• Sun 7 Jun 2020 12:38
    1957 visningar
    87 svar
    87
    1957

    BF februari 2021 (stannar på FL)

    Hej! :)

    Såg att det fanns en grupp för BF februari 2021, men där man ville övergå till FB. Har inte FB och det känns lite mer anonymt här, därför valde jag att starta denna tråd, så välkomna att joina.

    Plussade imorse med Clearblue. Enligt Preglife är bf 10 februari 2020. Har en son på 10 månader sedan tidigare och kände ganska fort att vi ville ha en till ganska tätt. Hoppas att det går vägen! :)

    Någon som vill följas åt och dela tankar och funderingar? :)

  • Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)
  • Sun 7 Jun 2020 14:42
    #1

    Hej! 

    Jag följer gärna med här :) 

    Fick reda på att vi ska bli föräldrar i fredags. Vi är 27 och 30, detta är första gången vi plussat efter att ha försökt sedan Juli förra året.

    Vi är idag i v 5+4.

  • Sun 7 Jun 2020 14:50
    #2

    Åh, vad roligt! Grattis! :)

    Jag är i vecka 4+4.

    Känner du av några symptom?

  • Sun 7 Jun 2020 15:21
    #3

    Hej!

    Jag är gärna med här. Jag är 27 och min sambo 28. Jag slutade med ppiller förra sommaren och fick ett tidigt missfall i v 5 i februari, sedan en ofostrig graviditet som slutade v 10 och nu har vi precis plussat igen, några dagar innan bim. Hoppas så att bebis vill stanna kvar denna gången. :)

  • Sun 7 Jun 2020 17:27
    #4

    Jag känner inga alls symtom faktiskt! Mår bra :)

    Har ni några än sålänge?

  • Sun 7 Jun 2020 17:40
    #5

    Hej,

    Jag följer också gärna med här! Känns mer anonymt. :)

    Gick precis i v. 6 idag, min första graviditet, är så spännande. Jag är 26 och min sambo 30. : D

    Jag har haft molvärk till och från, men har fått bruna flytningar nu så vågar inte hoppas allt för mycket.

  • Sun 7 Jun 2020 17:54
    #6
    +1
    torstensson9 skrev 2020-06-07 17:40:35 följande:

    Hej,

    Jag följer också gärna med här! Känns mer anonymt. :)

    Gick precis i v. 6 idag, min första graviditet, är så spännande. Jag är 26 och min sambo 30. : D

    Jag har haft molvärk till och från, men har fått bruna flytningar nu så vågar inte hoppas allt för mycket.


    Jag fick en jätte liten blödning igår och haft väldigt lite bruna flytningar också. Men det är tydligen vanligt så tar det inte som ett tecken på något dåligt :)
  • Sun 7 Jun 2020 18:06
    #7

    Ja jag hoppas också på att det inte är något dåligt :) ibland finns det nackdelar att läsa trådar men super kul men denna tråd!

  • Sun 7 Jun 2020 18:57
    #8

    Hej! Hoppar också in. Är i v5+5. Både jag och sambon är 25 och detta är vårt första barn. Jag har ganska mycket "mensvärk" men enligt barnmorska ska det vara normalt sålänge det är på båda sidor, vilket det är. Någon annan som känner av samma?

  • Mon 8 Jun 2020 11:34
    #9

    Hej!

    Jag är gärna med här, plussade i fredags, första barnet. Bf 9/2.

    Jag har också som mensvärk, gick hela förra veckan och bara väntade på blödningen! Har läst mig till att det är ganska vanligt i början..

    Hur mår ni andra, nån som blivit illamående?

  • Mon 8 Jun 2020 23:08
    #10

    Hej!

    Kul att det finns ett gäng som vill vara med. :)

    Jag fick också missfall min första graviditet, i vecka 10. Sen fick jag en mens och sen plussade jag igen och idag är min son 10 månader. :) kroppen är fantastisk!

    Har även en kompis som är gravid och hon har haft blödningar men det har inte varit någon fara alls.

    Hoppas allt går bra!

    Jag trodde jag skulle få mens förra veckan, hade känningar av det både i kropp och knopp. Men den kom ju aldrig! Mår illa till och från under dagarna, men det är inte så farligt. Är dock fruktansvärt trött och har tyvärr humörsvängningar. Grinar lite av inga eller obetydliga anledningar! Det var samma förra graviditeten men det släppte efter några veckor. Hoppas på samma även nu!

Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)