    Jag mäter inte mitt värde i min vikt eller mäns bekräftelse så jag blir inte upprörd om andra kvinnor är mer attraktiva. Det är inte svårare än så. Bra för Adele tycker jag även om jag är mer intresserad av hennes musik. Hon är ju en kvinna som främst är känd för sin begåvning.

Svar på tråden Kvinnor arga på Adele´s viktnedgång