• Anonym (Pullo­)
    Mon 8 Jun 2020 12:56
    1542 visningar
    56 svar
    56
    1542

    Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk


    ">



    En god svensk man försöker spela hjälte och Jesus under BLM demonstrationerna, vilket inte uppskattas. Det slutar i bråk och kaos.

    Var det rätt eller fel att agera som han gjorde? Skäms
  • Svar på tråden Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk
  • Mon 8 Jun 2020 13:07
    #1

    Herregud jag tror jag dör. Vilken byfåne.

  • Anonym (morsk­emän)
    Mon 8 Jun 2020 13:31
    #2

    Man är val att ta i....

    Som om han tror att han kommer att tas till nåder cid ett ***krig. Hans skinn blir hans uniform.

  • Anonym (blue)
    Mon 8 Jun 2020 14:28
    #3
    Anonym (Pullo) skrev 2020-06-08 12:56:22 följande:

    " target="_blank">



    En god svensk man försöker spela hjälte och Jesus under BLM demonstrationerna, vilket inte uppskattas. Det slutar i bråk och kaos.

    Var det rätt eller fel att agera som han gjorde? Skäms
    Va fan, de börjar ju rent av slåss och knuffas inom gruppen om vem som har rätt att få yttra sig.

    Fast rätt väntat beteende ändå kanske?! Jag menar: "Horunge! Knulla din mamma!". Inte alls så att man får alla sina fördomar bekräftade ...

    Men hon kvinnan i gul-röda kjolen. Varför talar hon engelska när hon uppenbart kan tala svenska också?
  • Anonym (G)
    Mon 8 Jun 2020 16:19
    #4
    +2

    Orka bry sig som töntar som använder ordet Godhetsapostel......

  • Anonym (C22)
    Mon 8 Jun 2020 16:25
    #5
    Anonym (G) skrev 2020-06-08 16:19:30 följande:

    Orka bry sig som töntar som använder ordet Godhetsapostel......


    Men du orkade engagera dig så mycket att du skrev ett inlägg om att du inte orkar?
  • Mon 8 Jun 2020 16:29
    #6
    +4

    Klart han är en fjant. Men samtliga man ser i filmen är ju idioter imho. Jag är själv svart och blir så arg och ledsen när jag ser hur folk uppförde sig under protesterna i Göteborg och rent allmänt hur det urartat i USA efter George Floyds död. Jag vill inte ha nånting med det här att göra!

    Varken BLM eller Antifa representerar mig med sin hatfyllda retorik och det dom håller på med kommer inte leda till en bättre värld. Hemskt också att se polisen backa som dom gjorde i Göteborg och som jag oftast ser dom göra i min ort.

  • Anonym (skärp er)
    Mon 8 Jun 2020 16:31
    #7

    Eftersom ni gör narr av personen här i tråden så är det rätt uppenbart att det behövs folk som står upp för allas lika värde. 

  • Mon 8 Jun 2020 16:43
    #8
    +4
    Anonym (blue) skrev 2020-06-08 14:28:31 följande:

    Va fan, de börjar ju rent av slåss och knuffas inom gruppen om vem som har rätt att få yttra sig.

    Fast rätt väntat beteende ändå kanske?! Jag menar: "Horunge! Knulla din mamma!". Inte alls så att man får alla sina fördomar bekräftade ...

    Men hon kvinnan i gul-röda kjolen. Varför talar hon engelska när hon uppenbart kan tala svenska också?


    Dom är idioter hela bunten och det är därför dom håller på sådär.

    Ok, det här bekräftade dina fördomar om hur svarta är MEN jag vill bara be dig tänka på att även vi svarta finns som skäms när vi ser sånt här. Dom där människorna representerar inte mig eller min familj. No way!
  • Anonym (blue)
    Mon 8 Jun 2020 20:09
    #9
    flygrl skrev 2020-06-08 16:43:01 följande:
    Dom är idioter hela bunten och det är därför dom håller på sådär.
    Ok, det här bekräftade dina fördomar om hur svarta är MEN jag vill bara be dig tänka på att även vi svarta finns som skäms när vi ser sånt här. Dom där människorna representerar inte mig eller min familj. No way! smile4.gif
    Nu skrev jag ju inte vilka jag har "fördomar" om men om du vill veta så:

    1) Vänsterblivna identitetsaktivister som BLM. Det är de som börjar bråka och slåss inbördes om vem som har, eller inte har, rätt att yttra sig i deras grupp.

    2) Orten-folket i Adidasbrallor. De som kastar sten på polisbilarna. De som använder uttryck som "Horunge!" och "Knolla din mamma!". Det lustiga är att det är en tjej som skriker det och jag TROR att hon skriker det till en av Adidaskrigarna, för hon vill ha en fredlig demonstration. Men språkbruket sitter i henne som smäck.

    Bägge grupper ger mig precis vad jag förväntar mig i den där videon.
  • Mon 8 Jun 2020 21:26
    #10
    Anonym (blue) skrev 2020-06-08 20:09:17 följande:

    Nu skrev jag ju inte vilka jag har "fördomar" om men om du vill veta så:

    1) Vänsterblivna identitetsaktivister som BLM. Det är de som börjar bråka och slåss inbördes om vem som har, eller inte har, rätt att yttra sig i deras grupp.

    2) Orten-folket i Adidasbrallor. De som kastar sten på polisbilarna. De som använder uttryck som "Horunge!" och "Knolla din mamma!". Det lustiga är att det är en tjej som skriker det och jag TROR att hon skriker det till en av Adidaskrigarna, för hon vill ha en fredlig demonstration. Men språkbruket sitter i henne som smäck.

    Bägge grupper ger mig precis vad jag förväntar mig i den där videon.


    Ok och jag gillar inte heller dom båda grupperna. Fast kommer från orten det gör jag och det hörs på mig också fast jag försöker styra upp mitt språk numera. ?Knolla din mamma? säger jag aldrig. Samma som att jag är hiphop-tjej men absolut ingen störig Adidasriddare.

    Skit samma, jag känner obehag inför det jag sett från upploppet i Göteborg och skulle helst se det inte blir fler såna här protester. Det räcker nu. :/
Svar på tråden Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk