• farman
    Sat 23 May 2020 13:51
    1688 visningar
    58 svar
    -4 +1
    58
    1688

    Fri flyktinginvandring?

    Fri invandring varför inte?
    Vi är ett rikt land så visst kan vi ta in betydligt mer flyktingar än vi har gjort.
    Eller fri flykting invandring.
    Vi säljer ju vapen till länderna som flyktingarna kommer ifrån!
    Dessutom är Sverige glesbefolkat.

  • Svar på tråden Fri flyktinginvandring?
  • Fri 26 Jun 2020 18:30
    #21

    Hur många tvångsavvisas? Hur många får beslut om avslag på asyl och gömmer sig?

  • Fri 26 Jun 2020 19:36
    #22
    +1
    Anonym (Nogger) skrev 2020-06-17 23:05:49 följande:

    Ja heja, heja!!

    Mer flyktingar!!

    Det finns ju hur mycket plats som helst i Sverige, alla åkrar är tomma och uppe i Norrland finns milsvida tomma ytor där vi kan flocka ihop dem.

    Det är tur att det finns krig och elände i andra länder för Sverige klarar sig inte utan invandrare. Det säger våra politiker.

    Det vore bra också om flyktingarna inte behöver lära sig svenska. På så vis så berikas landet med fler språk och våra barn har möjlighet att lära sig arabiska och kan studera Koranen på originalspråk.

    Vi döper om Sverige till Sverigestan när vi ändå håller på vettja!


    Namnbyte kanske kommer. Mer aktuellt är byte av flaggan eftersom den representerar västliga värden.
  • Anonym (Septo­)
    Mon 29 Jun 2020 11:28
    #23
    Xenia skrev 2020-06-26 17:12:15 följande:

    Som sagt, idioti.

    Om du vill att det ska finna barnbidrag, betala för det.

    Om du vill att det ska finnas gratis högskola, betala för det.

    Om du vill att det ska finnas fler poliser, betala för det.

    Om du vill att vi ska ha vägar utan djupa gropar, betala för det.

    Nej, skattebetalarna betalar. Om du tycker något är onödigt får du rösta för det, om det är något parti som tycker likadant.


    Det blir sällan exakt som folk vill eftersom alla partier är stora paket med en massa olika förslag. Men får alltid många saker som man egentligen inte tycker om på köpet. För att verkligen reflektera vad folket vill bör man alltså se vilka som frivilligt finansierar tex barnbidrag, högskolor osv direkt ur egen ficka.

    Den gamla devisen skatt är stöld stämmer faktiskt.

    Bara för att det är på ett visst sätt just nu betyder inte att det är rätt. Se på barnaga och slaveriet till exempel.

    Vill du ha mat så får du ju köpa det själv? Varför ska inte skattebetalarna fixa det åt dig också? Mat är väl ännu viktigare än allt du räknade upp?
  • Mon 29 Jun 2020 11:57
    #24
    Anonym (Septo) skrev 2020-06-29 11:28:37 följande:
    Det blir sällan exakt som folk vill eftersom alla partier är stora paket med en massa olika förslag. Men får alltid många saker som man egentligen inte tycker om på köpet. För att verkligen reflektera vad folket vill bör man alltså se vilka som frivilligt finansierar tex barnbidrag, högskolor osv direkt ur egen ficka.

    Den gamla devisen skatt är stöld stämmer faktiskt.

    Bara för att det är på ett visst sätt just nu betyder inte att det är rätt. Se på barnaga och slaveriet till exempel.

    Vill du ha mat så får du ju köpa det själv? Varför ska inte skattebetalarna fixa det åt dig också? Mat är väl ännu viktigare än allt du räknade upp?
    Barnbidraget infördes för att det föddes för få barn i Sverige. Dvs det är inte bara föräldrarna som har glädje av att det föds barn. Om föräldrarna ska betala skolor och högskolor, då skulle bara de rika få gå i skolan.

    Om de fattiga som behövde bidraget skulle finansiera det själva, hur skulle det gå till? Det faller på sin egen orimlighet.

    Ja, har jag inte pengar till mat får jag försörjningsstöd. Men då får man inte äga något dyrbart, det måste säljas först.

    Jag tycker du har väldigt extrema åsikter, typ "det ska löna sig att vara rik och skyll dig själv om du föddes med fattiga föräldrar". Finns det något parti som delar dem?
  • Mon 29 Jun 2020 12:08
    #25
    +2

    Att sverige är (eller mer var) ett rikt land stämmer beroende på vad du lägger ribban, vi sjunker globalt över tid och det är runt 30-40 länder som ligger högre än oss.

    Det finns ungefär 80 miljoner flyktingar... då pratar vi inte ens om de som kommer komma som ekonomiska migranter.

    Sverige lägger idag rätt stor del av sin bnp på just invandring vilket skulle innebära att vår ekonomi helt skulle tanka.

    De flesta större organ typ UCHR rekommenderar att hjälpa på plats för att du kan hjälpa fler och enklare på plats än att ta dem in i landet, vilket visades rätt rejält vid flyktingkrisen då Sverige fick en jävla kritik pga att de drog in massvis med bistånd för att hjälpa några få.

  • Anonym (Septo­)
    Mon 29 Jun 2020 19:22
    #26
    Xenia skrev 2020-06-29 11:57:46 följande:

    Barnbidraget infördes för att det föddes för få barn i Sverige. Dvs det är inte bara föräldrarna som har glädje av att det föds barn. Om föräldrarna ska betala skolor och högskolor, då skulle bara de rika få gå i skolan.

    Om de fattiga som behövde bidraget skulle finansiera det själva, hur skulle det gå till? Det faller på sin egen orimlighet.

    Ja, har jag inte pengar till mat får jag försörjningsstöd. Men då får man inte äga något dyrbart, det måste säljas först.

    Jag tycker du har väldigt extrema åsikter, typ "det ska löna sig att vara rik och skyll dig själv om du föddes med fattiga föräldrar". Finns det något parti som delar dem?


    Det är sällan jag nu för tiden hör att det föds för få barn, snarare tvärt om.

    Det skulle nog finnas skolor i många olika prisklasser, precis som mat och andra produkter som inte staten har ensamrätt på. Eftersom majoriteten idag röstar för att erbjuda skola till alla så förstår jag inte vad du är rädd för? Om det nu är deras Sanna vilja så kommer dessa givetvis fortsätta avsätta pengar för detta ändamål.

    Det är inte så enkelt som du tror: www.st.nu/artikel/snarigt-att-fa-forsorjningsstod-krangligt-system-stjalper-i-stallet-for-hjalper

    Det är väl bättre att rika människor förökar sig då det ofta är kopplat till goda förmågor/bra gener? I dagsläget är det mest fattiga och trasiga människor som för sina gener vidare vilket är olyckligt och bådar inte gott för framtiden. Det må vara en rättighet att få barn, men inte att andra ska betala pengar för att försörja barnet.

    Finns ju klassiskt liberala partiet tex. Ett litet parti givetvis. Min dröm är att ni sossar eller vad du nu är kan sköta er själva och inte beskatta oss som vill kunna välja att utanför. Öppna upp för fler politiska system kanske i form av fristäder eller liknande. Detta tror jag hade minskat spänningarna och polariseringen i samhället. Vi kommer nog aldrig kunna komma överens tyvärr.
  • Mon 29 Jun 2020 19:41
    #27
    Liberté skrev 2020-06-29 12:08:41 följande:

    Att sverige är (eller mer var) ett rikt land stämmer beroende på vad du lägger ribban, vi sjunker globalt över tid och det är runt 30-40 länder som ligger högre än oss.

    Det finns ungefär 80 miljoner flyktingar... då pratar vi inte ens om de som kommer komma som ekonomiska migranter.

    Sverige lägger idag rätt stor del av sin bnp på just invandring vilket skulle innebära att vår ekonomi helt skulle tanka.

    De flesta större organ typ UCHR rekommenderar att hjälpa på plats för att du kan hjälpa fler och enklare på plats än att ta dem in i landet, vilket visades rätt rejält vid flyktingkrisen då Sverige fick en jävla kritik pga att de drog in massvis med bistånd för att hjälpa några få.


    Hur får du det till 30-40 länder?
  • Anonym (Hejja­!!!)
    Mon 29 Jun 2020 22:29
    #28
    Anonym (Septo) skrev 2020-06-29 19:22:02 följande:
    Det är sällan jag nu för tiden hör att det föds för få barn, snarare tvärt om.

    Det skulle nog finnas skolor i många olika prisklasser, precis som mat och andra produkter som inte staten har ensamrätt på. Eftersom majoriteten idag röstar för att erbjuda skola till alla så förstår jag inte vad du är rädd för? Om det nu är deras Sanna vilja så kommer dessa givetvis fortsätta avsätta pengar för detta ändamål.

    Det är inte så enkelt som du tror: www.st.nu/artikel/snarigt-att-fa-forsorjningsstod-krangligt-system-stjalper-i-stallet-for-hjalper

    Det är väl bättre att rika människor förökar sig då det ofta är kopplat till goda förmågor/bra gener? I dagsläget är det mest fattiga och trasiga människor som för sina gener vidare vilket är olyckligt och bådar inte gott för framtiden. Det må vara en rättighet att få barn, men inte att andra ska betala pengar för att försörja barnet.

    Finns ju klassiskt liberala partiet tex. Ett litet parti givetvis. Min dröm är att ni sossar eller vad du nu är kan sköta er själva och inte beskatta oss som vill kunna välja att utanför. Öppna upp för fler politiska system kanske i form av fristäder eller liknande. Detta tror jag hade minskat spänningarna och polariseringen i samhället. Vi kommer nog aldrig kunna komma överens tyvärr.
    Du skriver hemsk. Gråter
    Fattiga människa är trasiga & rika människan har bra gener. 
    Ingen fin mäniskasyn kan ja höra. Ja tror svenskar har bra människasyn & andra tänker inte lika som du.
    Har du glömt coronasjukdomen? Då kan komma flyktingar till Sverige?
    Rika ska inte skaffa barn med dålig människasyn!!!!
  • spetsh­att
    Mon 29 Jun 2020 22:31
    #29

    Nej. Självklart inte

  • Anonym (Hejja­!!!)
    Mon 29 Jun 2020 22:35
    #30
    -1

    MP är bra tänker på hjälpa alla. 
    Många i Sverige rösta på MP & jag hjälper alltid fast har lite pengar.

    Hejja Sverige är bra & MP är bra!!

Svar på tråden Fri flyktinginvandring?