• Sun 7 Jun 2020 12:38
    1963 visningar
    87 svar
    87
    1963

    BF februari 2021 (stannar på FL)

    Hej! :)

    Såg att det fanns en grupp för BF februari 2021, men där man ville övergå till FB. Har inte FB och det känns lite mer anonymt här, därför valde jag att starta denna tråd, så välkomna att joina.

    Plussade imorse med Clearblue. Enligt Preglife är bf 10 februari 2020. Har en son på 10 månader sedan tidigare och kände ganska fort att vi ville ha en till ganska tätt. Hoppas att det går vägen! :)

    Någon som vill följas åt och dela tankar och funderingar? :)

  • Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)
  • Tue 16 Jun 2020 20:27
    #21

    Vi, eller jag, har berättat för min mamma och hennes man och en nära vän. Men i övrigt ska vi vänta till vecka 12 passerat. :)

    Mariajosefinlovisa, jag är mammaledig nu men jag vet att min chef typ räknar med att jag inte kommer tillbaka när jag sagt att jag ska börja jobba igen. Jag var jättenervös över att bara säga att jag ville vara ledig längre än jag hade sagt från början, men det gick bra.

    Men vad fan, jobbet är inte allt, men din familj är! Om det är nån gång man ska vara borta från jobbet är det för att man är hemma med sina barn. Det är livets gång! :) fattar inte jobbet det, är det dom det är fel på.

    Grattis alla! Kul att ni hittat hit. :)

  • Tue 16 Jun 2020 20:34
    #22

    Jag har inte heller Facebook. Skrev i andra gruppen men kopierar mitt inlägg här.

    Jahap vecka 7+0 och inlagd för första gången igår på sjukhus pga (numera diagnostiserad) hyperemesis. Yeej..... Var så uttorkad att ketonerna i urinen var skyhöga, urinen var typ blodorange i färgen. 4 liter dropp och näring pumpade dom in i mig på ett dygn! Men fick ett vul idag där jag fick se det lilla tickande hjärtat, läkaren konstaterade v 7+0 och bf 2/10 :D nu gäller det bara att kämpa kämpa kämpa... Det blev en rejäl nollställning, och helt sjukt att efter veckor av kräkande och totalt avig mot ALL mat kunna både känna sug och hunger, knappt illamående och få behålla det jag pillade i mig Oo Men det kan i värsta fall bara dröja ett par dagar tills jag är tillbaks igen, redan börjat kräka.... BLÄH. Det lär bli fler vändor till gynavdelningen, personalen gav mig en liten vink och sa att "du vet var vi finns, och vi finns här dygnet runt för dig!". Underbar personal <3

  • Tue 16 Jun 2020 20:58
    #23

    Åh nej, vad jobbigt!! Vad är ens hyperemesis?? Hur mår du nu?

    Skönt att du iallafall fick se den lille. :)

  • Tue 16 Jun 2020 21:14
    #24
    carol0819 skrev 2020-06-16 20:58:36 följande:

    Åh nej, vad jobbigt!! Vad är ens hyperemesis?? Hur mår du nu?

    Skönt att du iallafall fick se den lille. :)


    Extremt graviditetsillamående, nästan lättare att googla... Får antiemetika mot det, alltså medicin som man ger till att lindra cancerpatienters illamående vid strålningsbehandlingar. För att ge en hint vilken nivå illamåendet är på ;) Just nu kämpar jag lite igen.. dricker vatten o tvingas äta nånting litet så ofta jag kan trots att jag mår illa och inte har nån som helst lust. Man glömmer lite grann tankar på "bebis" då man är så fokuserad på allt annat, men att se dom där suddiga vita små pixlarna på skärmen gjorde det lite mer verkligt <3
  • Thu 18 Jun 2020 12:50
    #25

    Hej! Är också gärna med på ett hörn. Plussade i måndags. Tror jag skall vara i v 4+6 idag.

    Jag och min sambo har försökt i nästan prick ett år! Haft en tidigare graviditet som avbröts 2015 (v.6) pga oönskad graviditet. Är en av få som blir gravid fast kopparspiral.

    Efter utdrag av spiral nr 2 i juni förra året, fastande en vinge av spiralen i myometriet och fick göra en hysteroskopi för att ta bort den. Efter ett par månader tyckte jag att något inte stämde eftersom + på äl-stickan var 5-6 dagar innan mens. Snackade med herr gynekolog och tester togs som visade liten till ingen ägglossning och blev insatt på progesteron preparatet Crinone. En gel som du krämar i kissemurren dagen efter + på äl.

    Man ser rätt roligt ut när man ligger på golvet i badrummet och för in krämen, lite som en upp och ner vänd sköldpadda!

    Crinone skjuter upp mensen i 15 dagar och andra dagen efter avslutad kurs kommer mense, eller inte.

    Första omgången kom mensen så fick jag göra om samma procedur igen.. nya äl test typ varannan dag. 2 månader gick och ingen äl :(. ((Och för er som har köpt älstickor på apoteket, vet att de är sjukt dyra! Men då vill jag bara plugga för apotea, som har 2 stycken (14 st i ett paket) kostar samma som 1 exakt likadant paket på apoteket! Helt sjukt! ))

    I maj fick jag äntligen + på äl-stickan och igång med Crinone igen!

    Men jag tänkte att jag antgligen slulle få min mens igen så jag hörde av mig till regionens ivf-klinik och kom med i ett forskningsprojekt... de ville att jag skulle ta lite blodprover 2 dagar efter mens...

    ...men ingen mens kom efter Crinone.. fredag slutade jag med Crinone och lördagen kom, och gick, samma med söndag. På måndagen efter jobbet cyklade jag hem, tänkt HELA dagen på TÄNK OM! Kissade på gravstickan... och BAM! + på stickan! Tjooohoooo!!!

    Nästa dag gjorde jag två ytterligare test och samma där + på båda! Skitlycklig!

    Men är det inte typiskt? Jag skulle PRECIS börja med IVF och forskning och annat, och så blir jag gravid på egen hand?! Vad är oddsen!

    Iallafall, BF beräknat till 210219. Yaay

    (FÖRLÅT FÖR LÅNGA SVARET)

  • Sat 20 Jun 2020 08:00
    #26
    CatJohansen skrev 2020-06-18 12:50:07 följande:

    Hej! Är också gärna med på ett hörn. Plussade i måndags. Tror jag skall vara i v 4+6 idag.

    Jag och min sambo har försökt i nästan prick ett år! Haft en tidigare graviditet som avbröts 2015 (v.6) pga oönskad graviditet. Är en av få som blir gravid fast kopparspiral.

    Efter utdrag av spiral nr 2 i juni förra året, fastande en vinge av spiralen i myometriet och fick göra en hysteroskopi för att ta bort den. Efter ett par månader tyckte jag att något inte stämde eftersom + på äl-stickan var 5-6 dagar innan mens. Snackade med herr gynekolog och tester togs som visade liten till ingen ägglossning och blev insatt på progesteron preparatet Crinone. En gel som du krämar i kissemurren dagen efter + på äl.

    Man ser rätt roligt ut när man ligger på golvet i badrummet och för in krämen, lite som en upp och ner vänd sköldpadda!

    Crinone skjuter upp mensen i 15 dagar och andra dagen efter avslutad kurs kommer mense, eller inte.

    Första omgången kom mensen så fick jag göra om samma procedur igen.. nya äl test typ varannan dag. 2 månader gick och ingen äl :(. ((Och för er som har köpt älstickor på apoteket, vet att de är sjukt dyra! Men då vill jag bara plugga för apotea, som har 2 stycken (14 st i ett paket) kostar samma som 1 exakt likadant paket på apoteket! Helt sjukt! ))

    I maj fick jag äntligen + på äl-stickan och igång med Crinone igen!

    Men jag tänkte att jag antgligen slulle få min mens igen så jag hörde av mig till regionens ivf-klinik och kom med i ett forskningsprojekt... de ville att jag skulle ta lite blodprover 2 dagar efter mens...

    ...men ingen mens kom efter Crinone.. fredag slutade jag med Crinone och lördagen kom, och gick, samma med söndag. På måndagen efter jobbet cyklade jag hem, tänkt HELA dagen på TÄNK OM! Kissade på gravstickan... och BAM! + på stickan! Tjooohoooo!!!

    Nästa dag gjorde jag två ytterligare test och samma där + på båda! Skitlycklig!

    Men är det inte typiskt? Jag skulle PRECIS börja med IVF och forskning och annat, och så blir jag gravid på egen hand?! Vad är oddsen!

    Iallafall, BF beräknat till 210219. Yaay

    (FÖRLÅT FÖR LÅNGA SVARET)


    Men VILKEN historia, med ett lyckligt slut :)! Håller tummarna för att allt går bra nu <3
  • Sat 20 Jun 2020 12:54
    #27

    Halloj

    Joinar här eftersom jag behöver vara helt anonym (jobbar som bvc sjuksköterska och vill inte att man råkar gå med i en grupp Facebook. Även om den är dold, och någon av "mina mammor" är med)

    Är på 4+3 idag men hade sen ägglossning på dag 18 eller 19 så tror egentligen mer på 4+0 ungefär

    Bf just nu 24/2

    Mår helt okej, var helt säker på att jag inte var gravid denna månaden

    Känner kanske lite humörsvängningar och har huvudvärk pga jag försöker helt sluta med min Cola zero (dålig vana dricker 1,5 liter om dagen ca) nu inte druckit men än max 1 glas sedan plus, jobbigt men det ska gå

    Är precis 32 år och har en son på 2,5 år

  • Anonym (Anony­m (Lilla­n))
    Sat 20 Jun 2020 15:12
    #28

    Jag plussade för ett tag sen och är nu i 6+0. BF 13/2. Är det normalt att illamående kommer och går? Mådde så dåligt i onsdags (första dagen jag mådde illa) , lite i torsdags, lite igår och idag nästan ingenting.

    Tacksam för svar!

  • Sat 20 Jun 2020 16:30
    #29
    Anonym (Anonym (Lillan)) skrev 2020-06-20 15:12:45 följande:

    Jag plussade för ett tag sen och är nu i 6+0. BF 13/2. Är det normalt att illamående kommer och går? Mådde så dåligt i onsdags (första dagen jag mådde illa) , lite i torsdags, lite igår och idag nästan ingenting.

    Tacksam för svar!


    Japp det är helt normalt
  • Sun 21 Jun 2020 11:38
    #30

    Hej! Rolig grupp.

    Jag har ett barn sedan innan som är lite över 2 år. Sedan honom har jag haft 2 missfall. Började blöda vid denna graviditet så misstänkte ett tredje missfall. Bokade in ett tidigt ultraljud för att få bekräftat att det var missfall, men lyckligtvis såg man ett tickande hjärta. Enligt ul är jag i 6+6 idag, men enligt senaste mens bör jag vara 7+5. Oavsett känns det fantastiskt roligt och ser fram emot denna graviditet.

    Förra gången var jag inte illamående, medan jag nu har varit illamående i snart två veckor.

Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)