• Anonym (Kaffedraken)

    Pyttelite mens

    Hjälp! Har varit p-piller fri i 7 månader nu. Fått mens punktligt varje månad med tillhörande menssmärtor i magen men får pyttelite mens! Innan alla år med p-piller fick jag så mycket att jag behövde ta Cyklo-F (minskar mensen). Nu denna period av mens är det så lite att jag inte ens behöver tampong. Bara trosskydd, är jätte orolig då jag har stor barnlängtan. Någon som känner igen sig? Vad kan det vara? Söka vård?

  • Svar på tråden Pyttelite mens
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Jag vet inte varför det blir så. Men jag har haft samma sedan pillerstopp i april i 2 cykler. Nu den tredje mensen var normalare, så för min del tror jag att ägglossningen inte kommit igång ordentligt, eller slemhinnan inte vuxit som den borde. 

    Läste ngnstans att utebliven ÄL kan ge symptom som sparsam mens, men precis som du har jag också haft regelbunden med smärtor, så då blir man ju fundersam.

    Har alltså inget svar - men säger att du inte är ensam!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Jag vet inte varför det blir så. Men jag har haft samma sedan pillerstopp i april i 2 cykler. Nu den tredje mensen var normalare, så för min del tror jag att ägglossningen inte kommit igång ordentligt, eller slemhinnan inte vuxit som den borde. 

    Läste ngnstans att utebliven ÄL kan ge symptom som sparsam mens, men precis som du har jag också haft regelbunden med smärtor, så då blir man ju fundersam.

    Har alltså inget svar - men säger att du inte är ensam!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har också haft riklig mens. Ätit p piller i över tio år. Slutade nu i julas och mensen kom tillbaka punktligt direkt. Dock så verkar det ha förändrats. För jag har inte längre mensvärk och nu är mensen knappt märkbar. Blöder sisådär 5 dagar och inte alls mkt. Efter två st mens blev jag gravid. Är väl kanske bara att kroppen förändras?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag känner igen mig! Vi försökte bli gravida (andra barnet) I 11 månader. Sista halvåret var min mens väldigt väldigt sparsam.

    I februari var den otroligt sparsam I bara 2 dagar. Dessutom nästan en vecka sen. Blev väldigt orolig och gick till gyn. Allt såg bra ut. 3 veckor senare plussade jag.

    Den sparsamma mensen oroade mig mycket, men tydligen var det inte problem till att bli gravid ändå!

    Nu fick vi inte behålla barnet pga fosterskador, så är på ny kula nu. Men något jag inte kommer oroa mig för framöver är sparsam mens. Utan sålänge den är någorlunda regelbunden så är det lugnt.

Svar på tråden Pyttelite mens