• Anonym (Ledse­n!!)
    Tue 16 Jun 2020 06:38
    1394 visningar
    7 svar
    7
    1394

    Är det sant att kvinnor flirtar med andra män inför mannen de egentligen gillar?

    Godmorgon!

    Från och till så kan jag inte släppa det som skett. Jag var och handlande möbler till min absoluta första lägenhet. Det var en dam som jag hade eller tror jag hade bra kemi med. Jag kände mig så omtyckt av henne och frågade om hon ville följa med och göra mig sällskap. Eftersom det var min första lägenhet så känns det tryggt att ha med någon och dessutom blir det roligare med en rolig & trevlig person.

    Hon kände sig glad och tackade med glädje. Gav mig en stor kram nästa dag vi sågs och dagen vi skulle handla tillsammans gav hon mig ytterligare stor och hård kram. Jag trodde verkligen det skulle bli så kul.

    Men plötsligt dök det upp en försäljare som frågade oss om vi behövde hjälp. Hon verkade plötsligt tycka han var speciell. Jag kunde inte hjälpa att jag vart ledsen. Jag tror inte jag kände mig svartsjuk för att jag kände ingen ilska eller så. Men jag kände mig nedslagen, knäckt och väldigt sorgsen.

    När vi var klara med den försäljaren/avdelningen så ville hon plötsligt att vi skulle ''skynda oss''.

    Det återstod bara att vi skulle ta en vagn och gå till ett lager för att plocka på oss sakerna som vi scannade på de möbler vi ville ha.

    Men det tyckte hon att vi kunde göra nästa dag. Jag kände mig förvirrad varför vi inte kunde göra det med en gång.

    Men eftersom jag inte handlat möbler förut så följde jag bara med.

    Nästa dag klädde hon upp sig ordentligt och vi gick tillbaks till butiken. Hon gick direkt till den avdelningen mannen fanns.

    Därefter gick vi till lagret och plockade på oss kartongerna. När jag skulle betala så ''försvann''' hon. Jag vet egentligen inte vart hon gick, men det såg ut som så att hon gick till den avdelningen som försäljaren fanns.

    Jag kände mig väldigt nedslagen. Hon var ganska arrogant och kylig.

    Jag kan inte hjälpa att jag ibland känner mig sorgsen. Jag har inte riktigt haft någon större kontakt med henne efteråt. Men vi pratades vid telefonen för någon vecka sedan. Hon lät väldigt glad, men hos mig så kunde jag inte hjälpa att känna  något harmonisk hos henne. Nyligen dök lite små känslor tillbaks, men sorgen över att det är nog bäst att inte ha någon kontakt dök också upp.

    Jag har läst på nätet att kvinnor blir kyliga och arroganta inför mannen de gillar. Och även kan ''flirta'' med andra män i närheten av den mannen. Det ''spelet'' har jag aldrig hört talas som. Som om de vill testa hur mannen agerar. Men jag förstår riktigt inte vad det är för ''spel''. Jag menar; är det för att se om mannen skulle slåss för kvinnan? Jag kan ju inte styra hennes känslor och liv. Om jag märker att hon vart intresserad av någon annan kan jag ju inte styra det. Jag känner mig ledsen men jag låter ju det hela vara. Jag kan inte bestämma, det skulle bara bli konstigt. Vi var inte ihop.

    Kemi mellan oss var ju väldigt bra. Så jag förstår inte det där med att ''testa'' om det nu skulle stämma.


    Jag vill mest skriva av mig och få en reflektion av er kvinnor om detta är något ni verkligen gör. Borde jag kanske sätta ned foten. Vara bestämt och ''slåss''?

    Jag är ganska känslig just nu.

  • Svar på tråden Är det sant att kvinnor flirtar med andra män inför mannen de egentligen gillar?
  • Anonym (Igen)
    Tue 16 Jun 2020 06:40
    #1

    Den här damen, hur känner du henne?

  • Barbro­45
    Tue 16 Jun 2020 06:49
    #2

    Ibland misstolkar man signaler. Hon ser dig som en god vän, du vill mer. Så kan det bli ibland. Om du haft manlig kompis med dig så skulle du inte reagerar negativt om han blivit intresserad av någon han träffade på samma sätt.

    Behåll henne som vän om du inte känner att det blir för jobbigt, vänner ska man vara rädd om. Pojkvänner och flickvänner kommer och går men vänner behöver man vara rädd om.

  • Anonym (hej)
    Tue 16 Jun 2020 07:00
    #3

    Ingen mening att överanalysera, om hon flirtar med en annan man borde det betyda att hon är intresserad av honom, eller hur? Så hade jag tolkat det, känns mest logiskt. Sen om det nu vore så att hon egentligen håller på med något spel för att göra dig svartsjuk spelar väl ingen roll för då är hon ju inte särskilt lojal ändå.

  • Tue 16 Jun 2020 07:05
    #4

    Du tolkar hennes signaler fel. Hon ser dig som vän, inte potentiell partner.

  • Anonym (ooo)
    Tue 16 Jun 2020 07:18
    #5

    Ni är inte ihop antar jag? Det låter inte så på din text. Då är ni kompisar. Hon hängde med för att hjälpa dig handla. 

    Om hon nu tyckte den här personalen var trevlig så må det vara så, men du kan inte hänga upp dig på sånt heller. Och varför stod du inte på dig och bara tog de möbler du skulle ha - det var ju det du var där för (oavsett hon någon var med eller inte). Du kan inte vara så flat så att du låter bli att handla när du var där för just det ändamålet.

    Dessutom var troligen den personalen bara vanligt artig mot henne, han var säkert inte speciellt intresserad av henne mer än som en kund. 

  • Anonym (S)
    Tue 16 Jun 2020 07:43
    #6

    Utifrån hur du skriver verkar ju ni två bara vara vänner. Om ni har nåt annat ihop och hon beter sig som du beskriver (och du inte tolkar in nåt) är hon bara märklig.

    Att på det sättet som du beskriver flirta med andra i nför den man är intresserad av är inte normalt beteende. Så det är ganska osannolikt att det ärdet det handlar om.

    Så jag tror att endera missupfattatde du situationen med försäljaren grovt (vilket jag nog ändå inte tror) eller så är hon inte intresserad av dig.

  • Tue 16 Jun 2020 08:08
    #7

    Nej hon har inte flirtat med säljaren för att du ska bli svartsjuk. Du överanalyserar och fantiserar grovt. Det du tror är absolut inget "kvinnor gör", så släpp de tankarna.

    Förmodligen flirtade hon inte med säljaren heller utan var bara trevlig.

    Att säljaren var trevlig är ju självklart.

    Däremot ville hon hjälpa dig eftersom du var i stort behov av hjälp. Hon ser dig som en vän, någon som har behov av hjälp och hon kan ta hand om lite. Är hon äldre än dig? Hur gamla är ni? Hur känner ni varandra?

    Du ska absolut inte "sätta ner foten" och slåss. Du har troligen missuppfattat situationen och er relation tyvärr.

Svar på tråden Är det sant att kvinnor flirtar med andra män inför mannen de egentligen gillar?