• Mon 8 Jun 2020 22:42
    2065 visningar
    4 svar
    4
    2065

    Hjälp!!!

    Hej har en fråga

    Gjorde ett graviditetstest den 5 juni som visade positivt, den digitala visade 1-2 veckor gravid så jag är försenad med mensen ca 4 dagar.

    Ikväll när jag gick på toaletten såg jag på toapapper att det hade kommit rosa flytning som jag såg klart och tydligt.

    Vad kan de bero på tror ni???

    Det är mitt andra gång till gravidtet, första gravidteten slutade med missfall och nu känner jag oro och ångest att det kommer ske igen :/

    Har försökt att bli gravid i ca 1 år och 8 månader tills nu.

  • Svar på tråden Hjälp!!!
  • Mon 8 Jun 2020 22:46
    #1

    Det kan helt enkelt bara bero på sköra slemhinnor. Inte ovanligt som gravid. Ibland har man andra former av ofarliga blödningar också utan att veta orsaken. Det kan ju tyvärr också vara början på ett missfall, men måste inte vara det som sagt.

  • Tue 9 Jun 2020 06:15
    #2
    Jag är bara jag skrev 2020-06-08 22:46:13 följande:

    Det kan helt enkelt bara bero på sköra slemhinnor. Inte ovanligt som gravid. Ibland har man andra former av ofarliga blödningar också utan att veta orsaken. Det kan ju tyvärr också vara början på ett missfall, men måste inte vara det som sagt.


    Hoppas verkligen att det är inte missfall. Men kan det vara nidblödning? När jag gick på toa på morgonen så fanns det inget på papper inte ens brunt färg .
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 9 Jun 2020 07:36
    #3

    Det kan vara en genombrottsblödning, eller sköra slemhinnor, eller att livmodern växer till sig (fast det kanske är för tidigt än).

  • Tue 9 Jun 2020 16:54
    #4
    Aya2019 skrev 2020-06-09 06:15:05 följande:
    Hoppas verkligen att det är inte missfall. Men kan det vara nidblödning? När jag gick på toa på morgonen så fanns det inget på papper inte ens brunt färg .
    Nej, alldeles för sent för en nidblödning. De infaller ca 5-7 dagar efter äl när embryot fäster.
Svar på tråden Hjälp!!!