• Sun 7 Jun 2020 12:38
    1989 visningar
    87 svar
    87
    1989

    BF februari 2021 (stannar på FL)

    Hej! :)

    Såg att det fanns en grupp för BF februari 2021, men där man ville övergå till FB. Har inte FB och det känns lite mer anonymt här, därför valde jag att starta denna tråd, så välkomna att joina.

    Plussade imorse med Clearblue. Enligt Preglife är bf 10 februari 2020. Har en son på 10 månader sedan tidigare och kände ganska fort att vi ville ha en till ganska tätt. Hoppas att det går vägen! :)

    Någon som vill följas åt och dela tankar och funderingar? :)

  • Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)
  • Wed 1 Jul 2020 08:48
    #41
    Flickaellerpojke skrev 2020-07-01 00:03:52 följande:

    Jag har också bf 4/2 med första barnet ????


    Vad roligt :) enligt min app har jag den 4/2 enligt min bm i början men hon räknar antagligen med att jag har en 28 dagars cykel :)
  • Wed 1 Jul 2020 15:49
    #42

    Har njutit av att vara helt symptom fri denna graviditet men nu kom allt med buller och bång i slutet på v 5 (5+4) är så trött och sliten, mår illa om jag inte äter regelbundet men framförallt är jag helt slut. Dessutom är mannen sjuk med feber så han gör inte många knop hemma så får sköta allt själv och ingen chans till avlastning... Längtar så till 23/2 men ja det blir ju ingen dans på rosor då heller... Låt mig sova

  • Wed 1 Jul 2020 16:30
    #43
    123fjäril skrev 2020-07-01 15:49:30 följande:

    Har njutit av att vara helt symptom fri denna graviditet men nu kom allt med buller och bång i slutet på v 5 (5+4) är så trött och sliten, mår illa om jag inte äter regelbundet men framförallt är jag helt slut. Dessutom är mannen sjuk med feber så han gör inte många knop hemma så får sköta allt själv och ingen chans till avlastning... Längtar så till 23/2 men ja det blir ju ingen dans på rosor då heller... Låt mig sova


    Ja tröttheten är förlamande! Jag är i 8+0 idag, minns inte när jag började känna mig piggare med sonen men var nog inte än på länge.

    Corona är (hemskt nog) min räddning denna graviditeten. Jag jobbar hemma och kan därmed sova hela lunchen och hinner sova en stund innan hämtning på förskolan.

    Hoppas din man piggar på sig snart!
  • Thu 2 Jul 2020 08:14
    #44

    Hoppar också in här!

    BF den 23/2, har inskrivning om två veckor och ett ultraljud bokat om 2,5 vecka. Hade en missed abortion förra året i januari där graviditeten slutade i vecka 6 och missfallet kom i vecka 8. Just nu är jag i vecka 7 (6+1) så det känns nervöst och jag vill bara att veckorna ska gå snabbt! Dock känns denna graviditeten helt annorlunda med ordentligt ömma bröst, förlamande trötthet och lätt molvärk i livmodern så vi håller tummarna, försöker fokusera på det positiva och tar en dag i taget!

  • Fri 3 Jul 2020 01:32
    #45
    emmy87 skrev 2020-07-01 08:48:13 följande:

    Vad roligt :) enligt min app har jag den 4/2 enligt min bm i början men hon räknar antagligen med att jag har en 28 dagars cykel :)


    Gar haft oregelbunden mens så varierat väldigt mellan blödningarna. Jag ska på ultraljud om ca 1,5 veckor så då får jag se hur långt jag gått.
  • Fri 3 Jul 2020 01:32
    #46
    emmy87 skrev 2020-07-01 08:48:13 följande:

    Vad roligt :) enligt min app har jag den 4/2 enligt min bm i början men hon räknar antagligen med att jag har en 28 dagars cykel :)


    Gar haft oregelbunden mens så varierat väldigt mellan blödningarna. Jag ska på ultraljud om ca 1,5 veckor så då får jag se hur långt jag gått.
  • Wed 26 Aug 2020 13:06
    #47

    Är det fortfarande liv i den här tråden? :)

    Jag har BF 20 Feb (är i v14+4 idag) och pratar gärna med andra som är ungefär lika långt gångna. 

    Kort om mig: Första barnet, försökt bli gravida i 3 år. Påbörjade IVF för 1,5 år sedan, under tiden har vi fått 2 missfall men nu på 5e IVF-försöket verkar det äntligen ha gått vägen :)

    Har mått ganska bra so far, illamående och svårt med maten mellan v9-13 ungefär samt extremt trött. Gjort KUB i v13 som visade en pigg bebis och fick lägsta möjliga sannolikhet på kromosomavvikelser. Så glädjande!

    Dock kan jag inte sluta oroa mig över missfall... Idag vaknade jag och kände mig inte ALLS gravid. Ingen 'träningsvärk' på sidorna av magen/ljumskarna längre, och tycker brösten känns mindre svullna. Min mage började synas redan i v13 och den putar fortfarande, men det behöver ju inte betyda något. 

    Är det någon annan som känner sig helt ogravid just nu?

  • Wed 26 Aug 2020 13:34
    #48
    LillaFågelSvart skrev 2020-08-26 13:06:06 följande:

    Är det fortfarande liv i den här tråden? :)

    Jag har BF 20 Feb (är i v14+4 idag) och pratar gärna med andra som är ungefär lika långt gångna. 

    Kort om mig: Första barnet, försökt bli gravida i 3 år. Påbörjade IVF för 1,5 år sedan, under tiden har vi fått 2 missfall men nu på 5e IVF-försöket verkar det äntligen ha gått vägen :)

    Har mått ganska bra so far, illamående och svårt med maten mellan v9-13 ungefär samt extremt trött. Gjort KUB i v13 som visade en pigg bebis och fick lägsta möjliga sannolikhet på kromosomavvikelser. Så glädjande!

    Dock kan jag inte sluta oroa mig över missfall... Idag vaknade jag och kände mig inte ALLS gravid. Ingen 'träningsvärk' på sidorna av magen/ljumskarna längre, och tycker brösten känns mindre svullna. Min mage började synas redan i v13 och den putar fortfarande, men det behöver ju inte betyda något. 

    Är det någon annan som känner sig helt ogravid just nu?


    Har BF 7e februari och känner mig som dig ganska ogravid.. känner ibland av bebis i magen lite diffust men annars känner jag mig inte gravid typ. Har en doppler som jag brukar lyssna på bebis med ibland då jag vill bli påmind om att det faktiskt är någon därinne:)
  • Wed 26 Aug 2020 14:32
    #49
    LillaFågelSvart skrev 2020-08-26 13:06:06 följande:

    Är det fortfarande liv i den här tråden? :)

    Jag har BF 20 Feb (är i v14+4 idag) och pratar gärna med andra som är ungefär lika långt gångna. 

    Kort om mig: Första barnet, försökt bli gravida i 3 år. Påbörjade IVF för 1,5 år sedan, under tiden har vi fått 2 missfall men nu på 5e IVF-försöket verkar det äntligen ha gått vägen :)

    Har mått ganska bra so far, illamående och svårt med maten mellan v9-13 ungefär samt extremt trött. Gjort KUB i v13 som visade en pigg bebis och fick lägsta möjliga sannolikhet på kromosomavvikelser. Så glädjande!

    Dock kan jag inte sluta oroa mig över missfall... Idag vaknade jag och kände mig inte ALLS gravid. Ingen 'träningsvärk' på sidorna av magen/ljumskarna längre, och tycker brösten känns mindre svullna. Min mage började synas redan i v13 och den putar fortfarande, men det behöver ju inte betyda något. 

    Är det någon annan som känner sig helt ogravid just nu?


    Så tacksam att du skrev detta haha. Jag är gravid i v 15+4 och känner mig noll gravid efter att tidigare ha mått så dåligt. Mitt illamående, värken i magen och ont i brösten försvann för en vecka sedan precis som för dig. Jag har också gjort IVF och är gravid med första barnet. Det är nog ingen fara för nån av oss. :) När har du RUL?
  • Wed 26 Aug 2020 17:17
    #50
    lillalillas skrev 2020-08-26 14:32:28 följande:

    Så tacksam att du skrev detta haha. Jag är gravid i v 15+4 och känner mig noll gravid efter att tidigare ha mått så dåligt. Mitt illamående, värken i magen och ont i brösten försvann för en vecka sedan precis som för dig. Jag har också gjort IVF och är gravid med första barnet. Det är nog ingen fara för nån av oss. :) När har du RUL?


    Skönt att det inte bara är jag som nojar mig! Jag försöker intala mig själv att det inte är någon fara men har SÅ svårt att släppa taget och bara njuta.

    RUL är långt iväg, 29 september. Suck! När har du?

    Är det din/er första IVF?
Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)