• Sun 7 Jun 2020 12:38
    1954 visningar
    87 svar
    87
    1954

    BF februari 2021 (stannar på FL)

    Hej! :)

    Såg att det fanns en grupp för BF februari 2021, men där man ville övergå till FB. Har inte FB och det känns lite mer anonymt här, därför valde jag att starta denna tråd, så välkomna att joina.

    Plussade imorse med Clearblue. Enligt Preglife är bf 10 februari 2020. Har en son på 10 månader sedan tidigare och kände ganska fort att vi ville ha en till ganska tätt. Hoppas att det går vägen! :)

    Någon som vill följas åt och dela tankar och funderingar? :)

  • Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)
  • Wed 9 Sep 2020 23:31
    #71
    cino80 skrev 2020-09-09 21:52:38 följande:

    Jag höll på att skriva att tiden går fort och det snart är dags för dig, men det gör ju inte det. Fy vad tiden går långsamt. Det är nog pga allt hemarbete. :)

    Vad skönt för dig. Önskar verkligen det var så för mig med. Jag funderade själv på att det kan ha med moderkakans placering. Första gången låg den fram och nu bak, Vet du hur din ligger?

    Annars så ska jag inte klaga. Nu när blödningarna slutat så känns det bättre. Är dock lite orolig inför RUL då vi enbart gjorde KUB och inte NIPT. Ångrar mig lite nu. Hur gjorde ni?


    Haha den kryper verkligen fram!

    Så kan det absolut vara! Var i bakvägg förra gången och den här gången vet jag faktiskt inte.

    Vad skönt att du mår bättre i alla fall. Jag gjorde också bara KUB, hade sån liten sannolikhet den här gången jämfört med förra så skippade NIPT. Eller skippade förra gången också men övervägde det då.

    Om KUB såg bra ut brukar det oftast inte vara något att oroa sig över men jag vet haha, man oroar sig såklart ändå och för allt.
  • Thu 10 Sep 2020 06:16
    #72
    gulledig skrev 2020-09-09 23:31:24 följande:

    Haha den kryper verkligen fram!

    Så kan det absolut vara! Var i bakvägg förra gången och den här gången vet jag faktiskt inte.

    Vad skönt att du mår bättre i alla fall. Jag gjorde också bara KUB, hade sån liten sannolikhet den här gången jämfört med förra så skippade NIPT. Eller skippade förra gången också men övervägde det då.

    Om KUB såg bra ut brukar det oftast inte vara något att oroa sig över men jag vet haha, man oroar sig såklart ändå och för allt.


    Så det kanske ligger nått i vilken placering moderkakan har...spännande.

    Vilken sannolik hade ni på KUB? Med min första så fick vi 1/20000 (trots min ålder på 37) och nu fick vi 1/3000 på en och resten 1/6000 nu. Var så stor skillnad mot förra så därför jag egentligen ville göra NIPT. Men, men. Finns ju nackdelar med NIPT också (om man får falskt positivt).
  • Thu 10 Sep 2020 08:07
    #73
    cino80 skrev 2020-09-10 06:16:51 följande:

    Så det kanske ligger nått i vilken placering moderkakan har...spännande.

    Vilken sannolik hade ni på KUB? Med min första så fick vi 1/20000 (trots min ålder på 37) och nu fick vi 1/3000 på en och resten 1/6000 nu. Var så stor skillnad mot förra så därför jag egentligen ville göra NIPT. Men, men. Finns ju nackdelar med NIPT också (om man får falskt positivt).


    Tror det var 1/10000 den här gången och förra gången var det 1/400ish. Tror inte du har något att oroa dig för, är ju väldigt låg sannolikhet!
  • Mon 14 Sep 2020 09:00
    #74
    gulledig skrev 2020-09-08 13:17:03 följande:
    Men gud vad skönt med en barnmorska som lyssnar och verkligen förstår oron!

    Vad roligt! Mycket enklare att planera med namn och kläder osv när man vet vad som kommer.

    Är övertygad om att det är en flicka. Var dock övertygad om att det var en pojke förra gången och skrek ?VAA? på ultraljudet när hon berättade att det var en flicka, haha. Så

    min magkänsla är kanske inte riktigt att lita på.

    Har ni planerat namn och så?
    Ja hon är super! Var så orolig att man skulle få en BM som man inte klickar med, men är helnöjd med min.

    Haha så sjukt att man ändå kan få en så stark känsla för vad det är. Har du mått ungefär likadant som vid förra graviditeten? Finns ju mängder av 'sägner' om att man mår si om det är en flicka och så om det är en pojke. Likadant med magen; storleken och hur den växer. Min kompis sa att om hjärtljuden är snabbare än 140 så är det en tjej :P Vet inte om jag tror på nåt av det men ändå lite roligt att reflektera över :)

    Namn har vi inte kommit till än, tror vi börjar landa i allt mer efter RUL. Då är det även dags att börja köpa alla grejer man behöver. Har ni kommit långt i det 'praktiska'?
  • Mon 14 Sep 2020 09:04
    #75
    Favolosa skrev 2020-09-08 11:00:15 följande:

    Jag ska göra RUL imorgon, 18+3. Vi har redan vetat könet i några veckor eftersom vi gjorde NIPT. Det blir en pojke

    Har hittills enbart berättat för två gemensamma vänner till min man och mig. Och min makes föräldrar och hans syster. Jag har ingen familj att berätta för.

    Jag hittills dolt min bula på magen väl så ingen annan har sett att jag är gravid. Men det börjar nu bli svårt att dölja, så nu efter RUL tänkte jag att jag ska börja ha lite mer tajta kläder på mig så det faktiskt syns att det är en gravidmage och inte bara en tjockismage

    Igår var dessutom första gången jag inte kunde knäppa mina jeans utan att det gjorde ont på magen. Innan har jag bara behövt knäppa upp dem lite när jag suttit en längre stund. Så för tillfället blir det tights ett tag tills jag har lyckats hitta några vettiga gravidjeans.


    Såg att det hade gått bra på RUL! Så härligt! Då är det bara att njuta fullt ut nu :)
    Har du berättat på ditt jobb än?

    Så härligt att äntligen kunna börja visa magen. Jag har inte heller köpt några gravidbyxor än men det börjar absolut bli dags. Jag jobbar dock hemifrån så det blir mest mjukisar och sköna yoga-tights :)
  • Mon 14 Sep 2020 09:08
    #76
    Blåbär03 skrev 2020-09-09 14:47:54 följande:

    Hej jag tänkte att jag hoppar in här :)

    Mitt är beräknat till den 14 Februari,

    Vi har rutinultraljud på måndag o vi ska kolla könet :)

    Jag har ingen känsla alls av vad det in var för kön?, någon annan som också snart har rutin ultraljudet?

    Är det någon som känner till nub teorin?

    Grattis alla till era graviditeter:)


    Välkommen och grattis!
    Håller tummarna att allt går bra på RUL idag :)

    Vi har RUL den 29e, alltså om 2 veckor. Långt kvar! Vi ska också ta reda på könet :)
  • Mon 14 Sep 2020 22:41
    #77

    Nu ikväll känner jag rörelser i magen för första gången! Spännande Känns sådär som nervryckningar kan kännas men nere i magen. Är i v 19+1 idag. Någon mer som känner nåt?

  • Tue 15 Sep 2020 18:07
    #78

    Idag var det äntligen dags för RUL och allt såg bra ut. Så himla skönt. Och det var tydligen en liten tjej. :)

    Favolosa: Japp, har känt barnet sedan någon vecka tillbaka, mycket tidigare nu än med vårt första. Så härligt! :)

  • Wed 16 Sep 2020 14:30
    #79

    Vilka historier ni har berättat, har läst ikapp allt. :) Grattis alla som tillkommit i tråden. Jag som startade den, men jag tappade det lite ett tag.. tycker FL är lite svår att använda.

    Jag ska göra RUL imorgon. Ska bli kul, är säker på att det är en liten flicka som sprattlar och har sig därinne. :)

    Vi har köpt en syskonvagn, men i övrigt ingenting. Vill få kön bekräftat sen kanske jag köper något litet. Eftersom vi har en 1-åring sedan innan tror jag vi har det mesta vi behöver, men man vill ju köpa nånting eget till nr 2 också förstås. Hihi!

    Om jag bortser från att jag haft väldigt torra slemhinnor ett par veckor så mår jag väldigt bra i min graviditet. Det känns väldigt skönt!

    Någon annan som haft problem med torra slemhinnor eller svamp under graviditeten?

  • Wed 16 Sep 2020 16:40
    #80
    LillaFågelSvart skrev 2020-09-14 09:00:43 följande:

    Ja hon är super! Var så orolig att man skulle få en BM som man inte klickar med, men är helnöjd med min.

    Haha så sjukt att man ändå kan få en så stark känsla för vad det är. Har du mått ungefär likadant som vid förra graviditeten? Finns ju mängder av 'sägner' om att man mår si om det är en flicka och så om det är en pojke. Likadant med magen; storleken och hur den växer. Min kompis sa att om hjärtljuden är snabbare än 140 så är det en tjej :P Vet inte om jag tror på nåt av det men ändå lite roligt att reflektera över :)

    Namn har vi inte kommit till än, tror vi börjar landa i allt mer efter RUL. Då är det även dags att börja köpa alla grejer man behöver. Har ni kommit långt i det 'praktiska'?


    Hade faktiskt en BM först som jag inte kände helt 100 för först men fick av slump en ny då den första gick på semester och gillade henne mycket mer så fortsatte!

    Så otroligt viktigt att klicka!

    Ja faktiskt ganska likt, har fått lägre blodtryck så får blodtrycksfall som är nytt men annars i princip samma.

    Ja juste, haha. Jag kollade på den kinesiska kalendern och det kan vara en slump men stämde förra gången och verkar stämma den här gången också.

    Brukar ju vara så, plus att det blir så mycket mer ?verkligt?

    då. Vad kul att köpa allting för första gången, finns sååå mycket!

    Har inte köpt en enda pryl, ska köpa en syskonvagn och lär ju köpa något ?eget? men sen har vi ju allting från storasyster. Plus dom kommer vara födda samma månad så allting passar enligt säsong också.
  • Wed 16 Sep 2020 16:41
    #81
    carol0819 skrev 2020-09-16 14:30:17 följande:

    Vilka historier ni har berättat, har läst ikapp allt. :) Grattis alla som tillkommit i tråden. Jag som startade den, men jag tappade det lite ett tag.. tycker FL är lite svår att använda.

    Jag ska göra RUL imorgon. Ska bli kul, är säker på att det är en liten flicka som sprattlar och har sig därinne. :)

    Vi har köpt en syskonvagn, men i övrigt ingenting. Vill få kön bekräftat sen kanske jag köper något litet. Eftersom vi har en 1-åring sedan innan tror jag vi har det mesta vi behöver, men man vill ju köpa nånting eget till nr 2 också förstås. Hihi!

    Om jag bortser från att jag haft väldigt torra slemhinnor ett par veckor så mår jag väldigt bra i min graviditet. Det känns väldigt skönt!

    Någon annan som haft problem med torra slemhinnor eller svamp under graviditeten?


    Vad roligt! Du får skriva imorgon hur allting gick!

    Vilken syskonvagn blev det?
  • Fri 18 Sep 2020 13:49
    #82
    gulledig skrev 2020-09-16 16:41:41 följande:

    Vad roligt! Du får skriva imorgon hur allting gick!

    Vilken syskonvagn blev det?


    Det gick bra! Har en liten flicka i magen som är beräknad 11 februari. :) så kul!!

    Vi köpte en Emmaljunga Double Viking 735. Har en Super Viking sedan innan och är jättenöjd med den och Double Viking är och ser typ precis likadan ut. Siffrorna i namnet står för bredden på vagnen, alltså 73,5 cm.

    När jag läste om syskonvagnar verkade denna vagn vara väldigt omtyckt, men så såg jag att hela Emmaljungas viking-serie har slutat tillverkas sedan december 2019, tror jag det var. Fick panik då och ville köpa vagnen fort (haha) så hittade jag en på Blocket. Den är som ny! Så tips att kolla på Blocket, ni som kanske varit osäkra på att göra det. :)
  • Fri 18 Sep 2020 21:14
    #83
    carol0819 skrev 2020-09-18 13:49:48 följande:

    Det gick bra! Har en liten flicka i magen som är beräknad 11 februari. :) så kul!!

    Vi köpte en Emmaljunga Double Viking 735. Har en Super Viking sedan innan och är jättenöjd med den och Double Viking är och ser typ precis likadan ut. Siffrorna i namnet står för bredden på vagnen, alltså 73,5 cm.

    När jag läste om syskonvagnar verkade denna vagn vara väldigt omtyckt, men så såg jag att hela Emmaljungas viking-serie har slutat tillverkas sedan december 2019, tror jag det var. Fick panik då och ville köpa vagnen fort (haha) så hittade jag en på Blocket. Den är som ny! Så tips att kolla på Blocket, ni som kanske varit osäkra på att göra det. :)


    Gratis, vad roligt!! :D Skönt att allting gick bra också!

    Men vad kul, det är precis den jag kikat på också!

    Scannar Blocket typ hela tiden men har hängt upp mig ibland på ?fel färg? men man kanske inte ska vara för petig om man ändå vill ha en fräsch?

    Min man vill köpa en ny så har en gång i veckan ett snack med honom om att den inte tillverkas längre osv osv haha.
  • Sat 19 Sep 2020 09:56
    #84
    gulledig skrev 2020-09-18 21:14:56 följande:

    Gratis, vad roligt!! :D Skönt att allting gick bra också!

    Men vad kul, det är precis den jag kikat på också!

    Scannar Blocket typ hela tiden men har hängt upp mig ibland på ?fel färg? men man kanske inte ska vara för petig om man ändå vill ha en fräsch?

    Min man vill köpa en ny så har en gång i veckan ett snack med honom om att den inte tillverkas längre osv osv haha.


    Tack!! :) ja, jätteskönt!

    Haha, vad roligt! :) jag lyckades faktiskt hitta en i samma färg som den vi har idag, lounge grey. :)

    Men om man vill köpa en ny har jag för mig att den fanns att köpa på nåt ställe som dök upp när jag googlade bara. Men det var bara någon enstaka färg också tror jag. :)
  • Sun 20 Sep 2020 13:28
    #85
    carol0819 skrev 2020-09-19 09:56:20 följande:

    Tack!! :) ja, jätteskönt!

    Haha, vad roligt! :) jag lyckades faktiskt hitta en i samma färg som den vi har idag, lounge grey. :)

    Men om man vill köpa en ny har jag för mig att den fanns att köpa på nåt ställe som dök upp när jag googlade bara. Men det var bara någon enstaka färg också tror jag. :)


    Vad roligt! Jättefin färg :)

    jaa men jag hittade faktiskt den också, men ?fel? färg på chassit och fel däck höhö. Men blir nog den i alla fall för utbudet verkar inte vara enormt.
  • Tue 6 Oct 2020 09:12
    #86

    Hej allesammans!

    Hur mår ni och era bebisar? :D

    Var på RUL igår och det visade en frisk liten tjej i magen! Har ni varit på erat än? Hur gick det?

  • Wed 7 Oct 2020 09:30
    #87
    gulledig skrev 2020-10-06 09:12:05 följande:

    Hej allesammans!

    Hur mår ni och era bebisar? :D

    Var på RUL igår och det visade en frisk liten tjej i magen! Har ni varit på erat än? Hur gick det?


    Så härligt att allt såg bra ut, grattis!

    Vi var på RUL förra veckan. Var så nervös innan att jag höll på att kräkas haha men kunde inte gått bättre. Frisk och pigg liten bebis. Tjej här också! Verkar bli många tjejer i februari :)

    Har knappt känt något alls och det visade sig ha en förklaring; har moderkakan i framvägg. Så nu går jag och längtar ihjäl mig efter att få känna de första tecknena från henne :) Annars mår jag ganska bra. Piggare och gladare än på länge. Misstänker dock att jag har foglossning på G, har börjat få ont i ryggen som liksom strålar ner över skinkorna och höfterna. Är som värst när jag har suttit en längre stund och sen ska röra på mig. Ska till sjukgymnast nästa vecka så får se vad de säger.

    Hur mår du? Känner du bebis än?

Svar på tråden BF februari 2021 (stannar på FL)