• Anonym (TS)
    Thu 4 Jun 2020 14:19
    7557 visningar
    39 svar
    39
    7557

    Tror min sambo smittat mig med klamydia

    Hej!

    Jag och min sambo har levt ihop i 3 år. I början när vi träffades hade han klamydia - jag testade mig också men hade inte blivit smittad. Han behandlade sin klamydia och testade sedan friskt. Jag testade mig ytterligare en gång för att vara på säkra sidan - frisk.

    I 1-2 månaders tid har jag känt sveda när jag kissar, och haft en helt sjuk mensvärk när jag haft mens. Det brukar vara grovt men denna gången var det extremt och värre än nånsin.

    Jag har tänkt ?jävlar vilken utdragen men mild urinvägsinfektion, och vad synd att mensvärken blir värre?

    Tills här om dagen. När en kollega berättade om en gammal ?incident? då hon blivit smittad med klamydia och hon sa då ?jag fattade det direkt, han låg runt massor och det sved när jag kissade så jag testade positivt för klamydia?

    Då kommer frågan upp i mitt huvud. Vänta, är det rimligt att ha urinvägsinfektion som inte heller blir värre, såhär länge? Min sambo har även absolut börjat gömma sin telefon på sistone (vilket jag reagerat på men tänkt att han kanske bara är mer aktiv i den med vänner osv vilket jag tycker han borde)

    Så, jag gick och köpte ett hemtest för klamydia och skickade in det. Labbet mottog mitt test idag och det ska analyseras. Jag väntar på svar och svaret kommer senast imorgon men förhoppningsvis redan i eftermiddag.

    Om jag testat positivt så vet jag med all säkerhet att han givetvis varit otrogen mot mig. Jag har inte så mycket som pussat någon annan på kinden. Jag vill inte prata med någon vän eller så om detta innan jag fått svaret men får panik av att vara tyst om det. Så tänkte att alla ni kan få veta så länge! Ni kanske har tips på hur fan jag tacklar ett eventuellt positivt svar för klamydian? Han är en manipulativ och väldigt charmig person, och kommer högst troligt aldrig erkänna vad han gjort. Så det kan jag inte räkna med.

    Så, om det är positivt, funderar jag på att kontakta hans bästa vän (som är mycket mer ärlig än vad min kille är generellt) och 1. Berätta, och 2. Fråga vad han vet. Är det en dålig idé? Som sagt, jag kommer aldrig få ?veta? av min kille. Utan det kommer bli att lita 100% på testet och smittan.

    Eller ska jag bara glida hem, säga att jag vet vad han gjort och säga att han har ett dygn på sig att flytta?

    Det kan ju såklart visa att jag INTE har klamydia och då är ju dessa planer onödiga... men ibland kan man helt enkelt inte hålla sig kolugn och bara vänta utan att råka tänka. OM. Liksom.

  • Svar på tråden Tror min sambo smittat mig med klamydia
  • Anonym (Tessa­)
    Thu 4 Jun 2020 16:05
    #11

    Jag hade sagt vad jag vet, bett honom packa en väska (sovit hos en kompis) och sagt att imorgon kl 18 kommer jag hem och då ska du vara borta.

  • Anonym (Svar)
    Thu 4 Jun 2020 16:09
    #12

    Ts, har svaret kommit?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 4 Jun 2020 16:30
    #13
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-04 16:00:31 följande:

    Självklart är det ok om han sticker på egen hand! Med lite vett i skallen borde han försöka ta sig därifrån så fort som möjligt. Risken finns att han gnäller om att det är svårt att hitta lägenhet. Han kanske kan sova på soffans hos tjejen han låg med... Nåja.

    Men det är din lägenhet alltså, som du hade innan ni flyttade ihop? Isf är det inga problem att få ut honom på tre månaders uppsägning, skicka sms/mail så har du bevis på att du meddelat honom.


    Ja eller hur, han lär ju inte vilja bo med mig heller om jag ska hata honom.. haha! Ja precis.
    Anonym (Tessa) skrev 2020-06-04 16:05:54 följande:

    Jag hade sagt vad jag vet, bett honom packa en väska (sovit hos en kompis) och sagt att imorgon kl 18 kommer jag hem och då ska du vara borta.


    Ja! Det känner jag med för att göra isåfall!! Kommer nog testa det och hoppas att han inte säger emot liksom.
    Anonym (Svar) skrev 2020-06-04 16:09:37 följande:

    Ts, har svaret kommit?


    Inte än. Jag blir galen, kan knappt fokusera på något annat. Uppdaterar på hemsidan med min kod hela tiden haha.... kundtjänsten sa att det förhoppningsvis finns svar runt kl 17.00 om det skulle hinna komma idag. Så ska kolla igen då...
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 4 Jun 2020 16:55
    #14
    Anonym (TS) skrev 2020-06-04 16:30:45 följande:
    Ja eller hur, han lär ju inte vilja bo med mig heller om jag ska hata honom.. haha! Ja precis.
    Anonym (Tessa) skrev 2020-06-04 16:05:54 följande:

    Jag hade sagt vad jag vet, bett honom packa en väska (sovit hos en kompis) och sagt att imorgon kl 18 kommer jag hem och då ska du vara borta.


    Ja! Det känner jag med för att göra isåfall!! Kommer nog testa det och hoppas att han inte säger emot liksom.Inte än. Jag blir galen, kan knappt fokusera på något annat. Uppdaterar på hemsidan med min kod hela tiden haha.... kundtjänsten sa att det förhoppningsvis finns svar runt kl 17.00 om det skulle hinna komma idag. Så ska kolla igen då...
    Fem minuter kvar ;) Hoppas du får svar ikväll, jag förstår att väntan är jobbig.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 4 Jun 2020 17:06
    #15

    inget svar än. FAN!

  • Thu 4 Jun 2020 18:00
    #16

    Antar du inte fått svar?

  • Thu 4 Jun 2020 18:23
    #17
    -1 +1

    Jag blir lite chockad över vilka paragrafryttare som gömmer sig här på Familjeliv! Brott mot hyreslagen och polisanmälan för förtal, är det verkligen ts prio att bekymra sig över om nu hennes kille varit otrogen? Hur gör ni själva, är ni rättshaverister som polisanmäler till höger och vänster så fort ni har chansen?

    Om min kille var otrogen skulle min tveksamhet om jag ska kasta ut honom eller ej inte avgöras av just den frågan, och min kille skulle nog inte ha mage att komma dragandes med hyreslagen om jag sparkade ut honom... och gjorde han det skulle jag göra något ännu mer olagligt det kan jag lova!

  • Thu 4 Jun 2020 19:21
    #18
    -1

    Hoppas att det var negativt! Om det inte var det så har du all rätt att kicka ut honom genast! Tror knappast att han åberopar någon lagstiftning... han kan iaf sova borta i natt och flytta ut i helgen.

    Stå på dig!!

  • Anonym (Malin­)
    Thu 4 Jun 2020 19:42
    #19

    Följer

  • Thu 4 Jun 2020 21:26
    #20
    +1
    Anonym (TS) skrev 2020-06-04 17:06:26 följande:

    inget svar än. FAN!


    håll ut, imorgon fm om du inte fått återkoppling kan du kanske ringa dit o fråga
Svar på tråden Tror min sambo smittat mig med klamydia