• Sun 7 Jun 2020 12:38
    1955 visningar
    87 svar
    87
    1955

    BF februari 2021 (stannar på FL)

    Hej! :)

    Såg att det fanns en grupp för BF februari 2021, men där man ville övergå till FB. Har inte FB och det känns lite mer anonymt här, därför valde jag att starta denna tråd, så välkomna att joina.

    Plussade imorse med Clearblue. Enligt Preglife är bf 10 februari 2020. Har en son på 10 månader sedan tidigare och kände ganska fort att vi ville ha en till ganska tätt. Hoppas att det går vägen! :)

    Någon som vill följas åt och dela tankar och funderingar? :)

  • Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)
  • Tue 23 Jun 2020 23:04
    #31

    Hej hej!

    Vi har också plussat och har beräknad bf 14/2 ????

    Använde ägglossningstest då jag kände att min ägglossning inte kom "när den skulle" enl appar. Vi lyckades på första försöket och har tid om en vecka hos barnmorska.

    Mår väldigt bra om man bortser från tröttheten och ibland lätt illamående på kvällen. Känner även emellanåt av molvärk. I början hade jag en del bruna flytningar men det var vanligt sa BM. Sedan några dagar tillbaka har det slutat men ersatts med lätt illamående på kvällen. Brukar ta en knäckemacka innan jag ska sova så hjälper det lite iaf ????

  • Tue 23 Jun 2020 23:04
    #32

    Hej hej!

    Vi har också plussat och har beräknad bf 14/2 ????

    Använde ägglossningstest då jag kände att min ägglossning inte kom "när den skulle" enl appar. Vi lyckades på första försöket och har tid om en vecka hos barnmorska.

    Mår väldigt bra om man bortser från tröttheten och ibland lätt illamående på kvällen. Känner även emellanåt av molvärk. I början hade jag en del bruna flytningar men det var vanligt sa BM. Sedan några dagar tillbaka har det slutat men ersatts med lätt illamående på kvällen. Brukar ta en knäckemacka innan jag ska sova så hjälper det lite iaf ????

  • Tue 23 Jun 2020 23:04
    #33

    Hej hej!

    Vi har också plussat och har beräknad bf 14/2 ????

    Använde ägglossningstest då jag kände att min ägglossning inte kom "när den skulle" enl appar. Vi lyckades på första försöket och har tid om en vecka hos barnmorska.

    Mår väldigt bra om man bortser från tröttheten och ibland lätt illamående på kvällen. Känner även emellanåt av molvärk. I början hade jag en del bruna flytningar men det var vanligt sa BM. Sedan några dagar tillbaka har det slutat men ersatts med lätt illamående på kvällen. Brukar ta en knäckemacka innan jag ska sova så hjälper det lite iaf ????

  • Wed 24 Jun 2020 09:06
    #34
    123fjäril skrev 2020-06-20 12:54:27 följande:

    Halloj

    Joinar här eftersom jag behöver vara helt anonym (jobbar som bvc sjuksköterska och vill inte att man råkar gå med i en grupp Facebook. Även om den är dold, och någon av "mina mammor" är med)

    Är på 4+3 idag men hade sen ägglossning på dag 18 eller 19 så tror egentligen mer på 4+0 ungefär

    Bf just nu 24/2

    Mår helt okej, var helt säker på att jag inte var gravid denna månaden

    Känner kanske lite humörsvängningar och har huvudvärk pga jag försöker helt sluta med min Cola zero (dålig vana dricker 1,5 liter om dagen ca) nu inte druckit men än max 1 glas sedan plus, jobbigt men det ska gå

    Är precis 32 år och har en son på 2,5 år


    Hej!

    Grattis till plus! Jag har BF 9/2 och en son på 2,5 år.

    Har funderat mycket på detta med matintag och vad man väljer att inta och inte inta.

    Du skriver att du vill sluta med Cola Zero, har du kunskap om att det är dåligt för fostret eller är det mest att det känns fel när du är gravid?

    Som sagt, funderar på detta mycket nu då jag lätt hamnar i att jag dömer mig själv väldigt hårt när jag är gravid. Just Cola Zero är dock något som jag har tillåtit mig själv att dricka då och då.

    Svamligt inlägg detta :) Var mest nyfiken - Är Cola Zero såpass dåligt så det helt ska uteslutas?
  • Wed 24 Jun 2020 09:36
    #35
    Försökermedivf skrev 2020-06-24 09:06:13 följande:

    Hej!

    Grattis till plus! Jag har BF 9/2 och en son på 2,5 år.

    Har funderat mycket på detta med matintag och vad man väljer att inta och inte inta.

    Du skriver att du vill sluta med Cola Zero, har du kunskap om att det är dåligt för fostret eller är det mest att det känns fel när du är gravid?

    Som sagt, funderar på detta mycket nu då jag lätt hamnar i att jag dömer mig själv väldigt hårt när jag är gravid. Just Cola Zero är dock något som jag har tillåtit mig själv att dricka då och då.

    Svamligt inlägg detta :) Var mest nyfiken - Är Cola Zero såpass dåligt så det helt ska uteslutas?


    Hej :)

    Jag har valt att utesluta det pga att det innehåller koffein vilket man bör dricka lite mindre av när man är gravid.

    Jag har tidigare druckit 1,5 till 2 liter Cola zero om dagen och har svårt att hålla mig till bara ett glas så valde att sluta helt istället men det är avslut inte fel att unna sig ett glas ibland om man vill
  • Tue 30 Jun 2020 00:41
    #36

    Hej! Här hänger jag gärna också! Är i vecka 5, men känns redan som att all vaken tid kretsar kring tankar om graviditeten samtidigt som allt känns overkligt

  • Tue 30 Jun 2020 10:00
    #37
    123fjäril skrev 2020-06-24 09:36:42 följande:

    Hej :)

    Jag har valt att utesluta det pga att det innehåller koffein vilket man bör dricka lite mindre av när man är gravid.

    Jag har tidigare druckit 1,5 till 2 liter Cola zero om dagen och har svårt att hålla mig till bara ett glas så valde att sluta helt istället men det är avslut inte fel att unna sig ett glas ibland om man vill


    Oj, har inte sett att du svarat. Blir inte klok på den här sidan ibland..

    Jag förstår, ja då är det ju bäst att avstå helt :)
  • Tue 30 Jun 2020 23:42
    #38

    Hoppar in i denna tråden, plussade för några veckor sen så är i v.9 nu.

    Bf den 4/2. Första barnet ????

  • Wed 1 Jul 2020 00:03
    #39
    emmy87 skrev 2020-06-30 23:42:05 följande:

    Hoppar in i denna tråden, plussade för några veckor sen så är i v.9 nu.

    Bf den 4/2. Första barnet ????


    Jag har också bf 4/2 med första barnet ????
  • Wed 1 Jul 2020 00:03
    #40
    emmy87 skrev 2020-06-30 23:42:05 följande:

    Hoppar in i denna tråden, plussade för några veckor sen så är i v.9 nu.

    Bf den 4/2. Första barnet ????


    Jag har också bf 4/2 med första barnet ????
Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)