• Tue 26 May 2020 08:25
    4969 visningar
    312 svar
    312
    4969

    BF Februari 2021

    Hej alla fina!

    Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

    Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

    Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

    Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

  • Svar på tråden BF Februari 2021
  • Tue 26 May 2020 12:44
    #1

    Hej!
    Vad roligt, stort grattis!


    Jag plussade igår! Väldigt oväntat då vi precis för en månad sen slutat skydda oss, så det tog sig verkligen direkt. Har dessutom en dotter som snart är 1,5 år. :)

  • Tue 26 May 2020 14:48
    #2

    Grattis till er.

    Jag plussade igår så det känns fortfarande väldigt overkligt men kan inte vara gladare.

    Bebisen är planerat till februari.

    Jag heter Sandra är 34 och har en son som snart fyller 5 år.

    Ska bli roligt att följas åt här och att kunna diskutera med er.

  • Tue 26 May 2020 16:07
    #3

    Åh, grattis till er båda!

    Ja, det känns riktigt overkligt och känns som att jag hittar på när jag pratar om det och som att mensen ska komma vilken minut som helst.

  • Tue 26 May 2020 20:18
    #4

    Hej och grattis till era plus!

    Jag fick ett efterlängtat plus för ett par dagar sedan och om det går vägen så är BF den 1/2. Jag har två MA sedan tidigare (båda gångerna hade embryot slutat utvecklas i vecka 7 men jag fick veta det först i vecka 12 respektive 13. Nu är jag väldigt orolig att det ska bli MA även denna gång. Men jag hoppas såååå mycket! Tänk vad underbart med en bebis i februari!

    Jag har en fantastisk liten kille som är ett år och 8 månader nu. Han är såklart beviset på att det kan gå vägen. Hoppas, hoppas, hoppas...

  • Wed 27 May 2020 11:21
    #5

    Jag håller tummarna att allt ska gå bra denna gången.

    Vet ni hur mkt folsyra man ska äta under graviditeten? Jag köpte Mitt val gravid och där står det att man ska ta två tabletter om dagen och att den b.la innehåller Folsyra 500 ug. Men ska man inte bara äta 400 ug folsyra?

  • Wed 27 May 2020 12:42
    #6
    WilliamWilliam15 skrev 2020-05-27 11:21:37 följande:

    Jag håller tummarna att allt ska gå bra denna gången.

    Vet ni hur mkt folsyra man ska äta under graviditeten? Jag köpte Mitt val gravid och där står det att man ska ta två tabletter om dagen och att den b.la innehåller Folsyra 500 ug. Men ska man inte bara äta 400 ug folsyra?


    Jag läste på livsmedelsverkets hemsida, och där rekommenderar dom att man ska ta 400ug/dag fram till tolfte graviditetsveckan. :)
  • Wed 27 May 2020 12:58
    #7

    Okej för båda i aco gravid och mitt val gravid står det Folsyra 500 ug. Hittar inte några med 400ug.

    Men tack för att du kollade!!

  • Wed 27 May 2020 16:39
    #8

    Hej alla, och grattis till oss! 

    Jag är 26 år och plussade i söndags efter lång längtan och väntan på att få till det! Förra året blev jag gravid men valde att göra abort i v. 12 (juni 2019) då jag mådde så psykiskt dåligt av graviditeten. Hade otroligt starka katastroftankar, det kändes som att allt skulle gå åt skogen, allt var bara svart. Usch. Två dagar efter aborten mådde jag prima igen - graviditetshormoner är alltså inte att leka med har jag lärt mig! 

    Vi bestämde oss för att börja om, nu mer mentalt redo för vad som väntade. Men tyvärr verkar min kropp ha haft svårt att återhämta sig. Har haft mens varannan vecka sen aborten fram till mars. Det har varit så frustrerande att kroppen inte har samarbetat. Men nu äntligen när den var i balans igen så gick det bra på första försöket. Hurra! Ganska precis ett år efter förra graviditeten. 

    Jag har bf 31/1 eller 1/2 lite beroende på var man kollar. 

    Ser framemot att följas åt och höra era berättelser!

  • Wed 27 May 2020 20:31
    #9
    WilliamWilliam15 skrev 2020-05-27 12:58:21 följande:

    Okej för båda i aco gravid och mitt val gravid står det Folsyra 500 ug. Hittar inte några med 400ug.

    Men tack för att du kollade!!


    Jag äter folsyra från apotekets egna märke (kronans) den har 400 ug. Sen äter jag även järn då jag hade lågt järnvärde förra gången så tänkte att jag börjar i tid nu.
  • Wed 27 May 2020 20:35
    #10
    Linnik skrev 2020-05-27 16:39:53 följande:

    Hej alla, och grattis till oss! 

    Jag är 26 år och plussade i söndags efter lång längtan och väntan på att få till det! Förra året blev jag gravid men valde att göra abort i v. 12 (juni 2019) då jag mådde så psykiskt dåligt av graviditeten. Hade otroligt starka katastroftankar, det kändes som att allt skulle gå åt skogen, allt var bara svart. Usch. Två dagar efter aborten mådde jag prima igen - graviditetshormoner är alltså inte att leka med har jag lärt mig! 

    Vi bestämde oss för att börja om, nu mer mentalt redo för vad som väntade. Men tyvärr verkar min kropp ha haft svårt att återhämta sig. Har haft mens varannan vecka sen aborten fram till mars. Det har varit så frustrerande att kroppen inte har samarbetat. Men nu äntligen när den var i balans igen så gick det bra på första försöket. Hurra! Ganska precis ett år efter förra graviditeten. 

    Jag har bf 31/1 eller 1/2 lite beroende på var man kollar. 

    Ser framemot att följas åt och höra era berättelser!


    Stort grattis!

    Jobbigt med förra graviditeten, men skönt att det blev bättre så snabbt psykiskt efter aborten iaf. :)
Svar på tråden BF Februari 2021