• Sat 13 Jun 2020 10:03
    5612 visningar
    138 svar
    138
    5612

    Testdag 27/6 2020

    Hejsan! Letar efter fler som har testdag 27/6 eller runt där som vill följas åt :D

    Jag hade äggplocket i Måndags och fick ut 3 ägg var av bara ett klarade sig. Jag skulle haft insättning på onsdagen men det hade delat sig ojämt så dom ville vänta för dom trodde inte det skulle klara sig... Dock på torsdagen såg allt perfekt ut så nu ruvar jag :D Detta är vårt första IVF försök och vi går privat i Malmö på Livio :)

  • Svar på tråden Testdag 27/6 2020
  • Mon 15 Jun 2020 07:45
    #1

    Hej! Jag följs gärna åt! Jag har testdag 26/6 och satte in ett fryst ägg igår! :D Det är våran första ivf också och vi genomförde allting i januari/februari men har fått vänta pga Corona. Men nu äntligen är jag på RD1 <3 fick du också mensvärk direkt efter? Har haft mensvärk sen kanske 1 timme efter återförandet och hoppas verkligen det är positivt! Vi går på Sahlgrenska i Göteborg :)

  • Mon 15 Jun 2020 20:33
    #2
    Jagerika skrev 2020-06-15 07:45:52 följande:

    Hej! Jag följs gärna åt! Jag har testdag 26/6 och satte in ett fryst ägg igår! :D Det är våran första ivf också och vi genomförde allting i januari/februari men har fått vänta pga Corona. Men nu äntligen är jag på RD1 <3 fick du också mensvärk direkt efter? Har haft mensvärk sen kanske 1 timme efter återförandet och hoppas verkligen det är positivt! Vi går på Sahlgrenska i Göteborg :)


    Hej! Va roligt :D ja lite öm va jag dagarna efter :) Nu är jag på RD4 och har mått illa lite till och från idag?! Sen är mina bröst sjukt ömma och svullna. Mina bröstvårtor är större med :P

    Vi får hoppas att allt detta är positivt :) Man har ju inte gjort det innan så man vet ju inte vad som är bra å vad som är av hormonerna (tar lutinus, gör du med det?)

    Men jag håller tummarna :D
  • Anonym (Gravi­d)
    Tue 16 Jun 2020 12:26
    #3

    Jag gjorde insättning den 23/5, fick ett hugg i magen dagen efter och sa då till min sambo ?nu fäste det?. Ytterligare 3 dagar senare på RD4 fick vi ett plus på kvällsurin.

    Jag kände på mig att jag var gravid då det ilade i livmodern på ett sätt jag inte känt tidigare.

    Nästa vecka ska vi på ultraljud och se så allt ser bra ut.

    Mina symptom nu i v7 är ömma stora bröst, större vårtgårdar, svullen/gasig mage och kort stubin.

    Lycka till till er!!

  • Tue 16 Jun 2020 19:46
    #4
    Mallanino skrev 2020-06-15 20:33:53 följande:

    Hej! Va roligt :D ja lite öm va jag dagarna efter :) Nu är jag på RD4 och har mått illa lite till och från idag?! Sen är mina bröst sjukt ömma och svullna. Mina bröstvårtor är större med :P

    Vi får hoppas att allt detta är positivt :) Man har ju inte gjort det innan så man vet ju inte vad som är bra å vad som är av hormonerna (tar lutinus, gör du med det?)

    Men jag håller tummarna :D


    Men oj vad symtom du har! Jag har fortfarande mensvärk och börjat få lite ont i ryggslutet :) nej jag har inga mediciner, vi kör helt naturligt!

    Blir rädd för att mina bröst ska börja ömma för det är första symtomet på mens, men än så länge är det lugnt!
  • Tue 16 Jun 2020 19:50
    #5
    Anonym (Gravid) skrev 2020-06-16 12:26:50 följande:

    Jag gjorde insättning den 23/5, fick ett hugg i magen dagen efter och sa då till min sambo ?nu fäste det?. Ytterligare 3 dagar senare på RD4 fick vi ett plus på kvällsurin.

    Jag kände på mig att jag var gravid då det ilade i livmodern på ett sätt jag inte känt tidigare.

    Nästa vecka ska vi på ultraljud och se så allt ser bra ut.

    Mina symptom nu i v7 är ömma stora bröst, större vårtgårdar, svullen/gasig mage och kort stubin.

    Lycka till till er!!


    Oj! Kan man få positivt så tidigt!! Har bara läst om en annan tjej som fått så och hon väntade tvillingar! Vet du om det är 1 eller 2? :D spännande med huggen! för redan efter insättning och dagen efter så höll det på i magen fram och tillbaka, har idag ( RD2) fortfarande mensvärk!
  • Tue 16 Jun 2020 19:58
    #6

    Jag har testdag 27 juni! Satte in FET (5 dagars) igår, 15 juni. Det är min sista insättning i landstingets regi, så har gjort 2 inseminationer och 2 IVF med 4 insättningar. Är snart 40 år så chanserna är ju inte jättehöga! :/

    Jag tar lutinus och progynon. Första gången jag tog lutinus hade jag jättemycket besvär. Mensvärk, ömma bröst mm. Men det var bara biverkningar...nu könner jag inte mycket så är väl van :D

  • Tue 16 Jun 2020 19:59
    #7

    Glömde säga att jag går hos RMC Malmö...

  • Wed 17 Jun 2020 18:11
    #8
    +1
    Morla69 skrev 2020-06-16 19:58:30 följande:

    Jag har testdag 27 juni! Satte in FET (5 dagars) igår, 15 juni. Det är min sista insättning i landstingets regi, så har gjort 2 inseminationer och 2 IVF med 4 insättningar. Är snart 40 år så chanserna är ju inte jättehöga! :/

    Jag tar lutinus och progynon. Första gången jag tog lutinus hade jag jättemycket besvär. Mensvärk, ömma bröst mm. Men det var bara biverkningar...nu könner jag inte mycket så är väl van :D


    Då håller jag alla tummar och tår för er nu!!!

    Vad är progynon för något? :)

    Jag hatar lutinusen! Är på RD6 med tredagars och har mått skit idag.. världens PMS och det hugger i brösten ibland sen har jag "ont" i tjejmagen runt äggstockarna med :/ känner mig sjuk typ :(
  • Wed 17 Jun 2020 20:47
    #9

    Är idag på Ruvardag 3 och har sjuk mensvärk och är svullen! Vi kör helt naturligt så hoppas hemskt mycket att det tagit sig nu <3

  • Thu 18 Jun 2020 07:54
    #10
    Jagerika skrev 2020-06-17 20:47:56 följande:

    Är idag på Ruvardag 3 och har sjuk mensvärk och är svullen! Vi kör helt naturligt så hoppas hemskt mycket att det tagit sig nu <3


    Va skönt att slippa lutinus!!! Håller tummarna för er <3
Svar på tråden Testdag 27/6 2020