• Thu 21 May 2020 17:32
    4267 visningar
    206 svar
    206
    4267

    Försök med första barn - BIM maj / juni

    Tänker starta en ny tråd för oss kvinnor 2020 som försöker skaffa ett litet knyte

    & det fanns bara tråd från 2018. :)

    Jag är 35, första försöket med min man. BIM sista maj.

    Några till här som vill hänka på tråden och heja på varann! <3

  • Svar på tråden Försök med första barn - BIM maj / juni
  • Thu 21 May 2020 17:42
    #1

    Jag är gärna med här!

    Fick ma i början på året så nu är resan igång igen. Bim 26e maj.

    Jag är 30 och mannen 32.

  • Thu 21 May 2020 17:51
    #2

    Jag är också gärna med.

    BIM någon gång mellan 29/5-1/6. Jag är 33 år och min kille 30 år. Första barnet.

  • Thu 21 May 2020 18:13
    #3

    Vad kul! Jag är gärna med här. Blir andra försöket med första barnet. Bim 16e juni!

    Har inte berättar för någon att vi har börjat försöka skaffa barn, men vore skönt att göra det ändå känner jag. Hur gör ni, pratar ni med nära om att ni försöker?

  • Thu 21 May 2020 18:47
    #4
    Vemvetintejag skrev 2020-05-21 18:13:31 följande:

    Vad kul! Jag är gärna med här. Blir andra försöket med första barnet. Bim 16e juni!

    Har inte berättar för någon att vi har börjat försöka skaffa barn, men vore skönt att göra det ändå känner jag. Hur gör ni, pratar ni med nära om att ni försöker?


    Jag har inte berättat för någon. Men däremot har killen gjort det för en av hans vänner. Jag Vill inte berätta än för någon om det inte skulle gå. Känner att det här forumet räcker än så länge
  • Thu 21 May 2020 19:01
    #5
    Vemvetintejag skrev 2020-05-21 18:13:31 följande:

    Vad kul! Jag är gärna med här. Blir andra försöket med första barnet. Bim 16e juni!

    Har inte berättar för någon att vi har börjat försöka skaffa barn, men vore skönt att göra det ändå känner jag. Hur gör ni, pratar ni med nära om att ni försöker?


    För oss eftersom vi fick MA så vet familjen om att vi försöker, men inte vänner. Vill hålla det för oss själva på grund av press och stress annars
  • Thu 21 May 2020 19:19
    #6

    Kul, hakar gärna på! Vi försöker få ett första barn, jag är 30 och göbben är snart 32 :) Vi va gravida 2016 (efter en längre tids försök) men slutade i en missed abortion som blev en onödigt lång process... sen tog vi paus och nu är vi back. Jag har berättat för mina två bästa kompisar men vi har inte delat med oss till andra.

  • Thu 21 May 2020 20:32
    #7

    Jag vill gärna hoppa in i tråden! :)

    Jag är 27 år gammal (blir 28 i höst) och min sambo är 29. Vi försöker bli gravida med vårat första barn. 

    I december fick vi veta att min sambo hade testikelcancer, så i januari opererade han bort ena testikeln. Vi har sedan vi fick cancerbeskedet försökt bli gravida (cancern påverkade inte chansen att bli gravid eller eventuell graviditet på något sätt). Vi vet att han har minskad mängd spermier efter operationen (pga har ju bara en testikel), men det ska tydligen finnas mer än nog kvar för att kunna bli gravid. Det fick vi bevis på då jag blev gravid i mars, men som tyvärr slutade i missfall på långfredagen :/ 

    Men vi fortsätter kämpa och har BIM någon gång mellan 1a och 3e juni! 

  • Thu 21 May 2020 20:36
    #8

    Jag hakar gärna på :) första riktiga försöket nu, vi har inte direkt skyddar oss senaste halvåret men eftersom han reste en del i jobbet innan så tror jag inte att vi prickat äl så värst många gånger. Har inte ens haft koll på äl.

    Nu har jag testat med äl-test för första gången och hade äl o söndags. BIM 2/6

  • Thu 21 May 2020 23:10
    #9
    Vemvetintejag skrev 2020-05-21 18:13:31 följande:

    Vad kul! Jag är gärna med här. Blir andra försöket med första barnet. Bim 16e juni!

    Har inte berättar för någon att vi har börjat försöka skaffa barn, men vore skönt att göra det ändå känner jag. Hur gör ni, pratar ni med nära om att ni försöker?


    Magda11 skrev 2020-05-21 20:32:07 följande:

    Jag vill gärna hoppa in i tråden! :)

    Jag är 27 år gammal (blir 28 i höst) och min sambo är 29. Vi försöker bli gravida med vårat första barn. 

    I december fick vi veta att min sambo hade testikelcancer, så i januari opererade han bort ena testikeln. Vi har sedan vi fick cancerbeskedet försökt bli gravida (cancern påverkade inte chansen att bli gravid eller eventuell graviditet på något sätt). Vi vet att han har minskad mängd spermier efter operationen (pga har ju bara en testikel), men det ska tydligen finnas mer än nog kvar för att kunna bli gravid. Det fick vi bevis på då jag blev gravid i mars, men som tyvärr slutade i missfall på långfredagen :/ 

    Men vi fortsätter kämpa och har BIM någon gång mellan 1a och 3e juni! 


    Jonnis skrev 2020-05-21 20:36:53 följande:

    Jag hakar gärna på :) första riktiga försöket nu, vi har inte direkt skyddar oss senaste halvåret men eftersom han reste en del i jobbet innan så tror jag inte att vi prickat äl så värst många gånger. Har inte ens haft koll på äl.

    Nu har jag testat med äl-test för första gången och hade äl o söndags. BIM 2/6


    Marmow skrev 2020-05-21 17:51:10 följande:

    Jag är också gärna med.

    BIM någon gång mellan 29/5-1/6. Jag är 33 år och min kille 30 år. Första barnet.



    Steeph skrev 2020-05-21 17:42:02 följande:

    Jag är gärna med här!

    Fick ma i början på året så nu är resan igång igen. Bim 26e maj.

    Jag är 30 och mannen 32.



    ElkaSJ skrev 2020-05-21 19:19:53 följande:

    Kul, hakar gärna på! Vi försöker få ett första barn, jag är 30 och göbben är snart 32 :) Vi va gravida 2016 (efter en längre tids försök) men slutade i en missed abortion som blev en onödigt lång process... sen tog vi paus och nu är vi back. Jag har berättat för mina två bästa kompisar men vi har inte delat med oss till andra.



    Vad härligt med så många som hoppar på! Hejja oss!  

    Jag har berättat för nästan alla mina vänner och nästan alla familj å andra sidan har jag bara 3 nära vänner och rätt liten familj. Eftersom jag är lite äldre nu så har alla tjatat om att det är dag och därför valt att tala om. 
    Vi har blivit gravida förut men det var 4-5 år sen så vi hoppas på att detta ska gå lika snabbt denna gång. Jag ska testa mig på måndag eller söndag, BIM nästa fredag 30/5. Så förväntansfull och lyckligt att vi äntligen ska ha en bebis!

    Många av er som hört tjatet om att "det är dags, ska ni inte skaffa barn nu?" ?

    När har ni tänkt att testa er förresten ? 

    Magda11, tråkigt med gobbsen men kul att ni är igång iallfall <3 
  • Thu 21 May 2020 23:23
    #10

    Håller tummarna för dig!

    Tack snälla :)

Svar på tråden Försök med första barn - BIM maj / juni