• Sun 7 Jun 2020 12:38
    1956 visningar
    87 svar
    87
    1956

    BF februari 2021 (stannar på FL)

    Hej! :)

    Såg att det fanns en grupp för BF februari 2021, men där man ville övergå till FB. Har inte FB och det känns lite mer anonymt här, därför valde jag att starta denna tråd, så välkomna att joina.

    Plussade imorse med Clearblue. Enligt Preglife är bf 10 februari 2020. Har en son på 10 månader sedan tidigare och kände ganska fort att vi ville ha en till ganska tätt. Hoppas att det går vägen! :)

    Någon som vill följas åt och dela tankar och funderingar? :)

  • Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)
  • Sat 13 Jun 2020 20:26
    #11

    Hur går det för er alla? :) 

    Någon annan som också börjar få en liten mini bula på magen? :D

    Jag är nu i v. 6+3, känner mig så oootroligt trött!

  • Sat 13 Jun 2020 21:41
    #12

    Brösten ömmar, oerhört trött och molvärk som kommer och går. Annars mår jag bra, men är ju bara i v 4+5 :). Har bokat ett privat ul 9e juli, pga av mina tidigare två missfall så vill vi se tidigt att bebis mår bra.

  • Sat 13 Jun 2020 22:03
    #13
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-13 21:41:05 följande:

    Brösten ömmar, oerhört trött och molvärk som kommer och går. Annars mår jag bra, men är ju bara i v 4+5 :). Har bokat ett privat ul 9e juli, pga av mina tidigare två missfall så vill vi se tidigt att bebis mår bra.


    Måste man boka privat för att få det? Jag berättade om någon enstaka liten blödning för barnsmorskan när jag bokade tid för inskrivning och fick tid till tidigt ultraljud nästa vecka (kommer vara v 7+1) även om jag inte är alls orolig :) Det känns som att allt går som det ska därinne faktiskt!
  • Sat 13 Jun 2020 22:21
    #14
    mea08 skrev 2020-06-13 22:03:18 följande:

    Måste man boka privat för att få det? Jag berättade om någon enstaka liten blödning för barnsmorskan när jag bokade tid för inskrivning och fick tid till tidigt ultraljud nästa vecka (kommer vara v 7+1) även om jag inte är alls orolig :) Det känns som att allt går som det ska därinne faktiskt!


    Ingen aning faktiskt! Jag har försökt googla runt men sett att man i så fall får boka privat om allt verkar "ok" och man inte blöder. Men kanske ska kolla med barnmorskan också ifall man kan få det via de, så slipper man betala :) vi har inte skrivit in oss än, tänkte vänta några veckor
  • Mon 15 Jun 2020 20:02
    #15

    Jag är också väldigt trött till och från, och humöret pendlar ordentligt emellanåt. Lite illamående, men annars bra. :) är i vecka 5+5. Känns som att det kommer gå väldigt långsamt.

    Har ni berättat för någon än?

  • Mon 15 Jun 2020 21:41
    #16
    carol0819 skrev 2020-06-15 20:02:47 följande:

    Jag är också väldigt trött till och från, och humöret pendlar ordentligt emellanåt. Lite illamående, men annars bra. :) är i vecka 5+5. Känns som att det kommer gå väldigt långsamt.

    Har ni berättat för någon än?


    Vi har inte berättat för någon, tänkte vänta till v 12 i alla fall :) Ni då? Sitter och håller er spänt? :D

    Någon annan som fått halsbränna? Trodde jag började bli sjuk men det har kommit och gått under en vecka nu, värre på kvällarna. Läste att de flesta får de senare men vissa kan redan ha det från v 7... guess i'm the lucky one x)
  • Tue 16 Jun 2020 09:50
    #17

    Hej!

    Hoppar in här!

    Plussade i söndags och har BF 14 februari om det är rätt räknat, andra barnet. Min dotter blir ett år 30 juli så det blir tätt. Var inte planerat, vi hade tänkt börja försöka i augusti när jag börjar jobba igen, nu får jag berätta för jobbet direkt när jag kommer tillbaka att jag är gravid igen, minst sagt nervös för det ???? någon annan som är i samma sits där?

    Har inga direkt symtom ännu, förra gången var jag skitdålig typ V6-9 hoppas jag slipper det igen. Annars hade jag en relativit okomplicerad graviditet. Även om detta var oväntat så är vi glada och spända över detta ???? Jag blir 25 i aug och sambon 27.

  • Tue 16 Jun 2020 10:23
    #18

    Hej alla! 

    Vilken fin grupp, bra initiativ carol0819 :)

    Jag är osäker på min exakta vecka eftersom jag blev gravid efter ett missfall och inte en vanlig mens. (Jag blödde ganska länge så det är svårt att säga när mensen började). Men jag borde vara i ca vecka 5+2. Därmed beräknad till 14 februari :) 

  • Anonym (smara­gden)
    Tue 16 Jun 2020 10:39
    #19

    Hej! Vill också vara med. Glad

    Plussade för 3 dagar sedan och är i v.5. Beräknat 19 feb. Första barnet! Det känns väl inte direkt som att det är på riktigt än.

    Jag har berättat för mina närmsta vänner och även dom jag kommer fira med på midsommar, för vi orkar inte hålla på med dåliga ursäkter till varför jag inte dricker. Tungan ute Vi väntar lite med att berätta för föräldrar eftersom det är så nytt. 

    Grattis alla!! Hur mår ni? 
    Jag mådde värre dagarna innan BIM än jag gör nu. Var så otroligt varm och trött då. Nu är jag visserligen lite trött då och då men knappt så det märks. Har känt ett svaaaagt, svagt illamående vissa dagar och ibland har jag rygg-och molvärk. 

  • Tue 16 Jun 2020 10:57
    #20

    Plussade 20 maj med 4 barnet, är i v 6+6 och beräknad precis i början av februari, är fruktansvärt trött och täppt i näsan och G A S I G :D

Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)