• Fri 22 May 2020 08:51
    585 visningar
    36 svar
    36
    585

    Bittra personer som kommer med påståenden eller påhittade problem

    Det kan inte ha undgått någon att det titt som tätt dyker upp trolltrådar här på sex  & sånt samt under relationsproblem med väldigt snedvridna frågeställningar eller med ett uppenbart påhittat problemscenario, går säkert hitta ett par redan på förstasidan, den här tråden är tillägnad dom. Glad

    Personligen tycker jag att det är ganska tröttsamt och att det inte gör annat än att sänka diskussionsnivån på forumet. Det skapar brus för dom som faktiskt är här för att få råd och hjälp med genuina relations- och samlevnads-problem (som ofta också får rena trollinlägg i sina trådar, av samma personer kanske?) eller dom som bara har en genuin frågeställning eller tanke som dom vill bolla.

    Min personliga anledning till att hänga på familjeliv är dels för att jag tycker det är intressanta ämnen som diskuteras men sen är det ju en bra känsla om man kan hjälpa någon som har ett genuint problem eller frågeställning.

    Det är ganska uppenbart att det oftast är män som skapar dom här trådarna både utifrån innehållet, hur dom är vinklade och språkbruket, jag förväntar mig redan att bli motargumenterad på denna punkt av samma personer som skapar dessa trådar. Skrattande

    En teknisk anledning till att dom dyker upp är såklart att man kan skapa trådar helt anonymt, man behöver inte ens visa vilka konto man har (på gott och ont), men vad är egentligen motiveringen, vad får man ut utav detta, varför lägger man ens ner tiden? Varför inte bara hänga på forum med likasinnade och ge varandra ryggdunkar? Oftast efterfrågas inte någon form av diskussion utan det är mer olika typer av påståenden och reaktionsfiske vilket fall som.


    Är det bara män som håller på så här på familjeliv eller finns det kvinnor som tycker om att trolla här också? (att det finns kvinnor som gillar att trolla generellt har vi sett på trolljägarna)
    Är det ett fåtal personer som står för majoriteten av trådarna och trollinläggen eller är det massa olika personer?
    Varför är det så mycket just på detta forum (finns ju många), är det bara för att det är så lätt att registrera sig och för att man kan vara helt anonym?
    Är det bara rent reaktionsfiske eller ett rop på uppmärksamhet, vad är motivationen, vad får man ut från det? Varför lägger man ner tiden? Är du ett troll får du jättegärna berätta vad som motiverar dig! (För eran skull har jag tagit med att man kan skriva anonyma svar!)

    Och som oftast medföljer det någon form av omröstning i den typen av trådar så jag tänkte att det vore kul att ta med en omröstning här också.

    Diskutera! SkrattandeTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-22 09:59
    Har dykt upp frågor om vad det är man ska svara på i omröstningen och vilka av frågorna som man ska svara på:

    Omröstningen är bara på skoj som en liten hyllning till trolltrådarna som ofta helt obegripliga omröstningar.

    Man behöver inte svara på någon frågeställning det är öppet för fri tolkning och diskussion runt ämnet.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bittra personer som kommer med påståenden eller påhittade problem
  • Anonym (Bitte­rmande­l)
    Fri 22 May 2020 08:56
    #1

    Jag är själv en sån bitter man. Men jag hittar inte på problem eller påstår nåt som inte är hämtat ur verkligheten.
    Jag tycker inte att det är värre än alla som kommer med personangrepp och säger att man bör söka hjälp, att man tänker fel, bara för att man inte tänker som dom.
    Vissa borde bli mer öppensinnade och ödmjuka tycker jag.

  • Fri 22 May 2020 09:00
    #2
    Anonym (Bittermandel) skrev 2020-05-22 08:56:38 följande:

    Jag är själv en sån bitter man. Men jag hittar inte på problem eller påstår nåt som inte är hämtat ur verkligheten.
    Jag tycker inte att det är värre än alla som kommer med personangrepp och säger att man bör söka hjälp, att man tänker fel, bara för att man inte tänker som dom.
    Vissa borde bli mer öppensinnade och ödmjuka tycker jag.


    Ja det kan jag hålla med om, det är många som är ganska okänsliga och har problem med att sätta sig in i någon annans situation, ofta utgår man från sitt egna perspektiv utan någon tanke på att folk kan ha olika synsätt, värderingar och uppfattningar.

    Sen är det nog många som skulle behöva hjälp av terapeut men det behöver man inte säga på ett elakt eller nedvärderande sätt.
  • Anonym (våga vara ärlig)
    Fri 22 May 2020 09:08
    #3

    Bra inlägg. Vi borde diskutera nättroll oftare för jag och en del andra jag vet om har råkat ut för nättroll (killar) och dom låtsas vara en på nätet och tar ens identitet. Inget nytt för sånt läser man om hela tiden. 
    Jag har kommit fram till att en del inte är friska och det går inte att göra något åt det. Annars skulle väl inte program som trolljägarna och sånt finnas. 
    Men om du har en lösning på hur man kan få bort nättroll så får du berätta det.
    Undrar om vissa som har haft kontakt med vissa nättroll ser hur dom håller på eller om dom är naiva och fortfarande går på lögner. Vet speciellt en som är duktig på att ljuga. Har själv råkat ut för personen. Har ibland funderat på att skriva en bok om vilket virrvarr det blev på grund av en viss person och det är därför jag har hållt mig borta från chattar i måååånga år. Det tragiska är att viss person eller vissa personer aldrig slutar trots att dom kanske till och med har ett annat sorts liv nu.
    Min fråga är varför fortsätter en del trolla? Jag tror på riktigt inte att dom personerna är helt friska. Vet inte vad det är för fel? Kanske elakt att säga att jag inte tror dom är friska för frågan är vad är friskhet? men jag tror att dom eventuellt har en diagnos eller andra problem i livet.
    Det skulle vara intressant att få veta hur dom tänker men jag tror faktiskt inte att trollen vågar träda fram på ett ärligt sätt. För om dom vågade göra det då skulle dom även sluta trolla tror jag. För om dom träder fram så erkänner dom att dom fejkat mycket. En annan fråga är dom som står trollen närmast på chattarna och internet vet dom innerst inne om att dom trollar och fejkar eller går dom på alla lögnerna. Det är nåt jag skulle vilja veta men troligtvis är det kanske inget man får reda på heller för jag tycker ärlig att om vissa människor ser att dom har troll i sin omgivning så skulle dom kunna påverka dom. Fast samtidigt tror jag inte att dom kan påverkas för jag tror inte dom är helt friska. om dom är mentalt friska så borde dom någongång ge upp. 


    Det är bra att du tog upp denna tråd. såna här trådar borde finnas konstant uppe. 


     

  • Anonym (våga vara ärlig)
    Fri 22 May 2020 09:12
    #4

    Eftersom dessa trådar är öppna för media och allmänheten så kanske media skulle kunna nysta mer i allt om nättroll. sidan familjeliv borde kanske kunna motverka nättrollande? vore bra om det i alla fall fanns en sida utan troll.

  • Anonym (NN)
    Fri 22 May 2020 09:13
    #5

    Ja det finns många psykopater helt utan empatisk förmåga på detta forum. Trist när deras svar får dominera i seriösa trådar. Lika trist som alla startade trålltrådar.

  • Fri 22 May 2020 09:13
    #6
    Anonym (våga vara ärlig) skrev 2020-05-22 09:08:51 följande:

    Men om du har en lösning på hur man kan få bort nättroll så får du berätta det.

    Undrar om vissa som har haft kontakt med vissa nättroll ser hur dom håller på eller om dom är naiva och fortfarande går på lögner. Vet speciellt en som är duktig på att ljuga. Har själv råkat ut för personen.


    Har inga lösningar är mer intresserad av anledningen, själv tänker jag att man kan få uppmärksamhet på bättre sätt.

    Låter som att du blivit för en mytoman det är nog lite annorlunda och kan få ganska stor påverkan.
  • Anonym (ooo)
    Fri 22 May 2020 09:16
    #7

    Håller med dig i att du skriver TS

    Däremot fattar jag inte omröstningen alls. Vad är det du menar att man ska svara på? 

  • Anonym (ooo)
    Fri 22 May 2020 09:18
    #8
    Anonym (Bittermandel) skrev 2020-05-22 08:56:38 följande:

    Jag är själv en sån bitter man. Men jag hittar inte på problem eller påstår nåt som inte är hämtat ur verkligheten.
    Jag tycker inte att det är värre än alla som kommer med personangrepp och säger att man bör söka hjälp, att man tänker fel, bara för att man inte tänker som dom.
    Vissa borde bli mer öppensinnade och ödmjuka tycker jag.


    Tror inte TS menade personer som du, utan just påhittade problem bara för att skapa drama. 
  • Anonym (våga vara ärlig)
    Fri 22 May 2020 09:23
    #9
    Tunnis skrev 2020-05-22 09:13:29 följande:
    Har inga lösningar är mer intresserad av anledningen, själv tänker jag att man kan få uppmärksamhet på bättre sätt.

    Låter som att du blivit för en mytoman det är nog lite annorlunda och kan få ganska stor påverkan.
    Egentligen behöver man inte låta dom påverka en. Nättroll är en sorts mobbare och man ska aldrig låta mobbare påverka en. När man är barn är det lättare att bli påverkad men som vuxen vet man att det är mobbaren det är fel på inte en själv.
    Det är bara att anmäla dom precis som jag gjort tidigare.  Polisen antecknar även om dom inte alltid kan göra nåt direkt. Men det är alltid bra att lämna info till polisen när man vet nåt ifall nättrollen bryter mot lagen i framtiden. 
  • Fri 22 May 2020 09:26
    #10

    Vad svarar man på? Tråden tog upp flera frågeställningar.

Svar på tråden Bittra personer som kommer med påståenden eller påhittade problem