• lillalillas

    FET statistik tvådagars?

    Är det någon som vet hur statistiken är angående tvådagars embryo jämfört med blastocyst? Ska göra min andra FET på måndag och då är det en tvådagars. Förra FET fick jag missfall i vecka 5 med blastocyst.

    Finns så mycket att läsa om blastocyster men inte om FET med tvådagars... Någon som lyckats med det i naturlig cykel? Tar inte några hormoner.

  • Svar på tråden FET statistik tvådagars?
  • Svea Ragnarök

    Bäst är väl att prata med din klinik om du är orolig? <3

    Min läkare på Linné kliniken i Uppsala pratade om statistik osv, när man odlar blastocyt och när man gör återföring på 2dagars odlade bubblor.

    Som jag förstod det så om man har en långsam utveckling eller väldigt få ägg gör man återföring/infrysning på dag 2, har man mycket ägg eller snabb utveckling på odlingarna gör man blastocyter och kan bedöma bättre vilka som har större chans att fortsätta utvecklas men att odla blastocyter är ändå en risk eftersom de inte ligger i livmodern där den bästa platsen är.

    Vi fick mycket info eftersom vi inte hinner med vår första IVF innan deras semesterstängning, så i allt detta praktiska planerande fick vi världens häftigaste föreläsning också :)

    Lycka till nu <3

Svar på tråden FET statistik tvådagars?