• Anonym (TS)
    Thu 4 Jun 2020 14:19
    7566 visningar
    39 svar
    39
    7566

    Tror min sambo smittat mig med klamydia

    Hej!

    Jag och min sambo har levt ihop i 3 år. I början när vi träffades hade han klamydia - jag testade mig också men hade inte blivit smittad. Han behandlade sin klamydia och testade sedan friskt. Jag testade mig ytterligare en gång för att vara på säkra sidan - frisk.

    I 1-2 månaders tid har jag känt sveda när jag kissar, och haft en helt sjuk mensvärk när jag haft mens. Det brukar vara grovt men denna gången var det extremt och värre än nånsin.

    Jag har tänkt ?jävlar vilken utdragen men mild urinvägsinfektion, och vad synd att mensvärken blir värre?

    Tills här om dagen. När en kollega berättade om en gammal ?incident? då hon blivit smittad med klamydia och hon sa då ?jag fattade det direkt, han låg runt massor och det sved när jag kissade så jag testade positivt för klamydia?

    Då kommer frågan upp i mitt huvud. Vänta, är det rimligt att ha urinvägsinfektion som inte heller blir värre, såhär länge? Min sambo har även absolut börjat gömma sin telefon på sistone (vilket jag reagerat på men tänkt att han kanske bara är mer aktiv i den med vänner osv vilket jag tycker han borde)

    Så, jag gick och köpte ett hemtest för klamydia och skickade in det. Labbet mottog mitt test idag och det ska analyseras. Jag väntar på svar och svaret kommer senast imorgon men förhoppningsvis redan i eftermiddag.

    Om jag testat positivt så vet jag med all säkerhet att han givetvis varit otrogen mot mig. Jag har inte så mycket som pussat någon annan på kinden. Jag vill inte prata med någon vän eller så om detta innan jag fått svaret men får panik av att vara tyst om det. Så tänkte att alla ni kan få veta så länge! Ni kanske har tips på hur fan jag tacklar ett eventuellt positivt svar för klamydian? Han är en manipulativ och väldigt charmig person, och kommer högst troligt aldrig erkänna vad han gjort. Så det kan jag inte räkna med.

    Så, om det är positivt, funderar jag på att kontakta hans bästa vän (som är mycket mer ärlig än vad min kille är generellt) och 1. Berätta, och 2. Fråga vad han vet. Är det en dålig idé? Som sagt, jag kommer aldrig få ?veta? av min kille. Utan det kommer bli att lita 100% på testet och smittan.

    Eller ska jag bara glida hem, säga att jag vet vad han gjort och säga att han har ett dygn på sig att flytta?

    Det kan ju såklart visa att jag INTE har klamydia och då är ju dessa planer onödiga... men ibland kan man helt enkelt inte hålla sig kolugn och bara vänta utan att råka tänka. OM. Liksom.

  • Svar på tråden Tror min sambo smittat mig med klamydia
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 5 Jun 2020 07:05
    #21
    -1

    Godmorgon allihopa! Idag kommer svaret. Lovar att uppdatera er mer eller mindre direkt. Säkert direkt, skönt o skriva av sig.


    Silverjenny skrev 2020-06-04 18:23:18 följande:

    Jag blir lite chockad över vilka paragrafryttare som gömmer sig här på Familjeliv! Brott mot hyreslagen och polisanmälan för förtal, är det verkligen ts prio att bekymra sig över om nu hennes kille varit otrogen? Hur gör ni själva, är ni rättshaverister som polisanmäler till höger och vänster så fort ni har chansen?

    Om min kille var otrogen skulle min tveksamhet om jag ska kasta ut honom eller ej inte avgöras av just den frågan, och min kille skulle nog inte ha mage att komma dragandes med hyreslagen om jag sparkade ut honom... och gjorde han det skulle jag göra något ännu mer olagligt det kan jag lova!


    Ailin skrev 2020-06-04 19:21:47 följande:

    Hoppas att det var negativt! Om det inte var det så har du all rätt att kicka ut honom genast! Tror knappast att han åberopar någon lagstiftning... han kan iaf sova borta i natt och flytta ut i helgen.

    Stå på dig!!


    Jag blev också förvånad... alltså fine, om det visar sig att han varit otrogen och uppenbarligen hållit det hemligt, är han svinig! Men man måste nästan ha en störning för att tycka sig ha rätt till uppsägningstid enligt normalt avtal hej o hå efter otrohet och lögner.... jag tror inte han skulle anse sig ha massa rättigheter alltså. Och det tycker inte heller jag att han skulle ha!
  • Anonym (Blåme­sen)
    Fri 5 Jun 2020 08:17
    #22
    +1

    Är väl smittskyddslagen för klamydia och anmälningsplikt?

    De får isåfall smittspåra genom sambon...

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 5 Jun 2020 08:32
    #23
    Anonym (Blåmesen) skrev 2020-06-05 08:17:58 följande:

    Är väl smittskyddslagen för klamydia och anmälningsplikt?

    De får isåfall smittspåra genom sambon...


    Självklart! Men känslomässigt tänker du noll helt enkelt?

    Man undrar ju över vissa svar här om folk ens varit i närheten av att ha en relation eller varit kär i någon.
  • Anonym (Brev fran smitts­tyrels­en)
    Fri 5 Jun 2020 08:51
    #24
    -1

    Om du blivit smittad och vet att han inte kommer att erkanna kan du dra en rovare och pasta att "du rakade oppna posten som visade sig vara ett brev fran smittstyrelsen till honom"... och se hans reaktion pa det.
    Svart att spontant fejka nar man blir overrumplad av en fraga man inte ar beredd pa och inte heller har ett standardsvar pa. Standardsvaret pa "Har du varit otrogen?" ar ju automatiskt "Nej", oavsett om de varit otrogna eller ej, men att snabbt ljuga ihop ett trovardigt svar pa varfor man fatt brev fran smittstyrelsen tar nog ett par sekunder extra och det ar under dessa sekunder du far chansen att avgora om du ska tro honom eller ej.
    Tank om det var gammal smitta som pa nagot satt inte syntes pa era gamla test och som nu blommat upp, och han ar oskyldig? (Vet inte om det ar mojligt, men for att forsoka hitta en forklaring). Men eftersom han smusslar med telefonen sa ar han nog inte sa oskyldig, sa nar du fatt hans reaktion pa "brevet fran smittstyrelsen" sa ska du GENAST (innan han hinner radera saker) be om att fa titta i hans telefon. DEN reaktionen du far av honom da avslojar allt.

    Och ar du smittad och han bonar och ber att ni ska "forsoka igen" sa var HARD och krav att han i vilket fall som helst (oavsett om det ar slut for alltid eller om ni ska "forsoka igen) MASTE flytta ut ogonblickligen!!!

  • Anonym (Anony­m)
    Fri 5 Jun 2020 09:03
    #25
    Anonym (Brev fran smittstyrelsen) skrev 2020-06-05 08:51:04 följande:

    Om du blivit smittad och vet att han inte kommer att erkanna kan du dra en rovare och pasta att "du rakade oppna posten som visade sig vara ett brev fran smittstyrelsen till honom"... och se hans reaktion pa det.
    Svart att spontant fejka nar man blir overrumplad av en fraga man inte ar beredd pa och inte heller har ett standardsvar pa. Standardsvaret pa "Har du varit otrogen?" ar ju automatiskt "Nej", oavsett om de varit otrogna eller ej, men att snabbt ljuga ihop ett trovardigt svar pa varfor man fatt brev fran smittstyrelsen tar nog ett par sekunder extra och det ar under dessa sekunder du far chansen att avgora om du ska tro honom eller ej.
    Tank om det var gammal smitta som pa nagot satt inte syntes pa era gamla test och som nu blommat upp, och han ar oskyldig? (Vet inte om det ar mojligt, men for att forsoka hitta en forklaring). Men eftersom han smusslar med telefonen sa ar han nog inte sa oskyldig, sa nar du fatt hans reaktion pa "brevet fran smittstyrelsen" sa ska du GENAST (innan han hinner radera saker) be om att fa titta i hans telefon. DEN reaktionen du far av honom da avslojar allt.

    Och ar du smittad och han bonar och ber att ni ska "forsoka igen" sa var HARD och krav att han i vilket fall som helst (oavsett om det ar slut for alltid eller om ni ska "forsoka igen) MASTE flytta ut ogonblickligen!!!


    Det är otroligt onödigt att hitta på ett brev från Smittstyrelsen. För det första är det inte de som skickar ut ifall man misstänks ha blivit smittad, för det andra är det olagligt att öppna andras post och för det tredje är ts 100 % säker eftersom hon inte varit med någon annan. För det fjärde är det barnsligt att hålla på att ljuga och för det femte kommer det att ta bort fokus på ämnet, att han varit otrogen (om testet är positivt).

    TS behöver inte ens fråga, det är fakta att sambon varit otrogen i så fall så det är bara att ställa honom mot väggen och skälla ut efter noter. Det är inte möjligt att ha klamydia latent om man redan blivit frisk från det en gång mha behandling, vilket som jag förstod redan var klart för länge sen. Skulle ts sambo då ha blivit smittad igen efter det så är det max några månader men vanligast bara ett par veckor innan man får symptom.

    TS har inte rätt att slänga ut sin sambo, han har tre månader på sig att hitta ny bostad, men det krävs att hon ger honom en skriftlig uppsägning också. Jag såg flera tidigare som skulle tvinga ut honom och tycker det är konstigt om han vägrar, men en person har rätt att vara i sitt eget hem och har den då ingen annanstans att gå så är det så. Var skulle han annars ta vägen? TS kan inte tvinga honom att bo på gatan när han är boende i lägenheten. Han behöver bara komma tillbaka med polis och begära tillträde i så fall, även om ts skulle byta lås t ex. Man kan hoppas att han självmant går med på att flytta tidigare, att han håller sig undan så mycket som möjligt men han har tyvärr rätt att vara i lägenheten lika mycket som ts.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 5 Jun 2020 09:08
    #26
    -1
    Anonym (Brev fran smittstyrelsen) skrev 2020-06-05 08:51:04 följande:

    Om du blivit smittad och vet att han inte kommer att erkanna kan du dra en rovare och pasta att "du rakade oppna posten som visade sig vara ett brev fran smittstyrelsen till honom"... och se hans reaktion pa det.

    Svart att spontant fejka nar man blir overrumplad av en fraga man inte ar beredd pa och inte heller har ett standardsvar pa. Standardsvaret pa "Har du varit otrogen?" ar ju automatiskt "Nej", oavsett om de varit otrogna eller ej, men att snabbt ljuga ihop ett trovardigt svar pa varfor man fatt brev fran smittstyrelsen tar nog ett par sekunder extra och det ar under dessa sekunder du far chansen att avgora om du ska tro honom eller ej.

    Tank om det var gammal smitta som pa nagot satt inte syntes pa era gamla test och som nu blommat upp, och han ar oskyldig? (Vet inte om det ar mojligt, men for att forsoka hitta en forklaring). Men eftersom han smusslar med telefonen sa ar han nog inte sa oskyldig, sa nar du fatt hans reaktion pa "brevet fran smittstyrelsen" sa ska du GENAST (innan han hinner radera saker) be om att fa titta i hans telefon. DEN reaktionen du far av honom da avslojar allt.

    Och ar du smittad och han bonar och ber att ni ska "forsoka igen" sa var HARD och krav att han i vilket fall som helst (oavsett om det ar slut for alltid eller om ni ska "forsoka igen) MASTE flytta ut ogonblickligen!!!


    JA! Så kan jag ju göra!! Vet du vad som står i de breven? Har aldrig fått ett.. men jag har googlat och iallafall kommit fram till att när någon har fått klamydia behöver den uppge alla den legat med senaste året. (Inte 3 år då alltså, vilket är tiden vi varit tillsammans) och om det står något om det i brevet skulle det ju vara lysande.... typ -en person har uppgett att ni haft sexuellt umgänge senaste 12 månaderna och du är skyldig att testa dig-

    Eller något sånt, hade ju varit skitbra! Han har ju dock fått såna där förut så han vet väl vad som står, så jag kan inte ljuga ihop att det står något om det, om det inte gör det.

    Men oavsett vilket, så är ditt förslag skitbra och jag kommer försöka med det om det blir aktuellt. Typ

    - du har en chans att ha en ärlig konversation nu. Varför har du fått ett brev från smittskyddsinstitutet där det står att någon uppgett att den haft sex med dig under senaste 12 månaderna, och att du är skyldig att testa dig för klamydia?

    Sen ser jag vad han gör eller säger. Och jag sparar mitt lilla ess i rockärmen ett tag, att jag själv är smittad (om jag nu är det dvs)

    Vad gäller telefonen har han extrem dille i alla sammanhang att alltid organisera, rensa och strukturera i mappar och raderar ibland viktiga jobbmejl till och med för han har nån grej för att radera allt. Så där tror jag tyvärr inte jag får lycka.
  • Anonym (Blåme­sen)
    Fri 5 Jun 2020 09:32
    #27

    Är väl smittskyddslagen för klamydia och anmälningsplikt?

    De får isåfall smittspåra genom sambon...


    Anonym (TS) skrev 2020-06-05 08:32:27 följande:

    Självklart! Men känslomässigt tänker du noll helt enkelt?

    Man undrar ju över vissa svar här om folk ens varit i närheten av att ha en relation eller varit kär i någon.


    Nej såklart. Hon ska inte dra in sambon i detta......

    Är det positivt tar nog relationen slut ändå. Jag hade inte stannat med någon som vänstrar oavsett klamydia.

    Men alla har ju sin väg att gå
  • Fri 5 Jun 2020 09:42
    #28
    Anonym (TS) skrev 2020-06-05 09:08:29 följande:
    Kan du inte logga in och se provsvaret? Så att du slipper vänta på snigelposten...
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 5 Jun 2020 10:07
    #29

    Hallå allihopa!!! Svaret kommit och det visar sig att jag INTE har klamydia! Planerna förgäves och ångesten borta. Det är förhoppningsvis alltså bara en jävligt seg uvi!? Tack för era tips o råd, ingen mer spänning än såhär blev det att bjuda på

  • Anonym (Anony­m)
    Fri 5 Jun 2020 10:17
    #30
    Anonym (TS) skrev 2020-06-05 10:07:19 följande:

    Hallå allihopa!!! Svaret kommit och det visar sig att jag INTE har klamydia! Planerna förgäves och ångesten borta. Det är förhoppningsvis alltså bara en jävligt seg uvi!? Tack för era tips o råd, ingen mer spänning än såhär blev det att bjuda på


    Det måste ju vara jätteskönt för dig att ha fått resultatet nu :) Men kontakta sjukvården ändå, det låter som om du kan behöva hjälp med din uvi.
  • Anonym (Malin­)
    Fri 5 Jun 2020 10:38
    #31
    Anonym (TS) skrev 2020-06-05 10:07:19 följande:
    Hallå allihopa!!! Svaret kommit och det visar sig att jag INTE har klamydia! Planerna förgäves och ångesten borta. Det är förhoppningsvis alltså bara en jävligt seg uvi!? Tack för era tips o råd, ingen mer spänning än såhär blev det att bjuda på
    Så bra, skönt! Men snopet för alla här som såg fram emot drama och att kunna spy galla över ännu ett mansäckel...
  • Anonym (Hålle­r med)
    Fri 5 Jun 2020 10:44
    #32
    +1
    Anonym (Malin) skrev 2020-06-05 10:38:59 följande:

    Så bra, skönt! Men snopet för alla här som såg fram emot drama och att kunna spy galla över ännu ett mansäckel...


    Haha, eller hur!! Däremot kan jag nog tycka att TS ändå borde separera då det bevisligen inte finns någon tillit, hade min partner fått uvi och gjort planer med främlingar på nätet att kasta ut mig för att det nog måste vara så att jag smittat honom med klamydia så hade inte jag velat fortsätta den relationen
  • Anonym (C)
    Fri 5 Jun 2020 10:46
    #33
    Anonym (Malin) skrev 2020-06-05 10:38:59 följande:

    Så bra, skönt! Men snopet för alla här som såg fram emot drama och att kunna spy galla över ännu ett mansäckel...


    Exakt! Nog väldigt många kvinnor som sitter med långa näsor nu och snopet får radera sina förskrivna texter om vilket äckel killen är.
  • Fri 5 Jun 2020 10:46
    #33

    ja, tråkigt för oss i tråden på jakt efter lite action men glad för din skull :)

  • Anonym (njut)
    Fri 5 Jun 2020 10:48
    #34

    hoppas du kan knulla bort ångesten från senaste dagarna med en ordentlig omgång, i alla hål. skål! Skål

  • Anonym (vad vill du?)
    Fri 5 Jun 2020 11:04
    #35
    Anonym (TS) skrev 2020-06-05 10:07:19 följande:

    Hallå allihopa!!! Svaret kommit och det visar sig att jag INTE har klamydia! Planerna förgäves och ångesten borta. Det är förhoppningsvis alltså bara en jävligt seg uvi!? Tack för era tips o råd, ingen mer spänning än såhär blev det att bjuda på


    Härligt! Vad skönt! Jag tycker ändå att du bör fundera över er relation med tanke på din reaktion och att du tycker han är manipulativ - det låter ärligt talat inte som ett hälsosamt förhållande.
  • Anonym (James­)
    Fri 5 Jun 2020 11:05
    #36
    Anonym (TS) skrev 2020-06-05 10:07:19 följande:

    Hallå allihopa!!! Svaret kommit och det visar sig att jag INTE har klamydia! Planerna förgäves och ångesten borta. Det är förhoppningsvis alltså bara en jävligt seg uvi!? Tack för era tips o råd, ingen mer spänning än såhär blev det att bjuda på


    Fast du har fortfarande kvar problemet med att han troligen är/tänker vara otrogen...
  • Fri 5 Jun 2020 11:30
    #37
    Anonym (TS) skrev 2020-06-05 10:07:19 följande:
    Hallå allihopa!!! Svaret kommit och det visar sig att jag INTE har klamydia! Planerna förgäves och ångesten borta. Det är förhoppningsvis alltså bara en jävligt seg uvi!? Tack för era tips o råd, ingen mer spänning än såhär blev det att bjuda på
    men ändå skönt för dig ts. Dock tycker jag diu kan ifrågasätta varför han är så hemlig med telefonen oavsett. 
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 5 Jun 2020 11:32
    #38

    Hahahaha ja, vet att ni ville va action! Jaja, spänning blev det i vart fall!

    Och ni som skriver att jag ska se över relationen ändå och så, alltså ja absolut visst är relationen inte 100% perfekt. Har jag misstänkt otrohet innan? Nej. Som ni har sett i min text. Finns det saker som kan bli bättre? Absolut. Finns det brister i alla relationer? Absolut. Hade jag planer på att lämna honom utan en otrohet? Icke!

    Här ska liggas! Och javisst är det för honom jobbigt att ha en partner som inte hundra procent litar på honom. Varit ängslig i två dagar. Men idag ska han få se på glada miner! Haha...

  • Anonym (Appel­)
    Fri 5 Jun 2020 16:13
    #39

    Hej TS

    Har du kollat upp symptomen på mykoplasma? Som jag förstått det är de väldigt lika symptom på klamydia

Svar på tråden Tror min sambo smittat mig med klamydia