• Thu 4 Jun 2020 13:24
    5953 visningar
    423 svar
    423
    5953

    Bim Juli 2020

    Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

  • Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Thu 4 Jun 2020 14:20
    #1

    Jag får nog haka på här då CB Early var super negativt idag på BIM-3. Nästa BIM blir istället 7-8 juli. Sjätte försöket med första barnet!

  • Thu 4 Jun 2020 16:37
    #2

    Välkommern <3

    Vi är på försök typ 34, också med första.

  • Thu 4 Jun 2020 16:46
    #3
    Asplövet18 skrev 2020-06-04 16:37:08 följande:

    Välkommern <3

    Vi är på försök typ 34, också med första.


    You got all my respect! <3 Jag tycker det är drygt efter fem försök.... :-/ Vet ni någon orsak till att det är svårt för era att bli gravida?
  • Thu 4 Jun 2020 16:54
    #4

    Jag hoppar in här efter att mensen kom idag. Kände mig verkligen gravid. Tror att detta var försök 14. Jag har en fyraåring sedan innan. Då blev jag gravid på första försöket så detta har varit helt annorlunda. BIM 1 juli.

  • Thu 4 Jun 2020 17:07
    #5
    myownworstenemy skrev 2020-06-04 16:54:26 följande:

    Jag hoppar in här efter att mensen kom idag. Kände mig verkligen gravid. Tror att detta var försök 14. Jag har en fyraåring sedan innan. Då blev jag gravid på första försöket så detta har varit helt annorlunda. BIM 1 juli.


    Välkommen! Men vad tradigt att din resa för nr 2 tar lite längre tid än nr 1..
  • Thu 4 Jun 2020 21:17
    #6

    Hänger lite i båda trådarna tänker jag så hoppar in här med. Min cykel är HELT ur balans verkar det som och ingen aning om när bim blir. Runt månadsskiftet plus/minus 10 dagar typ...

    Förra cykeln vart 26 dagar (mensen dök upp äl+8 ) och cykeln dessförinnan 35 dagar (tveksam äl men med 2 olika äl-stegringar). Är på cd 2 idag.

    Har bara haft 2 cykler sedan lilla föddes för 17 mån sedan. Ammar fortfarande frekvent vilket lär vara till min nackdel.

  • Fri 5 Jun 2020 00:51
    #7

    Hoppar in här. BIM runt 10/7, har väldigt varierande längd på cyklerna pga pcos så det kan diffa med ett par dagar. Har ännu inte fått till en ägglossning efter att ha slutat med p-piller. Första barnet, tredje cykeln i jakt på ägglossning.

  • Sun 7 Jun 2020 08:24
    #8

    Hej hej, fick mens igår på BIM-1 så nytt BIM är runt 3-4 juli. Första barnet, nu blir det andra månaden vi försöker.

    Vi har faktiskt varit gravida en gång tidigare ganska längesen ofrivilligt då vi råkade ligga på en röd dag i början av cykeln. Så vi valde då att göra abort... :/ Därför känns det lite ironiskt att det inte fäste när man väl legat i =)

    Min hjärna har tänkt o hoppats så extremt mkt sedan vi beslutade oss för att börja försöka, så ska bara försöka slappna av nu.. hur fan man nu ska kunna göra de.Cool

    Nu blev ju även det potentiella midsommardilemmat en icke-fråga. Kan ta ett glas vin utan att behöva mygla, jippi....

  • Sun 7 Jun 2020 13:24
    #9

    Hoppar också in här. Bim 13/7 tredje försöket för nr1 (iaf för mig) :) vi håller modet uppe. Och fått fler råd av barnmorskan hur det kan funka när man har en lutande livnodertapp. Så denna månad kör vi med alla råd å tips :)

  • Anonym (Hmm)
    Sun 7 Jun 2020 15:35
    #10

    Kanske inte skulle lagt tråden i ?svårt att få barn? utan i ?planerar barn? där de andra BIM-trådarna ligger, då de flesta här bara verkar ha försökt ett par gånger?

Svar på tråden Bim Juli 2020