• Sat 23 May 2020 12:31
    1579 visningar
    7 svar
    7
    1579

    En fråga till er som har kaniner

    Vi har en granne som har kaniner som alltid rymmer över till vår tomt. De gräver gropar i gräset och bajsar små högar överallt. Nu har jag sett att barken på min lilla fläderbuske är avgnagd några centimeter över marken. Blev så ledsen när jag såg detta. Har väntat i tre år på att få tillräckligt många blommor för att kunna göra saft och nu är busken döende. Min fråga till er som har kaniner är om det kan vara grannkaninerna som har gjort detta illdåd?

  • Svar på tråden En fråga till er som har kaniner
  • Sat 23 May 2020 12:38
    #1

    Vi har harar i vår trädgård. Mkt trevliga

  • Sat 23 May 2020 12:47
    #2

    Jaha, jag förstår inte hur ditt svar kan hjälpa mig? Vi har inte harar i vår trädgård vad jag har sett.

  • Sat 23 May 2020 12:55
    #3
    Bärryhosch skrev 2020-05-23 12:47:10 följande:

    Jaha, jag förstår inte hur ditt svar kan hjälpa mig? Vi har inte harar i vår trädgård vad jag har sett.


    Be grannarna hålla kaninerna i inhängnad.

    Man kan annars sätta hönsnät runt busken, sätt pinnar och trä på hönsnät.

    Kaniner äter ju det mesta
  • Sat 23 May 2020 13:41
    #4

    Kan vara kaninerna, men också vilda harar eller andra djur.

  • Magica­l
    Sat 23 May 2020 16:43
    #5
    Bärryhosch skrev 2020-05-23 12:31:10 följande:

    Vi har en granne som har kaniner som alltid rymmer över till vår tomt. De gräver gropar i gräset och bajsar små högar överallt. Nu har jag sett att barken på min lilla fläderbuske är avgnagd några centimeter över marken. Blev så ledsen när jag såg detta. Har väntat i tre år på att få tillräckligt många blommor för att kunna göra saft och nu är busken döende. Min fråga till er som har kaniner är om det kan vara grannkaninerna som har gjort detta illdåd?


    Ja det kan vara kaninerna, eller så är det något annat.
    Jag förstår inte hur din fråga ska hjälpa dig? 
  • Sat 23 May 2020 17:48
    #6
    Magical skrev 2020-05-23 16:43:13 följande:

    Ja det kan vara kaninerna, eller så är det något annat.

    Jag förstår inte hur din fråga ska hjälpa dig? 


    Frågan ger mig förhoppningsvis vettiga svar, alltså svar som ger mig besked om huruvida kaniner gnager på fläderbuskars grenar eller ej. Och beroende på vad dessa svar är, har jag en grund för hur jag ska gå vidare i frågan.
  • Sat 23 May 2020 18:18
    #7

    Visst kan det vara grannens kanin men likaväl en hare. Sätt nät runt det du är rädd om. Vad säger grannen om sina rymmande kaniner?

Svar på tråden En fråga till er som har kaniner