• Thu 21 May 2020 17:41
    489 visningar
    4 svar
    4
    489

    Förlossning på g?

    Ny här på familjeliv och måste bara få snacka av mig och få höra andras erfarenheter! Jag är gravid i vecka 37+2 med mitt första barn. Igår fick jag så jädrans ont i ländryggen, men också lite i magen och ljumskar. Värst var ryggen, kändes som att något låg i kläm och det strålande lite ner mot låren, varken värme eller massage hjälpte. Slemproppen har gått i omgångar sedan 3dagar tillbaka med det mesta släppte igår och på kvällen var det även en droppe blod på pappret. Pratade med förlossningen som sa att det inte är någon fara när det handlar om en sån liten mängd blod. Idag har jag även känt av värken i ryggen inte regelbundet för fem öre utan kan gå timmar emellan men känns ju som att något borde vara på gång? Har inte känt denna typ av värk och har även fått några ilningar i slidan.. Någon som känner igen sig i detta och kan det vara en förlossning på g tror ni? Hoppas verkligen att den lilla vill komma ut snart och vore kul att slippa gå hela vägen om jag ska vara ärlig!????

  • Svar på tråden Förlossning på g?
  • Thu 21 May 2020 17:53
    #1

    För mig va det nära när slemproppen gick! Det var bara några dygn bort!! Spännande!!!! :)

  • Thu 21 May 2020 18:29
    #2

    Hoppas det är detsamma för mig!! Gick hela slemproppen eller gick den i omgångar för dig? :)

  • Thu 21 May 2020 19:05
    #3

    För mig gick det i omgångar..och hade mkt onda förvärkar.... höll nog på så i några dagar innan det drog igång. Är många år sedan nu. Nu är jag gravid i v.24..ska bli spännande att se vad som händer denna gång :)

  • Thu 21 May 2020 21:10
    #4

    Min slempropp gick i två omgångar. Första gången gick den på natten. Då började jag få värkar, smärtsamma sammandragningar som jag fick andas genom. Så höll det på i cirka 12 timmar och då lossnade resten av slemproppen och fick en teckenblödning och 2 timmar senare låg en liten tösabit på bröstet och snuttade.

Svar på tråden Förlossning på g?