• Anonym (Synd)
    Fri 22 May 2020 11:17
    1152 visningar
    111 svar
    111
    1152

    Träffat ännu en kille som...

    Har träffat ännu en kille som tycker sex är viktigt i en relation. Jag ogillar ju inte sex precis. Jag gillar det, med en kille man tycker om och är attraherad av. Men jag har väl lätt för att glömma bort sexet i en relation, och när en kille säger att han tycker sex är viktigt i en relation så känner jag väl direkt att jag inte vet om jag kan tillfredsställa hans behov tillräckligt bra.

    Detta är alltså en kille som jag har börjat dejta och jag vet inte om jag bör sluta dejta honom nu? Jag gillar ju honom men jag vill ju inte att han ska satsa på en tjej som inte kan ge honom det han behöver i en relation. Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Träffat ännu en kille som...
  • Fri 22 May 2020 11:19
    #1

    Hej, kan vara så att närhet och sex är hans primära kärleksspråk därav är det viktigt för honom, låter spontant som att du kanske har ett annat kärleksspråk (googla dom 5 kärleksspråken se om något känns igen).

    Om du misstänker att ni inte är kompatibla så kan det vara en deal breaker längre fram, behöver inte vara det men man får ofta jobba hårdare på relationen i så fall.

  • manoli­to
    Fri 22 May 2020 11:21
    #2

    Förklara för honom hur du känner inför sex.

    Ha sex med honom några veckor och se om ni är kompatibla.

  • Anonym (Synd) Trådstartaren
    Fri 22 May 2020 11:22
    #3
    Tunnis skrev 2020-05-22 11:19:39 följande:

    Hej, kan vara så att närhet och sex är hans primära kärleksspråk därav är det viktigt för honom, låter spontant som att du kanske har ett annat kärleksspråk (googla dom 5 kärleksspråken se om något känns igen).

    Om du misstänker att ni inte är kompatibla så kan det vara en deal breaker längre fram, behöver inte vara det men man får ofta jobba hårdare på relationen i så fall.


    Så ja jag vet inte, hade du något råd? Typ sluta dejta honom eller fortsätta dejta honom?
  • Anonym (Synd) Trådstartaren
    Fri 22 May 2020 11:23
    #4
    manolito skrev 2020-05-22 11:21:43 följande:

    Förklara för honom hur du känner inför sex.

    Ha sex med honom några veckor och se om ni är kompatibla.


    Han ville ha sex igår men jag dissade honom.
  • Fri 22 May 2020 11:24
    #5

    Oavsett vad det gäller, så tycker jag att man ska ta upp sånt som man tror kan bli ett problem längre fram om man fortsätter att ses! I alla fall viktiga saker som spelar roll för att ett förhållande ska funka..
    Be honom förklara vad han menar med att "sex är viktigt" för honom? Det kanske inte betyder att han nödvändigtvis vill att ni ska hålla på som kaniner?
    Ibland när man vågar prata om saker så kan det visa sig att man inte står så långt ifrån varandra som man kanske tror!
    Visar det sig sedan att ni faktiskt tycker väldigt olika om detta så är det väl bra att avsluta saker i ett tidigt skede pga av sånt som man inte kan eller vill kompsomissa om?

  • Fri 22 May 2020 11:30
    #6

    Det behöver väl inte betyda mer än att han vill ha en partner som kan tänka sig att engagera sig för att man tillsammans inte ska hamna i en sexlös men kärleksfull kompisrelation.

  • Anonym (Kenne­th)
    Fri 22 May 2020 11:31
    #7

    Du vill ha sex med en kille du är attraherad av och den här killen kanske inte får dig att tända på rätt sätt?

    Om man är en sån som glömmer bort att prioritera sex behövs det nog någon som kan ta initiativet till sex och få dig med på tåget.

    Att inte prioritera sex kan ju i värsta fall faktiskt bli problem i övriga delar av förhållandet om partnern därmed inte känner sig sedd, uppskattad, åtrådd, älskad etc.

    Jag tror du måste fundera på det stora hela här. Vad menar du rent konkret med att du kan glömma bort behovet av sex i en relation? Vad innebär det i ett förhållande? Är det något du kan tänka dig att jobba på eller har du bara annan typ av lust?

    Jag känner att sex som singel är ju nedprioriterat av ganska enkla orsaker och naturliga skäl. Jag tillbringar helt klart mer tid på mina intressen som singel än att leta sex. Är det kanske det du menar?

  • Fri 22 May 2020 11:37
    #8
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 11:22:12 följande:
    Så ja jag vet inte, hade du något råd? Typ sluta dejta honom eller fortsätta dejta honom?
    Det kan bara du avgöra utifrån hur du känner och ingen annan.
  • Anonym (Court­)
    Fri 22 May 2020 11:38
    #9

    Jag tycker du ska träffa en annan sorts kille.
    Han du har träffat nu vill ha en tjej som inte glömmer bort sex i en relation.

  • Anonym (Synd) Trådstartaren
    Fri 22 May 2020 11:42
    #10
    Anonym (Kenneth) skrev 2020-05-22 11:31:31 följande:

    Du vill ha sex med en kille du är attraherad av och den här killen kanske inte får dig att tända på rätt sätt?

    Om man är en sån som glömmer bort att prioritera sex behövs det nog någon som kan ta initiativet till sex och få dig med på tåget.

    Att inte prioritera sex kan ju i värsta fall faktiskt bli problem i övriga delar av förhållandet om partnern därmed inte känner sig sedd, uppskattad, åtrådd, älskad etc.

    Jag tror du måste fundera på det stora hela här. Vad menar du rent konkret med att du kan glömma bort behovet av sex i en relation? Vad innebär det i ett förhållande? Är det något du kan tänka dig att jobba på eller har du bara annan typ av lust?

    Jag känner att sex som singel är ju nedprioriterat av ganska enkla orsaker och naturliga skäl. Jag tillbringar helt klart mer tid på mina intressen som singel än att leta sex. Är det kanske det du menar?


    Jag har väl kanske ett lite komplicerat förhållande till sex, lite hämmad sådär, vågar inte göra det jag känner för och är rädd att killen inte ska gilla min kropp, rädd för att han ska tycka jag är äcklig som inte är helrakad därnere osv.

    Jag vill ju självklart prioritera sex för partnerns skull. Jag går inte runt och blir spontant kåt, blir kåt först vid förspelet och det är väl därför det kanske glöms bort då antar jag. Hamnar lätt i att partnern får ta alla initiativ till sex.

    Sen är jag ju livrädd för att bara känna mig som en kk, att jag bara duger för sex typ. Så ja jag har nog lite komplicerat förhållningssätt till sex.
Svar på tråden Träffat ännu en kille som...