• Sun 7 Jun 2020 12:38
    1961 visningar
    87 svar
    87
    1961

    BF februari 2021 (stannar på FL)

    Hej! :)

    Såg att det fanns en grupp för BF februari 2021, men där man ville övergå till FB. Har inte FB och det känns lite mer anonymt här, därför valde jag att starta denna tråd, så välkomna att joina.

    Plussade imorse med Clearblue. Enligt Preglife är bf 10 februari 2020. Har en son på 10 månader sedan tidigare och kände ganska fort att vi ville ha en till ganska tätt. Hoppas att det går vägen! :)

    Någon som vill följas åt och dela tankar och funderingar? :)

  • Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)
  • Fri 4 Sep 2020 07:58
    #61
    LillaFågelSvart skrev 2020-09-03 09:30:30 följande:

    Tack! Ja ska bli roligt att följas :)

    Det är första för oss. Känns både läskigt och förväntansfullt. De tre första månaderna vågade vi inte tro på det eftersom vi har fått flera missfall tidigare. Så är egentligen först nu vi har börjat landa i att det faktiskt kommer en bebis. Har liksom jagat det där plusset i 3 år och nu ba 'jaha, så det kommer en bebis? Som ska bo HÄR? MED OSS?!'. Haha, så konstigt.

    När har du fått tid för RUL?


    Ja men gud läste er historia! Vilken resa! Kommer kännas ännu mer overkligt när ni väl tar hem bebisen från BB, haha.

    5 oktober har jag tid, när har ni? har du någon känsla om kön? ska ni ta reda?
  • Mon 7 Sep 2020 11:56
    #62
    gulledig skrev 2020-09-04 07:58:49 följande:
    Ja men gud läste er historia! Vilken resa! Kommer kännas ännu mer overkligt när ni väl tar hem bebisen från BB, haha.

    5 oktober har jag tid, när har ni? har du någon känsla om kön? ska ni ta reda?
    Vi har den 29 sep. Är ju sååå långt iväg. Har svårt med min oro & ångest men tack och lov har jag en lyhörd barnmorska, så hon låter mig nu komma in 1 gång i veckan och lyssna på hjärtljuden :)

    Vi vill definitivt veta kön! Mest för att det ska bli verkligt att det är en liten person där inne. Har väl någon liten känsla av att det är en pojke... Ska ni ta reda på det? Har du någon känsla för vad det blir? Kanske lättare att jämföra när man har ett barn sen tidigare :)
  • Tue 8 Sep 2020 11:00
    #63

    Jag ska göra RUL imorgon, 18+3. Vi har redan vetat könet i några veckor eftersom vi gjorde NIPT. Det blir en pojke

    Har hittills enbart berättat för två gemensamma vänner till min man och mig. Och min makes föräldrar och hans syster. Jag har ingen familj att berätta för.

    Jag hittills dolt min bula på magen väl så ingen annan har sett att jag är gravid. Men det börjar nu bli svårt att dölja, så nu efter RUL tänkte jag att jag ska börja ha lite mer tajta kläder på mig så det faktiskt syns att det är en gravidmage och inte bara en tjockismage

    Igår var dessutom första gången jag inte kunde knäppa mina jeans utan att det gjorde ont på magen. Innan har jag bara behövt knäppa upp dem lite när jag suttit en längre stund. Så för tillfället blir det tights ett tag tills jag har lyckats hitta några vettiga gravidjeans.

  • Tue 8 Sep 2020 13:17
    #64
    LillaFågelSvart skrev 2020-09-07 11:56:13 följande:

    Vi har den 29 sep. Är ju sååå långt iväg. Har svårt med min oro & ångest men tack och lov har jag en lyhörd barnmorska, så hon låter mig nu komma in 1 gång i veckan och lyssna på hjärtljuden :)

    Vi vill definitivt veta kön! Mest för att det ska bli verkligt att det är en liten person där inne. Har väl någon liten känsla av att det är en pojke... Ska ni ta reda på det? Har du någon känsla för vad det blir? Kanske lättare att jämföra när man har ett barn sen tidigare :)


    Men gud vad skönt med en barnmorska som lyssnar och verkligen förstår oron!

    Vad roligt! Mycket enklare att planera med namn och kläder osv när man vet vad som kommer.

    Är övertygad om att det är en flicka. Var dock övertygad om att det var en pojke förra gången och skrek ?VAA? på ultraljudet när hon berättade att det var en flicka, haha. Så

    min magkänsla är kanske inte riktigt att lita på.

    Har ni planerat namn och så?
  • Wed 9 Sep 2020 14:47
    #65

    Hej jag tänkte att jag hoppar in här :)

    Mitt är beräknat till den 14 Februari,

    Vi har rutinultraljud på måndag o vi ska kolla könet :)

    Jag har ingen känsla alls av vad det in var för kön?, någon annan som också snart har rutin ultraljudet?

    Är det någon som känner till nub teorin?

    Grattis alla till era graviditeter:)

  • Wed 9 Sep 2020 19:48
    #66
    Blåbär03 skrev 2020-09-09 14:47:54 följande:

    Hej jag tänkte att jag hoppar in här :)

    Mitt är beräknat till den 14 Februari,

    Vi har rutinultraljud på måndag o vi ska kolla könet :)

    Jag har ingen känsla alls av vad det in var för kön?, någon annan som också snart har rutin ultraljudet?

    Är det någon som känner till nub teorin?

    Grattis alla till era graviditeter:)


    Då är vi ganska nära varandra! Jag är beräknad till 6/2. Gjorde RUL idag och allt såg ut som det ska Att det blir en pojke fick vi veta redan för 4 veckor sedan genom NIPT men det syntes dessutom väldigt tydligt på dagens UL. Hoppas ditt RUL också går bra!
  • Wed 9 Sep 2020 20:06
    #67

    Hej alla,

    Vad roligt att höra om alla graviditeter! Jag har BF den 16/2 och väntar på RUL nästa vecka. Ska bli så spännande och jag hoppas allt ser bra ut. Andra barnet och det skiljer sig avsevärt mellan graviditeterna. Med första mådde jag hur bra som helst, utan minsta lilla problem och hade knappt någon mage. Gick upp första kilot i v. 28 då. Men nu är det tvärtom, var illamående i början, fick mage ganska tidigt, ont i ryggen och hade stora blödningar i närmare 2 månader. Är det någon annan som upplevt skillnader i graviditeter? Har mer eller mindre varit orolig hela tiden. Kan även ha påverkats av att det tog oerhört lång tid att bli gravid (genom IVF) och det var vårt absolut sista försök och med en rädsla för missfall.

  • Wed 9 Sep 2020 21:26
    #68
    Blåbär03 skrev 2020-09-09 14:47:54 följande:

    Hej jag tänkte att jag hoppar in här :)

    Mitt är beräknat till den 14 Februari,

    Vi har rutinultraljud på måndag o vi ska kolla könet :)

    Jag har ingen känsla alls av vad det in var för kön?, någon annan som också snart har rutin ultraljudet?

    Är det någon som känner till nub teorin?

    Grattis alla till era graviditeter:)


    Grattis! Är det första barnet?

    Min första dotter var också beräknad till 14/2.

    Ja nub-teorin är det som nästan övertygat mig om att det är en till tjej i magen.
  • Wed 9 Sep 2020 21:28
    #69
    cino80 skrev 2020-09-09 20:06:07 följande:

    Hej alla,

    Vad roligt att höra om alla graviditeter! Jag har BF den 16/2 och väntar på RUL nästa vecka. Ska bli så spännande och jag hoppas allt ser bra ut. Andra barnet och det skiljer sig avsevärt mellan graviditeterna. Med första mådde jag hur bra som helst, utan minsta lilla problem och hade knappt någon mage. Gick upp första kilot i v. 28 då. Men nu är det tvärtom, var illamående i början, fick mage ganska tidigt, ont i ryggen och hade stora blödningar i närmare 2 månader. Är det någon annan som upplevt skillnader i graviditeter? Har mer eller mindre varit orolig hela tiden. Kan även ha påverkats av att det tog oerhört lång tid att bli gravid (genom IVF) och det var vårt absolut sista försök och med en rädsla för missfall.


    Grattis till graviditeten! Känns som alla har RUL nu och jag om en månad, haha.

    Vad olika graviditeterna kan skilja åt, men man säger att med nr 2 kommer magen snabbare! Något som faktiskt inte stämt för mig, kan dölja den väldigt enkelt fortfarande.

    Mår du bättre nu några månader in i graviditeten?
  • Wed 9 Sep 2020 21:52
    #70
    gulledig skrev 2020-09-09 21:28:49 följande:

    Grattis till graviditeten! Känns som alla har RUL nu och jag om en månad, haha.

    Vad olika graviditeterna kan skilja åt, men man säger att med nr 2 kommer magen snabbare! Något som faktiskt inte stämt för mig, kan dölja den väldigt enkelt fortfarande.

    Mår du bättre nu några månader in i graviditeten?


    Jag höll på att skriva att tiden går fort och det snart är dags för dig, men det gör ju inte det. Fy vad tiden går långsamt. Det är nog pga allt hemarbete. :)

    Vad skönt för dig. Önskar verkligen det var så för mig med. Jag funderade själv på att det kan ha med moderkakans placering. Första gången låg den fram och nu bak, Vet du hur din ligger?

    Annars så ska jag inte klaga. Nu när blödningarna slutat så känns det bättre. Är dock lite orolig inför RUL då vi enbart gjorde KUB och inte NIPT. Ångrar mig lite nu. Hur gjorde ni?
Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)