• VillaVillerkulla

    Hur ofta känner du dig korkad?

    Det är mänskligt att känna sig dum ibland. Om det är människor som är dumma eller smarta som oftast känner sig så vet jag inte. Men hur ofta känner du dig lite dum, trögtänkt eller rent korkad?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta känner du dig korkad?
  • Barbro45

    Varje gång min man försöker förklara någon byggteknisk finess. Kan ju i och för sig bero på mitt bristande intresse.

  • Drottningen1970

    Väldigt sällan. Dagligen upplever jag dock att andra är korkade.

    Min form av korkadhet handlar oftast om att jag inte pallar att vara strategisk nog att låta bli att upplysa andra om att de är korkade.

  • Mascaraklumpar

    Åtminstone flera gånger om dagen. När jag väl säger eller gör något riktigt smart så brukar jag känna att jag hade tur eller att jag plagierat en kombination av andras tankar/idéer.

  • Moder1
    Drottningen1970 skrev 2020-05-23 15:57:25 följande:

    Väldigt sällan. Dagligen upplever jag dock att andra är korkade.

    Min form av korkadhet handlar oftast om att jag inte pallar att vara strategisk nog att låta bli att upplysa andra om att de är korkade.


    Lite så...man vill ju deras bästa:)
  • Nimzay

    Pendlar typ ständigt från att tycka att jag själv är världens sämsta o mest korkade GråterSkäms , till att vara extremfrustrerad över att typ alla andra är så puckat urbota korkadeSkrikandesSkrikandesSkrikandes

    .....och sen håller det typ på så fram o tillbaka hela tidenRynkar på näsanSkrikandes

  • Favvoflickan

    Korkad tror jag aldrig att jag har känt mig i vuxen ålder, däremot blev jag lite halvretad i mina yngre år att jag skulle vara korkad. Men, det har de flesta fått äta upp nu då jag slår dem med hästlängder både akademiskt- och yrkesmässigt.

  • Mrs Green

    Ungefär varje dag när jag jobbar. Jag tycker att alla jag jobbar med är så jäkla smarta, så jag känner mig jättekorkad i jämförelse :) Men det är väldigt roligt att hela tiden få lära mig en massa nytt.

  • Themis

    1. Hormonellt. Ett par dagar i månaden är alla människor i världen fula coh korkade och själv är jag fulast och mest korkad av allihop.

    2. Så fort Word-formateringar och rubrikstrukturer bråkar satan känner jag mig korkad. Det är bokstavligen lättare att ta universitetsexamen än att fixa till en gammal Word-mall.

    3. Spännband till bilen. HATA den jäkla mekanismen, orka komma ihåg hur den ska träs igenom när man kör släp en gång om året....det är lättare att 
    få igenom material rätt i en 20 meter lång packlinje än i den där muppiga konstruktionen.

    4.Nu när man förväntas använda sex olika digitala mötesapplikationer och det finns typ fjorton olika ställen att ställa in ljud på.

    -Hallå? Hallå? Hör ni mig? Jaså på mute...Hallå? Nähä, huvudvolymen var låg...hörlurarna? Här är nån knapp också.. Eh vänta... Hallå?

    Men det hjälper klart att veta att man inte är korkad, enligt gängse utvärderingssätt. Otålig som bara den däremot och lättstressad inför vissa nya saker, det är jag! Framåt och uppåt, sluta krångla nu! Glad


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
Svar på tråden Hur ofta känner du dig korkad?