• Anonym (Party)

    Min tjejmiddag vs hans killmiddag

    Min tjejmiddag:

    - handlar och fixar all mat

    - blandar drink i tid

    - dukar upp en timme innan

    - han ansvarar för våra barn men de kommer utstövlande HELA tiden. ?Mammamammamamma?. Väser åt honom att hitta på något med barnen.

    - han sätter sig och spelar på datorn. Återigen kommer barnen utspringandes konstant.

    - ner festen är slut, ett helt berg med disk som jag får diska undan efter att jag nattat ena barnet.

    Hans killmiddag:

    - han handlar men gör ingen lista utan för kompletteringshandla.

    - han missar ingrediensen, jag får åka och handla detta till honom.

    - han fixar maten.

    - köket är ett slagfält

    - 2 min innan ber han mig duka

    - han ber mig plocka fram bra karotter

    - drinken misslyckas för barnen har druckit upp juicen, han har inte meddelat att han skulle använda den eller köpt en till.

    - under festens gång ser jag till att barnen har det bra och vi kör vårt eget mys så han inte ska bli störd alls.

    - mellan familjemys springer jag ned bricka och plockar undan efter dem för att frigöra yta för fetas häng.

    - varvar barnen med att lassa in i diskmaskinen

    - nattar barnen

    - han kommer in och dukar i säng

    - jag torkar av utemöblerna från spill

    Påtalat den stora skillnaden här. Men han verkar inte se det själv.

    Hur ser det ut hos er??

  • Svar på tråden Min tjejmiddag vs hans killmiddag
  • Anonym (???)

    Men du får väl skylla dig själv om du åker och kompletteringshandlar eller dukar för att han ska ha gäster?

    Har man ens tjej/killmiddagar när den andra är hemma med barnen? 

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (???) skrev 2020-05-22 18:40:55 följande:

    Men du får väl skylla dig själv om du åker och kompletteringshandlar eller dukar för att han ska ha gäster?

    Har man ens tjej/killmiddagar när den andra är hemma med barnen? 


    Kunde inte sagt det bättre själv. Curling och offerkofta för situationer som hade kunnat lösas mycket smidigare.
  • Anonym (Cc)

    Ber han dig göra alla de här tjänsterna åt honom eller gör du det självmant?

    Ni får prata om det och bestämma om den andre ska leka "värdinna" och passa upp på den andres middag. Det är väl iofs en trevlig sak att passa upp på den andres middag för att man ska kunna koppla av och umgås med sina vänner, men då måste ju han leverera också när du har din middag. Låtsas att ni hyr in den andre som personal och bestäm i förväg vad du ska förväntas hjälpa till med. Sätt ord på det och skriv ner det så det blir tydligt för båda.

  • Anonym (Cc)

    Ber han dig göra alla de här tjänsterna åt honom eller gör du det självmant?

    Ni får prata om det och bestämma om den andre ska leka "värdinna" och passa upp på den andres middag. Det är väl iofs en trevlig sak att passa upp på den andres middag för att man ska kunna koppla av och umgås med sina vänner, men då måste ju han leverera också när du har din middag. Låtsas att ni hyr in den andre som personal och bestäm i förväg vad du ska förväntas hjälpa till med. Sätt ord på det och skriv ner det så det blir tydligt för båda.

  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2020-05-22 18:48:19 följande:
    Fattar inte heller? Åk iväg med barnen och låt man/kvinna sköta sin middag bäst de vill.
    Håller med
  • Anonym (klimakteriekossa)

    Men här har du väl rätt mycket dig själv att skylla? Sluta hjälp till när han ska organisera sitt och låt hans killkompisar i så fall hjälpa till med det. Hittar ingen av dem till affären på väg till ert?

    Som man curlar får man leva...

    Vi åker oftast iväg med barn så att den andra får ha sin vuxenmíddag ifred, i alla fall under förberedelserna. Bio, utelek eller är hos andra vänner. Så kommer man hem när barnen ändå ska lägga sig och så blir det inte samma cirkus.

  • Anonym (jaha)

    Skyll dig själv, släpp kontrollbehovet och offerkoftan. Plus att detta låter som ett hypotetiskt scenario.

Svar på tråden Min tjejmiddag vs hans killmiddag