• Anonym (Coron­a?)
    Fri 22 May 2020 23:01
    291 visningar
    7 svar
    7
    291

    Sjuk

    Oroar mig för att jag blivit sjuk.

    Härom natten vaknade jag av att jag fick kraftigt ont i vänster sida av magen, ryggen, under bröstet typ och neråt. Smärtan kom hastigt och varade en kort stund, max 10 min. Försvann sen och efteråt var det som att den aldrig ens hade existerat. Har haft njurstenssmärta och det var typ likvärdigt den. Det var så jag var beredd att vilja ringa ambulans, men eftersom den försvann lika snabbt så behövdes det inte o jag kunde somna om.

    På kvällen innan jag hade somnat hade jag haft en fruktansvärd huvudvärk och tagit en naproxen för detta. Jag upplevde även att jag kände mig mer tungandad, och har varit det en tid. Är lite lätt nästäppt och tänker att det troligtvis beror på det. Nästäppan kan även bero på allt som blommar ute just nu. (Svårt nu med både coronatider och pollen säsonger)

    Dagen efter kände jag mig trött, hade huvudvärk och var nästäppt. Tog en promenad i skogen men fick avbryta pga att jag blev dålig i magen. Blev illamående och fick diarré. Efter ett toalettbesök var det bra, men jag kände mig fortfarande illamående, trött och hade en diffus huvudvärk. Lite yr till och från. Har nästan ont i ögonen. Somnade och sov bort resten av den dagen.

    Dagen efter vaknade jag med början till ögoninflammation, ont i huvudet, klassiska förkylningssymptom. Ont bakom näsan.

    Har ingen feber och har aldrig haft men känner mig tungandad.

    Kan det vara Corona eller är det något annat konstigt? Märkliga symtom....

  • Svar på tråden Sjuk
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 23 May 2020 06:38
    #1

    Ja det kan vara corona. Håll dig borta från andra människor, kontakta 1177 om du blir sämre.

  • Anonym (Coron­a?) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 07:52
    #2

    Hur har ni andra med Corona mått? Har alla ni som vet att ni haft det fått feber? Måste man ha det?

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 23 May 2020 07:57
    #3

    Man måste inte ha feber för att ha corona.

  • Sat 23 May 2020 08:04
    #4

    Ja, det är ju svårt att säga då covid kan ge mycket olika symtom. Oavsett så är det ju vila, dricka mycket vätska och ta hand om dig själv som gäller och du bör nog hålla dig hemma .
    Akut magont kan ju iofs ha att gör med att du tog Naproxen som kan vara väldigt påfrestande för magen, bra att använda Alvedon eller liknande i första hand.
    Och blir det riktigt jobbigt med andningen så kontakta 1177.

  • Anonym (Coron­a?) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 08:05
    #5

    Okej, tack för snabba svar.

  • Sat 23 May 2020 08:06
    #6
    Anonym (Corona?) skrev 2020-05-23 07:52:59 följande:

    Hur har ni andra med Corona mått? Har alla ni som vet att ni haft det fått feber? Måste man ha det?


    De flesta jag pratat med som haft konstaterad covid har haft feber, men hos vissa ganska låg feber - ca 38 grader - och hosta.
  • Anonym (kansk­e covid)
    Sat 23 May 2020 10:06
    #7
    Anonym (Corona?) skrev 2020-05-23 07:52:59 följande:
    Hur har ni andra med Corona mått? Har alla ni som vet att ni haft det fått feber? Måste man ha det?

    Jag har inte lämnat några prover eller fått någon diagnos. Men jag hade lätt hosta och svårt med syreupptagningen (orkade mest bara ligga ner) i över tre veckor. Inte förrän jag varit sjuk i drygt två veckor kände jag mig lite febrig i ett par dagar, men termometern visade aldrig mer än 37,5.
Svar på tråden Sjuk