• Fri 22 May 2020 22:46
    543 visningar
    6 svar
    6
    543

    Barnprogram pojke ger tjej puss, som present, på födelsedagskalas, snälla hjälp?

    Hej igen allihop, jag söker ytterligare ett barnprogram och hoppas någon här kanske kan hjälpa mig.

    Kortfattat, handlade det om om en kille som gav en tjej en puss på hennes födelsedagsfest. Och då var det hans present till henne.

    Det här var inget riktig barnprogram, utan mer som en långfilm. Barnen var väl 7-11 år gissar jag. Kanske barndokumentären, fast det var inte på svenska..Norska eller danska, nåt utav de, något nordiskt språk, väldigt likt svenska. Det kanske var svenska med nån särskild dialekt.

    En kille träffar en tjej, och blir kär i henne. Minns ej om de blev kompisar eller om han var för blyg, men han försökte komma på en bra födelsedagspresent till hennes födelsedag. På hennes födelsedagsfest, gick han fram till henne och gav henne en puss, på munnen. Alla stannade upp, sen sa han grattis på födelsedagen och väntade på svar. Hon var förvånad, men sen log hon, och de andra gästerna applåderade och festen fortsatte. Vet inte om de blev ihop eller vad de gjorde sen. Men det är allt jag kommer ihåg, så om nån har en aning, säg gärna till. Kan redan nu säga att det inte var "Tsatsiki, Morsan och Polisen".

    Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Barnprogram pojke ger tjej puss, som present, på födelsedagskalas, snälla hjälp?
  • Sat 23 May 2020 09:50
    #1

    Låter som det skulle kunna vara adam och Eva..?

  • Sat 23 May 2020 16:47
    #2

    Nej, det var inte Adam och Eva heller. Tyvärr.

  • Tuppju­ck44
    Sat 23 May 2020 23:03
    #3

    Mimmi?

  • Sun 24 May 2020 01:07
    #4

    Nej, det var inte Mimmi heller. Barnen var äldre, nära eller i tonåren. Och jag har för mig att kalaset, eller åtminstone dansen, ägde rum i en lada eller liknande. ????

  • Sun 24 May 2020 01:19
    #5

    Kan det vara Bert?

  • Sun 24 May 2020 10:31
    #6

    Nej, jag tror inte det var Bert heller. Det var på danska eller norska.

Svar på tråden Barnprogram pojke ger tjej puss, som present, på födelsedagskalas, snälla hjälp?